Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 14:53
  #1
Medlem
Buffymyloves avatar
Haft någon slags metadiskussion i en annan forumdel där vissa i princip likställer "Fit" med att vara smal, jag menar att ordet som härrör från "physical fitness" innebär att vara vältränad.

Hur ser ni på det?
Citera
2018-08-16, 14:55
  #2
Medlem
Jagtardindotters avatar
En fit person är inte nödvändigtvis smal. För mig är en fit person någon som klarar av att göra övningar utan att bli trött för snabbt eller har god kondition.
Citera
2018-08-16, 15:05
  #3
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
En fit person är inte nödvändigtvis smal. För mig är en fit person någon som klarar av att göra övningar utan att bli trött för snabbt eller har god kondition.
Ja precis, det handlar ju om att kroppen klarar av vissa saker.
Citera
2018-08-16, 18:33
  #4
Medlem
Personen måste definitivt ha lite mer muskelmassa än genomsnittet anser jag och ha en fettprocent på ca 15% eller lägre.
Det är min definition.
Citera
2018-08-16, 19:48
  #5
Medlem
BuckshotBills avatar
Vad spelar det för roll?
Citera
2018-08-16, 19:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Vad spelar det för roll?

Sant.
Citera
2018-08-16, 20:03
  #7
Medlem
har ingenting med träning att göra. hälsa dock. hur väl kroppen fungerar.

ganska löjligt ord för övrigt.
Citera
2018-08-16, 22:29
  #8
Medlem
Buffymyloves avatar
Den definitionen jag sett är kardiovaskulär uthållighet,,muskulär uthållighet och hur smidig man är
Citera
2018-08-17, 10:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Haft någon slags metadiskussion i en annan forumdel där vissa i princip likställer "Fit" med att vara smal, jag menar att ordet som härrör från "physical fitness" innebär att vara vältränad.

Hur ser ni på det?
Stark med sin kroppsvikt, någorlunda bra kondis med god rörlighet.
Någon som kan göra lite allt möjligt vad de än tar sig för som att springa, klättra, brottas, osv.

Kan du inte göra vanliga armhävningar eller springa en mil eller har rörlighet för att göra marklyft eller knäböj bra, samt ta dig runt en hinderbana så skulle jag inte kalla personen fit.
Funktionellt tränad person som är balanserad i kroppen vilket inte kräver någon elit träning för, bara variation som vilken frisk person som helst kan uppnå.
Citera
2018-08-17, 14:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Stark med sin kroppsvikt, någorlunda bra kondis med god rörlighet.
Någon som kan göra lite allt möjligt vad de än tar sig för som att springa, klättra, brottas, osv.

Kan du inte göra vanliga armhävningar eller springa en mil eller har rörlighet för att göra marklyft eller knäböj bra, samt ta dig runt en hinderbana så skulle jag inte kalla personen fit.
Funktionellt tränad person som är balanserad i kroppen vilket inte kräver någon elit träning för, bara variation som vilken frisk person som helst kan uppnå.

Håller med om denna beskrivningen.

Men håller också med om att det är en ganska löjlig etikett. Man behöver ju bara lägga dit två bokstäver så är man något helt annat
Citera
2018-08-17, 20:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Håller med om denna beskrivningen.

Men håller också med om att det är en ganska löjlig etikett. Man behöver ju bara lägga dit två bokstäver så är man något helt annat
Skulle väl också kunna vara en tajt kropp dvs inte en ”smalfet” kropp.

Egentligen ganska diffust.
Någorlunda tränad person iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback