Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-01, 23:21
  #13
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej igen vänner.
Jag tyckte det vore ofint att inte ge en update och ett tack till er som kom med goda råd och tips. Tack så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Tvätta med enbart balsam och den ska vara sulfatfri.

Testade det samma kväll jag startade tråden, om den var sulfatfri vet jag inte men jag tyckte klådan minskade. Dock blev mitt hår fruktansvärt mycket fetare.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fick det själv för några år sedan då jag hade solat för mycket. Med tanke på denna sommaren som varit, låter det inte helt otroligt att du råkat ut för samma. Lättbehandlat, köp en flaska medicinskt schampo och tvätta håret varje dag i typ 10-14 dagar, undvik att klia dig!
Blev bra med denna behandling plätt-lätt, och besvären har ej återkommit.

Drog till apoteket ett par dagar senare och frågade där. Om det var "ditt" shampoo jag fick vet jag inte men bra var det iallafall, klådan försvann på 8-9 dagar.

Tack till er alla som engagerat er och lät mig slippa gå runt med ättika i håret. Mod kan skrota tråden nu.

Edit: Envis som jag är var jag ju naturligtvis tvungen att testa lite ättika också. Hade en fläck långt ner i nacken jag kliat skinnflådd som jag baddade.
Sved som bara den men klådan gick över på tio sekunder. Så ättikskuren är nog inte helt orelevant ändå.


MVH/Gnomegirl.
__________________
Senast redigerad av Gnomegirl 2018-09-01 kl. 23:28.
Citera
2018-09-02, 00:51
  #14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej igen vänner.
Jag tyckte det vore ofint att inte ge en update och ett tack till er som kom med goda råd och tips. Tack så mycket.



Testade det samma kväll jag startade tråden, om den var sulfatfri vet jag inte men jag tyckte klådan minskade. Dock blev mitt hår fruktansvärt mycket fetare.



Drog till apoteket ett par dagar senare och frågade där. Om det var "ditt" shampoo jag fick vet jag inte men bra var det iallafall, klådan försvann på 8-9 dagar.

Tack till er alla som engagerat er och lät mig slippa gå runt med ättika i håret. Mod kan skrota tråden nu.

Edit: Envis som jag är var jag ju naturligtvis tvungen att testa lite ättika också. Hade en fläck långt ner i nacken jag kliat skinnflådd som jag baddade.
Sved som bara den men klådan gick över på tio sekunder. Så ättikskuren är nog inte helt orelevant ändå.


MVH/Gnomegirl.

Haha! Min mormor (som skulle vara 120 år idag) "botade" alla hudproblem med ättika!
(Med mycket varierande resultat, funkar dock bra på finnar..)

Kul det löste sig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback