Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-17, 16:33
  #1
Medlem
Vill köpa ett armbandsur och är ute efter en stilren design. Har kollat lite på klockor från GANT, mvmt och liknande och tycker att dom är riktigt snygga, men har även hört att dom är dålig kvalité och går sönder efter ett halvår typ.

Finns det något annat liknande märke som har samma "minimalistiska" look, skaplig kvalité och som inte fräter hål i plånbooken? helst under 1000kr.
Citera
2018-08-17, 17:09
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
MiGEER är stilren och ryms inom budget.

Gör som alla andra och köp DW annars. Finns säker beggade på blocket som aldrig används. Eller så sparar du ett tag och köper en riktig rova.
Citera
2018-08-17, 17:43
  #3
Medlem
Köpte en migeer klocka för ett tag sen, kändes otroligt plastig och gick sönder första gången jag satte den runt armen
Daniel Wellington ska ju också vara skit har jag hört
Citera
2018-08-17, 19:04
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Köp en Seiko eller Citizen i den prisklass du kommer att tänka dig. Du kommer att få en bra och stilren klocka oavsett vilken modell du bestämmer dig för. Köp alltid klockor av klocktillverkare snarare än av modeföretag.

Vad är "billig" för dig?
Citera
2018-08-17, 22:56
  #5
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsfwduude
Vill köpa ett armbandsur och är ute efter en stilren design. Har kollat lite på klockor från GANT, mvmt och liknande och tycker att dom är riktigt snygga, men har även hört att dom är dålig kvalité och går sönder efter ett halvår typ.

Finns det något annat liknande märke som har samma "minimalistiska" look, skaplig kvalité och som inte fräter hål i plånbooken? helst under 1000kr.

Om du går upp några hundralappar, så kan du få en automatisk Orient Bambino för mellan 1500 och 2000 spänn. In-house urverk, fin finish och klassens i särklass högsta kvalitet. Dessutom är de snygga. DW och det andra krafset som redan nämnts, är inget annat än 10-kronorsklockor från Kina med något "låtsasfancy" märke påmålat. Inte värt ett skit med andra ord. PM:a om du vill ha länk till bra tysk webshop som säljer Orient. Vill inte posta i tråden och riskera 1.01. Lycka till!
Citera
2018-08-19, 10:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Köp en Seiko eller Citizen i den prisklass du kommer att tänka dig. Du kommer att få en bra och stilren klocka oavsett vilken modell du bestämmer dig för. Köp alltid klockor av klocktillverkare snarare än av modeföretag.

Vad är "billig" för dig?
Läs vad jag skrev
Citat:
Ursprungligen postat av nsfwduude
helst under 1000kr.
Citera
2018-08-19, 12:09
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsfwduude
Läs vad jag skrev
Missade det helt och hållet. Mitt råd står fast. Köp en Seiko eller Citizen för dom pengarna och du har en snygg, stilren och hållbar klocka som kommer att hålla i åratal. Givetvis inget flashigt men det kommer att vara en schysst klocka som du kan ha till allt. Båda märkena är utmärkta för den som vill ha en "riktig" klocka utan att betala ur röven.
Citera
2018-08-19, 14:08
  #8
Medlem
Fossil är ett märke jag hade tittat på om jag var som dig. Stort sortiment, vettiga priser.

Har själv en Fossil, modell Machine som jag har haft i sex år som extra klocka. Gav 1100kr när jag köpte klockan. Lite letande på nätet kan du hitta märket till vettiga priser.
Citera
2018-08-20, 10:53
  #9
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsfwduude
Vill köpa ett armbandsur och är ute efter en stilren design. Har kollat lite på klockor från GANT, mvmt och liknande och tycker att dom är riktigt snygga, men har även hört att dom är dålig kvalité och går sönder efter ett halvår typ.

Finns det något annat liknande märke som har samma "minimalistiska" look, skaplig kvalité och som inte fräter hål i plånbooken? helst under 1000kr.
Butikskedjan "Ur & penn" har tydligen stor rea nu,
Det är en "upp till 70% rea."

https://www.uropenn.se/


Men rean sjunger på sista versen nu läser jag på deras hemsida.
Så du får skynda dig, annars är tillfället förbi.

Jag går ofta förbi en sådan "Ur & penn-butik" och jag ser att de t.o.m. har lappar uppsatta på 90% rea.
Dvs för vissa särskilda klockor då alltså.

Jag vet inte om det är Samtliga klockor, hela sortimentet, som har 70% rea eller om det bara är vissa märken.


På "Ur & penn" finns det klockor från några tior bara, upp till högst tjugo tusen kronor.
Så du kan nog göra ett kap om du slår till nu.



Men, på "Ur & penn" finns märken som Seiko, Tissot, och den välkända G-Shock också.
Det finns Gant, som det står är "-50% rea" på. Casio, Citizen.
Osvosvosvosvosv ...
Citera
2018-08-20, 16:27
  #10
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsfwduude
Vill köpa ett armbandsur och är ute efter en stilren design. Har kollat lite på klockor från GANT, mvmt och liknande och tycker att dom är riktigt snygga, men har även hört att dom är dålig kvalité och går sönder efter ett halvår typ.

Finns det något annat liknande märke som har samma "minimalistiska" look, skaplig kvalité och som inte fräter hål i plånbooken? helst under 1000kr.

Ja just det glömde nämna för dig, att Ur&Penn-märkena Lorus och Pulsar, båda görs av Seiko. Så helt dålig kvalitet håller de inte.
Citera
2018-08-20, 16:41
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Ja just det glömde nämna för dig, att Ur&Penn-märkena Lorus och Pulsar, båda görs av Seiko. Så helt dålig kvalitet håller de inte.
Jo, det är fan rätt risig kvalitet. Framför allt så kör dom mycket mer "kosmetiska urtavlor" och det är ju rätt kass.
Citera
2018-08-20, 17:01
  #12
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo, det är fan rätt risig kvalitet. Framför allt så kör dom mycket mer "kosmetiska urtavlor" och det är ju rätt kass.

I jämförelse med mycket av det föreslagna, ändå helt ok. Att det sen är Seikos budgetmärken... gör det till vad det är. Kosmetiska urtavlor vet jag inte vad det är. Det får du gärna utveckla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback