Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 15:29
  #1
Medlem
divinebaals avatar
Jag har en lång j*a SQL selet som körs i ett system.

Det är ett antal select satser där data skapas via package funktioner. Det snurrar perfa i servern men jag har inte access till den server.

Jag har bara en sql editor som tillåter mig köra mot oracle servern

Men som alla vet så kan du inte bra köra frågan rätt upp och ner. Så försökte hitta andra sätt. Men en cursor och loop kan jag köra en väldigt enkelt fråga med en funktion i loopen.

Men har en select a, b, c(x,v), d, e(a,c, z,k) etc. det är 20 värden i select varav sju är via en funktionsanrop.

Behöver testa och har koll på funktionerna och på frågan. Men har kvar att lära mig i sqldeveloper hur jag skulle kunna testköra denna 75 raders sql select.

Tips? Hittar inget konkret på Google. Ska leta vidare men frågar dessutom här om nån har tips på vart man hittar mer info.
Citera
2018-08-18, 16:10
  #2
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Jag har en lång j*a SQL selet som körs i ett system.

Det är ett antal select satser där data skapas via package funktioner. Det snurrar perfa i servern men jag har inte access till den server.

Jag har bara en sql editor som tillåter mig köra mot oracle servern

Men som alla vet så kan du inte bra köra frågan rätt upp och ner. Så försökte hitta andra sätt. Men en cursor och loop kan jag köra en väldigt enkelt fråga med en funktion i loopen.

Men har en select a, b, c(x,v), d, e(a,c, z,k) etc. det är 20 värden i select varav sju är via en funktionsanrop.

Behöver testa och har koll på funktionerna och på frågan. Men har kvar att lära mig i sqldeveloper hur jag skulle kunna testköra denna 75 raders sql select.

Tips? Hittar inget konkret på Google. Ska leta vidare men frågar dessutom här om nån har tips på vart man hittar mer info.

Golang... Python?
PL/SQL är rätt OK, men ganska knöligt.

Svårt att säga något utan att veta om:

1) Datamängder
2) Typ av data

Vad sägs om att ge oss hela SQLen här?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback