Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-08-19, 08:33
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
För vissa skulle det faktiskt kunna leda till anställningsdiskriminering om det kommer till chefens kännedom. Eller till och med fysiska angrepp från fascister.

De vet nog jag dj*vlas med dem har bott här större delen av mitt liv

Men skämt å sido jag kan inte påminna mig jag sett någon mer vänster än sossarna som delat ut röstlappar vid vallokalen men så är det ingen hemlighet vad folk röstar på i området.
Citera
2018-08-19, 12:57
  #98
Medlem
Hur förkortar man SocialDemokraterna?
Citera
2018-08-19, 13:21
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
De vet nog jag dj*vlas med dem har bott här större delen av mitt liv

Men skämt å sido jag kan inte påminna mig jag sett någon mer vänster än sossarna som delat ut röstlappar vid vallokalen men så är det ingen hemlighet vad folk röstar på i området.

Bara för att just du inte blir sparkad betyder det inte att andra inte blir det.
Citera
2018-08-19, 13:30
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Hur förkortar man SocialDemokraterna?

Vissa skulle kunna förkorta det SD och därmed av misstag rösta på Sverigedemokraterna.
Citera
2018-08-19, 14:38
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Ta med dig resterande sedlar och släng sedlarna i en annan papperskorg än den i vallokalen?


Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Någon kan se dig.


Du får vända dig om och se dig omkring när du är ute och närmar dig en papperskorg. Så svårt kan det inte vara.
Är det folk nära så får du helt enkelt strunta i det och satsa på nästa papperskorg. Eller så går du åt sidan, tar fram mobilen och fipplar med den ett tag tills de som är i närheten av papperskorgen är på behörigt avstånd.

Du skulle också kunna ha med dig en liten plastpåse som du stoppar ner valsedlarna i innan du stoppar ner dem i papperskorgen eftersom du verkar tro att det sitter människor med kikare och spanar mot papperskorgarna i närheten av vallokaler.

Antingen så har du denna plastpåse i fickan eller så bär du den i handen, du kan ha med någon frukt och eller vattenflaska i den när du går till vallokalen.
Citera
2018-08-19, 18:23
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingBen2
Du får vända dig om och se dig omkring när du är ute och närmar dig en papperskorg. Så svårt kan det inte vara.
Är det folk nära så får du helt enkelt strunta i det och satsa på nästa papperskorg. Eller så går du åt sidan, tar fram mobilen och fipplar med den ett tag tills de som är i närheten av papperskorgen är på behörigt avstånd.

Du skulle också kunna ha med dig en liten plastpåse som du stoppar ner valsedlarna i innan du stoppar ner dem i papperskorgen eftersom du verkar tro att det sitter människor med kikare och spanar mot papperskorgarna i närheten av vallokaler.

Antingen så har du denna plastpåse i fickan eller så bär du den i handen, du kan ha med någon frukt och eller vattenflaska i den när du går till vallokalen.

Att ställa dessa krav på alla väljare som inte vill bli avanonymiserade är definitivt odemokratiskt.
Citera
2018-08-20, 08:32
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Hur förkortar man SocialDemokraterna?

SAP. Fullständiga namnet är Sveriges socialdemokratiska arbetareparti.
Citera
2018-08-20, 08:51
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
SAP. Fullständiga namnet är Sveriges socialdemokratiska arbetareparti.

Att folk som söker efter den formella stavningen på internet hittar flera olika påståenden gör inte saken bättre.
Citera
2018-08-20, 08:55
  #105
Medlem
Dedär går att dölja på olika sätt.

I ett val för några år sen hade jag en gubbe som titta lite intreserat så jag plockade till mig en valsedel från varje parti: Sen använde jag de valsedlar jag hade med mig hemifrån? och la kvar den packe jag plockat åt mig i båset.

Sen är det väl upp till var och en att vara öppna eller inte med sitt val.
Citera
2018-08-20, 10:50
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Dedär går att dölja på olika sätt.

I ett val för några år sen hade jag en gubbe som titta lite intreserat så jag plockade till mig en valsedel från varje parti: Sen använde jag de valsedlar jag hade med mig hemifrån? och la kvar den packe jag plockat åt mig i båset.

För sådant kan du bli misstänkt för att rösta kontroversiellt. Om precis alla tog en sedel från varje parti hade det varit säkert, men inte om bara vissa gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Sen är det väl upp till var och en att vara öppna eller inte med sitt val.

Att vissa berövas möjligheten att på ett effektivt sätt ha sitt val hemligt är inte valhemlighet.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback