Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-18, 19:07
  #25
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Varför skulle det vara ok för mig?
Det där med att gamla svälter och ruttnar bort. Har du källor på det? Kan lösningen vara att sluta låta vinstdrivande företag ta hand om de gamla?
Men jag har liiiite svårt att se något brott han har gjort i det du skriver om.


Jojo men du är ju allmänt känd på flashback för att vara en idiot så att du inte förstår är ju inte så konstigt direkt...

Ha en bra kväll på ditt gruppboende och hälsa dina skötare från mig.
Citera
2018-08-18, 21:44
  #26
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghettepetter
Jojo men du är ju allmänt känd på flashback för att vara en idiot så att du inte förstår är ju inte så konstigt direkt...

Ha en bra kväll på ditt gruppboende och hälsa dina skötare från mig.
Klart jag är känd för det då jag inte följer samma ström som ni ja-sägare följer. Att tänka själv är en rättighet jag fortfarande praktiserar.
Jag vet att detta är jobbigt för människor som dig som inte klarar en enkel vinkling.
Citera
2018-08-19, 03:58
  #27
Medlem
Niggerss avatar
Det bero på vad man ser på det.

Fråga du liberalerna var Karl Staaf en landsförändare? Nej, säger dom!

Men fråga du Svenska folket var statsminister Karl Staaf en landförändare? JA!

Karl Staaf var en ond statsminister som Sverige hade i början på 1900 talet, han ville inte köpa in F båtar ändå visste man att världen stod inför ett storkrig, utan Gustaf V fick då dra ihop till ett bondeupprop, där Gustaf V höll det berömda borgargårdstalet.

Stig Wennerström skador han orsakade på Sverige genom att hjälpa kommunisterna var omfattade och kostade miljarder att åtgärda, men Löfven skador han orsakar på Sverige, genom att bedriva en allt för liberal asylpolitik är skador som kommer finnas i generationer framöver , vi har fått spänningar i samhället som är farliga för våra barn och barnbarn.

Det finns ett ordspråk USA, visste man vilka plåga det vara att frakta den till tidens arbetskraft invandring ifrån Afrika till USA, så hade man plockat sin bomull själv.
Citera
2018-08-21, 20:11
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av childrens2
Jag såg i tidningen att en lokalpolitiker i Burlöv kallat Stefan Löfven för "landsförrädare". Det blev en hel del upprörda kommentarer av detta.

Då tänker jag - om det formellt skulle kunna ligga något i detta?

"Landsförrädare" innebär väl att man medvetet arbetar för främmande makt? Som Quisling då.

Men vad är det om man, trots att man har makt över alla Sveriges resurser, militär, underrättelsetjänst, department, myndigheter osv., inte lyckas säkra landets gränser mot 175 000 människor som "plötsligen" ska in, många av dem utan identitet eller giltiga skäl? Då har man väl misslyckats säkra landets gränser, vilket känns ganska grundläggande. Och andra länder klarade ju av att läsa av situationen innan, under och efter den stora migrationsvågen 2015.

Och "främmande makt", kan inte islam definieras som "främmande makt", eller vad betyder det? Om ens handlingar resulterar i en ökande islamisering, arbetar man då för en "främmande makt"?

En företagsledare kan inte skylla på inkompetens utan riskerar ändå personligt ansvar när det skiter sig och man inte kan hantera situationen.

Sedan finns begreppet "tjänstefel", är det kanske det som gäller när man inte lyckas försvara landets gränser?

Vad säger ni, är Stefan Löfven formellt en landsförrädare, eller något annat?

Jepp ! -Alla vänstertomtar är Quislingar och ska förintas
Helst torteras i ett par veckor innan man sätter in dödsstöten !

Kan tänka mig att betala en 50 lapp per skalle om jag får vara med

Payback time
__________________
Senast redigerad av tedbundylive 2018-08-21 kl. 20:15.
Citera
2018-08-22, 16:53
  #29
Medlem
Mogrens avatar
Han är inte en landsförrädare. Han är bara ovanligt klent begåvad. Man undrar hur sossarnas rasbiologer kunde missa att tvångssterilisera honom. Eller? Han har ju inga barn!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback