Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 14:00
  #1
Medlem
Hlewagastirs avatar
Nalin Pekgul beklagade sig på Twitter över att svenskar tror att hon gift sig med sin kusin när han egentligen kom från en fientlig klan. Hon får kritik för att detta är en halmgubbe, men DN:s Hanne Kjöller stöttar henne:

Citat:
Nalin Pekgul‏ @NPekgul
Sverigedemokraterna ljuger.
I många år har SD påstått att jag skulle ha tvingats gifta mig med en kusin. Det är inte sant. Vi kommer ifrån olika "klaner" som dessutom legat i fejd med varandra då och då under årens lopp. Lögnen stärker deras bild att muslimer är annorlunda.

Citat:
Annika Johansson 🔫‏ @annika5064
Svar till @NPekgul

Du har nog lite för höga tankar om dig själv, du; INGEN i SD har intresse av vem du är gift med. Men kusingifte/inavel är ju del av er Mellanösternkultur, det vet ju alla. Du är hyfsat patetisk, faktiskt, med den här tweeten. Fast du är ju sosse, så det är ju väntat.#SD2018
Citat:
Hanne Kjöller‏ @hanne_kjoller

Kanske är det du som har lite höga tankar om dig själv Annika om du tror att folk är intresserade av din analys och ditt trista tonläge. Berätta gärna hur du förvärvat din expertkunskap. Mellanösternstudier på universitetet, eller?

Citat:
Annika Johansson 🔫‏ @annika5064

Svar till @hanne_kjoller @NPekgul

Och du är en person jag skulle vilja diskutera med, tror du? Om mitt tonläge upprör dig, är det knappast mitt problem; du får helt enkelt jobba på, att vänja dig. Eller låta bli att kommentera. Simple as that.

Citat:
Hanne Kjöller‏ @hanne_kjoller

Svar till @annika5064 @NPekgul

Nej det tror jag verkligen inte. Jag tror att du vill ”diskutera” med likasinnade. Och med folk utan stora studieskulder som ändå vet precis hur allting ligger till.
https://twitter.com/NPekgul/status/1030145519782440961

Flera kommentarer hänvisar till att man inte behöver universitetsutbildning för att veta att inavel är vanligt i Mellanöstern. Tycker det är konstigt att Hanne Kjöller är så aggressiv.
Citera
2018-08-17, 14:20
  #2
Medlem
"Exempel på grupper med hög grad av inavel är stammar i Mikronesien, på Grönland och i Mellanöstern."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Inavel

"I dagens Sverige är det emellertid sällsynt men förekommer inom grupper med rötter i Mellanöstern och Afrika som redan upplevs vara stigmatiserade."

http://www.gp.se/ledare/informera-om...ifte-1.4847190
__________________
Senast redigerad av Xuno 2018-08-17 kl. 14:25.
Citera
2018-08-17, 14:33
  #3
Medlem
Nestor Xs avatar
Tog en titt på Hannes twitterkonto och blev förvånad när jag såg hennes von oben attityd mot de som opponerade mot henne. Tror hon verkligen inte att man kan förstå sakernas tillstånd även om man inte har examen från journalisthögskolan? Hon har ju framstått som en någorlunda vettig skribent tidigare.
Citera
2018-08-17, 15:33
  #4
Medlem
Holdingbreaths avatar
Kjöller är skadat av hennes mörkning av invandrares våldtäkter på någon konsert i Stockholm. Hon kommer aldrig att återhämtas.
Citera
2018-08-17, 16:30
  #5
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Kjöller är liberal, inget konstigt med att hon även kör "kejsarens nya kläder" på Twitter.
Citera
2018-08-17, 16:37
  #6
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Nalin Pekgul‏ @NPekgul
Sverigedemokraterna ljuger. I många år har SD påstått att jag skulle ha tvingats gifta mig med en kusin. Det är inte sant. Vi kommer ifrån olika "klaner" som dessutom legat i fejd med varandra då och då under årens lopp. Lögnen stärker deras bild att muslimer är annorlunda.

Den fetade texten stärker väl det understrukna påståendet?
Citera
2018-08-17, 17:48
  #7
Medlem
WSEs avatar
Har Hanne själv studerat inavel i Mellanöstern på ett svenskt universitet och vet hur det ligger till?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback