Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 18:52
  #1
Medlem
Jag är lite besatt över mitt utseende och spenderar minst en timma framför spegeln varje dag. Går jag förbi en bil kan jag inte låta bli att spegla mig själv i bilrutorna. Cyklar jag till jobbet brukar jag samtidigt spegla mig själv i mobilen medan jag cyklar. Det händer då och då att främlingar går förbi och säger ”tjena snygging” till mig. Vissa tjejer har sagt till mig att jag är jättesnygg och nästan kan bli modell. Trots detta är jag osäker på mitt utseende och min självkänslan går upp och ner från stund till stund. Jag kan vissa dagar tycka att jag ser ut som 10/10 och andra dagar tycker jag att jag är ful. Det verkar bero på ljuset och spegeln och vinkel. I vissa ljus och speglar är jag ful och i andra är jag snygg som fan. Det finns saker jag hade velat förbättra med mitt utseende, större käke och haka bland annat. Hur vet man om man är snygg eller ful? Vad har ni för erfarenheter av att vara snygga eller fula? Hur blir ni behandlade efter utseendet?
Citera
2018-08-16, 19:01
  #2
Medlem
Omgivningen brukar avgöra det mesta..... Om allt ifrån huruvida du är duktig på ditt jobb , har snygga kläder eller ej, är snygg eller ej osv........
Citera
2018-08-16, 19:07
  #3
Medlem
Är du narcissist?

Det en tycker är snyggt, tycker en annan är fult.

Med tanke på alla dina trådstarter som hamnar direkt i papperskorgen, så är det nåt som inte stämmer.
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2018-08-16 kl. 19:09.
Citera
2018-08-16, 19:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är du narcissist?

Den en tycker är snyggt, tycker en annan är fult.
Jag har ju alla symptom av narcissism men ska ej diagnosers mig själv.
Citera
2018-08-16, 19:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Jag har ju alla symptom av narcissism men ska ej diagnosers mig själv.

Det gjorde du ju precis nu.
Citera
2018-08-16, 19:44
  #6
Avstängd
Dåligt självförtroende
Citera
2018-08-16, 20:17
  #7
Medlem
Flammarions avatar
Vissa dagar är du snygg, andra dagar är du ful och omgivningen bemöter dig därefter.
Se till att leva så hälsosamt som möjligt.
Citera
2018-08-16, 20:36
  #8
Medlem
Svårt att svara på, mitt ex kunde va skitsnygg kvällen innan men när vi vaknade på morgonen såg han helt annorlunda ut. Det blonda glänsande håret var råttfärgad och de gnistrande gröna ögonen något gråtristare när det lyste ljust utifrån, undrade alltid om han hade linser som han tog ut innan vi somnade eller om det var alkoholen som påverkade mitt omdöme och hur jag såg på omvärlden. Han såg fortfarande helt ok ut men inte riktigt lika snygg som under kvällstid.
__________________
Senast redigerad av AusSchlauch 2018-08-16 kl. 20:39.
Citera
2018-08-17, 05:49
  #9
Medlem
Rimligtvis är du rätt snygg men blir ful (avtändande) som fan av att vara så besatt
Citera
2018-08-19, 17:20
  #10
Medlem
Ogdens avatar
Hår- och kroppsvård --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback