Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-25, 15:27
  #217
Medlem
Skaraborg2s avatar
En promenad mot döden?

Citera
2021-12-04, 13:56
  #218
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hörde dessa båda försvinnanden 2007 och 2008 ihop?

Publicerat 2021-12-03:


Citat:

"Alexander Sloley, kallad Gog, försvann spårlöst från Borough of Enfield, den 2 augusti 2008. Alltså knappt ett år efter att Andrew Gosden försvann 2007.

Alexander är född den 4 augusti 1991 och skulle fylla sjutton några dagar efter att han försvann. Han bodde med sin mamma Nerissa Tivy och tre systrar, Tasha, Tazrah och Lattina. Föräldrarna var skilda och hans far dog 2014. Han pluggade redovisning och ekonomi.

Alexander hade varit några dagar hos en kompis i Edmonton. Han åkte därifrån vid lunchtid den 2 augusti, för att åka hem till familjen och fira sin födelsedag. Han hade en mobiltelefon, men den stängdes av/tappades/försvann samma dag han försvann. Passet var hemma och han hade inte mycket pengar med sig.

Inget har funnits på övervakningskameror. Mobiltelefonen har inte kunnat spåras. Inget bankkonto har rörts och han socialförsäkringsnummer har inte använts. Inga sjukhus har rapporterat att han varit där.
I oktober 2009 var Alexanders foto med på mjölkkartonger i en kampanj för saknade personer, men inga tips kom in. Hans foto var 13,5 miljoner mjölkkartonger.

I september 2017 gjorde en pensionerad chef för Metropolitan Polices Central Images Unit, Mick Neville, jämförelser med Andrew Gosdens försvinnande. Andrew sågs sist vid stationen King´s Cross och Alexander tros ha försvunnit cirka tre miles därifrån. Både Alexander och Andrew läste matematik.
Samtidigt publicerades en bild av hur Alexander kan se ut om han lever".


Hörde dessa båda försvinnanden ihop? 8:30 in nedanstående video publicerad 2018-06-07 tas dessa misstankar också upp:

__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-04 kl. 14:08.
Citera
2022-01-11, 16:53
  #219
Medlem
Har Andrew G. blivit Slav:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-englan...shire-59952786
Citera
2022-01-12, 00:48
  #220
Medlem
Okapihjords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldPyott
Har Andrew G. blivit Slav:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-englan...shire-59952786

Nej fy fasen vad hemskt! Det är för jävligt om det stämmer. Jag blir så förbannad så jag nästan önskar återinfört dödsstraff för pedofiler.

På reddit spekulerar de i om han lever men den chansen måste väl vara minimal?

Jag trodde hela tiden att han blivit groomad av nån, förmodligen hade han väl tillgång till internet utan att polisen upptäckte hur. Asen hade förstås sagt att de skulle köra hem honom, därav köpte han ingen returbiljett.

En sån gullig, oskyldig liten kille som glad i hågen satte sig på tåget, kände sig vuxen och skulle träffa nån äldre spännande person som skulle visa honom nåt intressant. Fy sator, nu blir det ett sömnpiller för mig, annars noll sömn.
Citera
2022-01-12, 01:02
  #221
Medlem
Okapihjords avatar
Måste bara säga en gång till hur jävla förbannad jag är på alla svinrövar och avskumsas till pedofiläckelskithögar! Måtte alla pedofiler som utövar sina lustar brinna i helvetets alla eldar tillsammans med kärnavfall i evinnerliga tider!

Alla andra pedofiler ska söka hjälp innan de gör nåt. Då är det ok att vara peddo. Egentligen borde vi avstigmatisera läggningen pedofili för det är enda sättet att få dem att söka hjälp innan de begår ett brott. Det ska vara en milsvid skillnad på att vara pedofil och att vara utövande peddo. Det tror jag inte riktigt att de känner idag. Utan de känner kanske för stor skam för att söka hjälp innan det är för sent?
Citera
2022-01-12, 06:24
  #222
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Nej fy fasen vad hemskt! Det är för jävligt om det stämmer. Jag blir så förbannad så jag nästan önskar återinfört dödsstraff för pedofiler.

På reddit spekulerar de i om han lever men den chansen måste väl vara minimal?

Jag trodde hela tiden att han blivit groomad av nån, förmodligen hade han väl tillgång till internet utan att polisen upptäckte hur. Asen hade förstås sagt att de skulle köra hem honom, därav köpte han ingen returbiljett.

En sån gullig, oskyldig liten kille som glad i hågen satte sig på tåget, kände sig vuxen och skulle träffa nån äldre spännande person som skulle visa honom nåt intressant. Fy sator, nu blir det ett sömnpiller för mig, annars noll sömn.

Undrar om han använde sig av internet-cafe eller kanske biblioteket? Skolans datorer kollades om man ska tro videon.
Citera
2022-01-12, 12:19
  #223
Medlem
Senaste nytt om Andrew och de gripna Flugsnapparna:
https://www.dailymail.co.uk/news/art...scenarios.html
Citera
2022-01-12, 21:19
  #224
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den troliga orsaken till att Andrew enbart köpte en enkel biljett.

Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Nej fy fasen vad hemskt! Det är för jävligt om det stämmer. Jag blir så förbannad så jag nästan önskar återinfört dödsstraff för pedofiler.

På reddit spekulerar de i om han lever men den chansen måste väl vara minimal?

Jag trodde hela tiden att han blivit groomad av nån, förmodligen hade han väl tillgång till internet utan att polisen upptäckte hur. Asen hade förstås sagt att de skulle köra hem honom, därav köpte han ingen returbiljett.

En sån gullig, oskyldig liten kille som glad i hågen satte sig på tåget, kände sig vuxen och skulle träffa nån äldre spännande person som skulle visa honom nåt intressant. Fy sator, nu blir det ett sömnpiller för mig, annars noll sömn.

Ja du har helt rätt i att stämmer detta så är det rent ut sagt för dj*vligt.

Har mycket svårt att tänka mig att Andrew skulle kunna vara i livet efter 14 år fast man hoppas förstås. Det var troligen orsaken till att han enbart köpte en enkel biljett.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-01-12 kl. 21:21. Anledning: Den troliga orsaken till att Andrew enbart köpte en enkel biljett.
Citera
2022-01-12, 21:41
  #225
Medlem
Skaraborg2s avatar
Internet-cafe och/eller biblioteket?

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Undrar om han använde sig av internet-cafe eller kanske biblioteket? Skolans datorer kollades om man ska tro videon.

Mycket möjligt.

På något sätt fick Andrew kontakt med dessa män och verkar också tyvärr ha trott på dem.
Citera
2022-01-14, 02:16
  #226
Medlem
Jag förstår inte hur polisen kopplat Andrew Gosden till de här männen. Det kommer ju fram när polisen har presskonferens, men de har ju blivit släppta och är fortfarande misstänkta för hans försvinnande.

Kan de vara att polisen har fått tips av någon som känner männen som angett dom och berättat vad de vet?

Kan det vara avlyssning, buggning, något filmklipp eller något de skrivit på nätet?

Följt detta ett tag och skulle vara skönt att familjen får ett avslut.

Jag hade hoppats att han skulle vara vid liv, men tyvärr livet är hårt och orättvist för de som råkar ut för det
Citera
2022-01-14, 17:27
  #227
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas att det framkommer mer information.

Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag förstår inte hur polisen kopplat Andrew Gosden till de här männen. Det kommer ju fram när polisen har presskonferens, men de har ju blivit släppta och är fortfarande misstänkta för hans försvinnande.

Kan de vara att polisen har fått tips av någon som känner männen som angett dom och berättat vad de vet?

Kan det vara avlyssning, buggning, något filmklipp eller något de skrivit på nätet?

Följt detta ett tag och skulle vara skönt att familjen får ett avslut.

Jag hade hoppats att han skulle vara vid liv, men tyvärr livet är hårt och orättvist för de som råkar ut för det

Jag vet tyvärr inte heller men hoppas att det framkommer mer information.

Det kan ha berott på att polisen fått in tips om dessa båda män. Avlyssning kan väl knappast ge något men kanske de i s f varit oförsiktiga? Något mera filmklipp då Andrew anlände Kings Cross finns inte vad jag känner till. Kanske kan det finnas filmklipp? Ja det är viktigt att Andrews familj kan få ett slags avslut samt att de kan få svar på åtminstone en del av alla sina frågor.

Jag hoppas förstås också att Andrew skulle vara i livet men jag har mycket svårt att se att han skulle vara det.
Citera
2022-01-14, 17:48
  #228
Medlem
Jag tror han är död.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback