Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 15:08
  #1
Medlem
Hej, det står ackumulerad lön på lönespec och jag undrar om någon vet vad det betyder. Det står också ackumulerad skatt som jag också gärna skulle veta vad det betyder.
Citera
2018-08-16, 15:21
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercadex
Hej, det står ackumulerad lön på lönespec och jag undrar om någon vet vad det betyder. Det står också ackumulerad skatt som jag också gärna skulle veta vad det betyder.
Ackumulerad lön är den lön du tjänat tills nu i år.
Ackumulerad skatt är den skatt din arbetsgivare betalt in tills nu i år.
Citera
2018-08-16, 15:36
  #3
Medlem
AX64s avatar
Tror en ordbok kan ge en väldigt enkel förklaring till ordet egentligen. "Mängd du samlat på dig över tid" kanske är lättare att förstå.
Citera
2018-08-16, 19:49
  #4
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ackumulerad lön är den lön du tjänat tills nu i år.
Ackumulerad skatt är den skatt din arbetsgivare betalt in tills nu i år.
Kalenderår eller fiskalt år?
Citera
2018-08-16, 21:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Kalenderår eller fiskalt år?
Eftersom arbetsgivaren vill underlätta för dig att kunna kontrollera att skatten matchar den lön som du fått så är det självklart kalenderåret. Kan vara bra att i september göra en enkel överslagsräkning för att se att du ligger rätt med skatten så att det inte kommer som en överraskning i mars nästa år. Bättre att vara förberedd...

P.S på svenska heter det räkenskapsår, fiskalt år brukar vi inte använda.
__________________
Senast redigerad av Mynicname 2018-08-16 kl. 21:23.
Citera
2018-08-16, 22:39
  #6
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercadex
Hej, det står ackumulerad lön på lönespec och jag undrar om någon vet vad det betyder. Det står också ackumulerad skatt som jag också gärna skulle veta vad det betyder.
Hört talas om Google?
Citera
2019-03-07, 19:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Hört talas om Google?


Hört talas om respekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback