Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-17, 20:02
  #13
Medlem
Kommer ihåg att jag gillade ”High road to China” när jag var i yngre tonåren.
Även ”Oskyldigt dömd”, som tidigare nämnts i tråden. Av dessa så tror jag den senare stått sig bäst.
Citera
2018-09-16, 16:00
  #14
Medlem
i år har jag sett lite filmer med Tom " Magnum " Selleck. senast igår såg jag An Innocent Man aka Oskyldigt Dömd. Den var riktigt bra speciellt i fängelsescenerna när han ska mörda en ledare. F Murray Abraham är också bra i den. och en av snutarna som satte dit sellecks karaktär den blonde är ett riktigt kräk. annars har jag sett Lassiter som var riktigt spännande. har sett några Jesse Stone rullar och jag tycker också dem varit bra men är man ute efter hårdkokt action så ska man nog inte se dem.. ska nog se Runaway, Quigley Down Under och High Road To China snart dem ser lovande ut och ska nog se om tre män och en filmerna också även om det inte är några hög oddsare men det var länge sedan man såg dem
Citera
2023-07-31, 13:25
  #15
Medlem
High Road to China och Runaway är väl de två filmer som är för mig de bästa. Quigley down under var fel kontext för mig. En västern i Australien? Han var bra i Magnum P.I, vilket gav uppmärksamhet, men misstänker att det tog upp för många år av hans karriär där han hade kunnat göra annat.

Han var påtänkt SOM Indiana Jones i Raiders of the lost ark, men då inspelningen av Magnum var tänkt att börja fick han tacka nej, men av någon anledning blev inspelningen uppskjuten och han HADE kunnat ha tid och göra Indiana Jones, men då hade Lucas och Spielberg gått vidare med Ford.

Hans karriär är väl mer av ett fall av vad som hade kunnat bli, d.v.s. om han hade gått rätt "spår" och inte fastnat i Magnum för länge. Sedan torkade väl erbjudandena ut under 90-talet. Guttenberg och Danson i Tre män och en baby var väl inte direkt någon höjdpunkt. Sedan blev det mest TV-filmer och serier.
Citera
2023-07-31, 13:28
  #16
Avstängd
High Road To China!

Nästan så att man hör det klassiska Indiana Jones temat spelas när man ser den!

https://www.youtube.com/watch?v=s7A7OUE6rFQ
Citera
2023-07-31, 22:53
  #17
Medlem
MuscleSharks avatar
Her Alibi (1989) https://www.imdb.com/title/tt0097500..._flmg_t_38_act

Inget mästerverk men den funkar som underhållning. Som barn tyckte man om den iaf, men nu va det längesen jag såg den.
Citera
2023-08-16, 22:57
  #18
Medlem
Vill jag se Tom Selleck så kollar jag på Magnum.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback