Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-24, 10:25
  #325
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej jag vet inte ,bara det att det är otroligt sorgset att han gav sig iväg sådär utan att ens köpa returbiljett . Man kan ju aldrig veta om man ångrar sig när man träffar på någon ny person .
Det vet man ju själv om man stämt träff med någon från nätet eller liknande ; att personen inte alls känns tillförlitlig och att magkänslan gör att man vill resa hem igen och fly från den man trodde sig gilla .

Hade varit mycket bättre om han rest med en kompis .

Hade varit intressant att få reda om om han " tappade " mobilen på det där sommarlägret ,för i så fall kan det ju vara någon som typ kände honom lite ytligt som sen fick för sig att göra något dumt mot honom ....

Väldigt ofta råkar ensamvargar ut för elakt folk beroende på att de inte har ett gäng av kompisar som checkar av att alla i gänget mår bra och är med i klungan .
En ensam grabb är ingen höjdare att vara i en storstad ,varken då eller nu .

Verkligen. Absolut.

Men grejen är att AG inte hade så många kompisar. Eller dom han hade var extremt få. Han stack inte ut, varken på det dåliga eller positiva sättet.

Han kanske var gay, men inte vågade komma ut? Det tror jag iallafall. Vad tror du/ni?

Nån som vet varför dom två snubbarna blev gripna?
Exakt vad är dom misstänkta för?
Jag tycker polisen i England, dom som hade hand om det här fallet, var väldigt lata och inkompetenta.
Citera
2022-08-24, 16:28
  #326
Medlem
Skaraborg2s avatar
Andrew gående i rask takt från sitt hem för sista gången.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Verkligen. Absolut.

Men grejen är att AG inte hade så många kompisar. Eller dom han hade var extremt få. Han stack inte ut, varken på det dåliga eller positiva sättet.

Han kanske var gay, men inte vågade komma ut? Det tror jag iallafall. Vad tror du/ni?

Nån som vet varför dom två snubbarna blev gripna?
Exakt vad är dom misstänkta för?
Jag tycker polisen i England, dom som hade hand om det här fallet, var väldigt lata och inkompetenta.

Ja de kamrater han hade var extremt få.

Andrew verkar ha trivts i sitt eget sällskap och med sin mamma, pappa och äldre syster. Inte helt omöjligt att han kunde ha varit det. Hur det än förhöll sig så har det inte framkommit något.

Den dagen Andrew försvann så visade det på att han frivilligt gjorde detta. Klädde på sig sin skolkläder men gick inte till skolan. I stället höll han till i en park och väntade där till familjens övriga medlemmar hade lämnat bostaden. Då går han hem, byter kläder och stoppar sedan in de använda kläderna i tvättmaskinen. Därefter går han i rask takt när han lämnar sitt hem för sista gången.

Mellan 9:39 - 9:48 i den här länken ser man hur en övervakningskamera har fånget Andrew:

https://www.youtube.com/watch?v=IEAmNWQkMaQ
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-08-24 kl. 16:37.
Citera
2022-08-25, 21:35
  #327
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Publicerat för två år sedan på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=6D_ahpoF_r4

Citat rubriken:

"CCTV Captured Their Final Moments Before They Vanished: 3 Unsolved Missing Persons Cases".

Citat:

"Today, we're covering 3 chilling disappearances caught on CCTV that can't be explained. Years later, all 3 cold cases remain unsolved mysteries. All of these missing people were caught on camera just moments before they disappeared, but unfortunately, the footage didn't lend enough clues for investigators to solve the cases. Will these missing persons cases ever be solved? What caused Andrew Gosden, Trevor Deely, and Brian Shaffer to completely vanish without a trace? In all 3 cases, the only clue left behind was the CCTV footage that captured their final moments on camera. Internet sleuths and detectives alike have remained baffled for years, coming up with many theories to attempt to explain their disappearances. Join us for a true crime storytime covering 3 unsolved missing persons cases."

Det första fallet som tas upp i videon handlar om Andrew Gosdens försvinnande.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-08-25 kl. 21:38.
Citera
2022-09-15, 19:32
  #328
Medlem
Blodbokens avatar
Igår var det 15 år sedan han försvann.

https://www.yorkshirepost.co.uk/news...peared-3843580
Citera
2022-09-15, 22:32
  #329
Medlem
Skaraborg2s avatar
15 år sedan Andrew försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Blodboken
Igår var det 15 år sedan han försvann.

https://www.yorkshirepost.co.uk/news...peared-3843580

Tack för länken.

Nu är det 15 år sedan han försvann. Där står hans familj som han lämnade bakom sig fortfarande idag med många obesvarade frågor. Som de troligtvis aldrig kommer att få svar på. Verkligen mycket tragiskt.
Citera
2022-10-05, 07:20
  #330
Medlem
HeavyPops avatar
God morgon flashback!

Någon som har hört nånting nytt..?
Citera
2022-10-08, 07:45
  #331
Medlem
Podcast: Spöktimmen
Avsnitt: Mystiska försvinnanden 6 - del 1

"På en grynig övervakningskamera syns en pojke, 14 år gammal, ensam i centrala London. Klockan är strax innan 12 på dagen och vid den här tiden så borde pojken egentligen vara i skolan men han har gjort något väldigt ovanligt. Han har skolkat från sina lektioner - men inte bara det. Pojken har även tömt sitt bankkonto och köpt en enkelbiljett till London, för att aldrig mer återvända hem igen."

SPOTIFY
__________________
Senast redigerad av Amelia- 2022-10-08 kl. 07:47. Anledning: ändrade beskrivningen till kursiv stil
Citera
2023-01-24, 09:20
  #332
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodboken
Igår var det 15 år sedan han försvann.

https://www.yorkshirepost.co.uk/news...peared-3843580

Har du/ni hört nånting om fallet..?

Dom som blev gripna av polisen för ett tag sedan, blir dom åtalade? Och isånafall för vad?

Om dom inte blir åtalade för nånting, så fattar jag inte varför polisen grep dom öht...
Citera
2023-01-24, 20:48
  #333
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är en betydelsefull fråga.

Jag vet inte hur det förhöll sig. Har antagit att en returresa inte behövde ske samma dag utan även dagen efter.

Nu har det gått ett halvår sedan ditt inlägg men eftersom du skriver att det är en betydelsefull fråga så tänkte jag att jag skulle svara ändå. Det finns något i England som heter "Cheap Day Return" och det är en tågbiljett som gör det möjligt att åka tur och retur till en destination under samma dag för en kostnad som är marginellt dyrare än en enkelbiljett (50 pence eller 1 pund mer). Det går alltså inte att åka tillbaka dagen efter på biljetten. Det var med största sannolikhet en sådan biljett han erbjöds av försäljaren när han köpte sin enkelbiljett i Doncaster.
Citera
2023-01-25, 06:35
  #334
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Har du/ni hört nånting om fallet..?

Dom som blev gripna av polisen för ett tag sedan, blir dom åtalade? Och isånafall för vad?

Om dom inte blir åtalade för nånting, så fattar jag inte varför polisen grep dom öht...

Samma som Madeleine McCann. Tystnad.
Citera
2023-01-27, 19:00
  #335
Medlem
Skaraborg2s avatar
Andrews mycket märkliga beteende dagen då han försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Nu har det gått ett halvår sedan ditt inlägg men eftersom du skriver att det är en betydelsefull fråga så tänkte jag att jag skulle svara ändå. Det finns något i England som heter "Cheap Day Return" och det är en tågbiljett som gör det möjligt att åka tur och retur till en destination under samma dag för en kostnad som är marginellt dyrare än en enkelbiljett (50 pence eller 1 pund mer). Det går alltså inte att åka tillbaka dagen efter på biljetten. Det var med största sannolikhet en sådan biljett han erbjöds av försäljaren när han köpte sin enkelbiljett i Doncaster.

Tack för dessa uppgifter om biljettinköp.

Kände inte till detta tidigare. Kan mycket väl ha varit en sådan biljett som Andrew blev erbjuden. Förklarar ändå inte hans mycket märkliga agerande dagen då han försvann. Han var tunt klädd och tog inte med sig sina sparade pengar som han hade i bostaden. Däremot tog han ut alla pengarna som han kunde ta ut från sitt bankkonto med sitt bankomatkort. Jag tror fortfarande att han visste var han skulle ligga över natt och att någon/några väntade på honom i närheten av Kings Cross järnvägsstation.

Precis som hans pappa säger så kommer aldrig hans försvinnande att bli uppklarat. AG har nu varit försvunnen i över 15 år.
Citera
2023-01-28, 21:25
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Björn Brännfors åkte från Sverige till USA när han var 16 och höll sig borta i 12 år utan ett ljud. Så det är nog absolut möjligt att en 14-åring kan hålla sig undan i samma land som han är uppväxt i.
Det är skillnad på en äventyrslysten 16-åring och en inbunden, naiv, osocial 14-åring.
Jag tror att Andrew fick den dagen ett infall och fick för sig att resa till London för att uppleva staden som han tydligen gillade. Det som stör är att han inte köpte en returbiljett.
Oavsett så tror jag tyvärr att han råkade väldigt illa ut, troligen hamnade han i händerna på en eller flera pedofiler. Han är med största sannolikhet inte i livet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback