Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 02:35
  #1
Medlem
Man läser om tillslag titt som tätt och man kan inte sluta undra hur dom lyckas åka fast.

Förstår om man har span eler är känd kriminell och åker över till danmark och sen kommer tillbak en vecka senare.

Det sämsta borde va bil eller lastbil. Man gör ju stickprover på helt random och röntgar vid misstanke om lönnfack.

Mina ideer: har du större mängd narkotika som väger typ 100 kg totalt, ta det under båten och bara klipp linan om du blir stoppad. Du markerar koordinaterna där du släppte lasten och hämtar det sen.

Ul plan som trike eĺer varför inte paramotor. Borde va svårt att misslyckas. Har man span på sig innan lär det va svårare.

Drönare. Är ganska säker på att många redan använder sig av dessa. Ser det i te som omöjligt att de riktigt stora har meterlånga drönare som helt obemärkt flyger ut och in i ett land.
Citera
2018-08-16, 02:37
  #2
Medlem
Stava, ska det vara så jävla svårt?

kebabteknikerna har med stor säkerhet span på sig ja. Därför dom blir tagna. Sen kan du ju fundera på hur mkt som förs hit och lyckas. Det är ju omöjligt att veta men nog fan är det mer ä 100 kg
Citera
2018-08-16, 02:45
  #3
Medlem
skalman1973s avatar
Metoden som används idag är bondeoffer samt att mätta systemet ( tas en idag så smiter någon eller några igenom ) Sverige är stort och vi har vidöppna gränser i och med EU och Schengen . Vi har för få tullare och för få gränskontroller samt för få hundar plus att det skulle bli ett jävla liv om vi kollade igenom exakt varenda fordon på väg in i riket . Jag misstänker att tullkriminalen och deras humint gör största jobbet i samarbete med andra länders polis
Citera
2018-08-16, 05:35
  #4
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Mina ideer: har du större mängd narkotika som väger typ 100 kg totalt, ta det under båten och bara klipp linan om du blir stoppad. Du markerar koordinaterna där du släppte lasten och hämtar det sen.

Sådär påstås ju spritsmugglarna i Roslagen gjort förr i tiden, fast de var ännu smartare. De hade sänken gjorda av tygsäckar med salt. Efter en tid så löstes saltet upp och spritbehållarna flöt upp till ytan.
Citera
2018-08-16, 07:17
  #5
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Mina ideer: har du större mängd narkotika som väger typ 100 kg totalt, ta det under båten och bara klipp linan om du blir stoppad. Du markerar koordinaterna där du släppte lasten och hämtar det sen.
Intelligent."klipp linan om du blir stoppad"
Du menar alltså att (under förutsättning att Tullen/Polisen missar ditt dumpade paket) din last ligger kvar på vägrenen och väntar på dig



Som nybörjare-smugglare är du inget annat än en glad amatör. Du ställs nu mot folk som har flera års erfarenhet av att på heltid håva in folk som dig, har du ett "stensäkert" knep kan jag lova att tullarna har sett det åtminstone hundra gånger tidigare.
__________________
Senast redigerad av borriz 2018-08-16 kl. 07:25.
Citera
2018-08-16, 08:36
  #6
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Intelligent."klipp linan om du blir stoppad"
Du menar alltså att (under förutsättning att Tullen/Polisen missar ditt dumpade paket) din last ligger kvar på vägrenen och väntar på dig



Som nybörjare-smugglare är du inget annat än en glad amatör. Du ställs nu mot folk som har flera års erfarenhet av att på heltid håva in folk som dig, har du ett "stensäkert" knep kan jag lova att tullarna har sett det åtminstone hundra gånger tidigare.

Var är vägrenen på havet?
Citera
2018-08-16, 12:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Intelligent."klipp linan om du blir stoppad"
Du menar alltså att (under förutsättning att Tullen/Polisen missar ditt dumpade paket) din last ligger kvar på vägrenen och väntar på dig



Som nybörjare-smugglare är du inget annat än en glad amatör. Du ställs nu mot folk som har flera års erfarenhet av att på heltid håva in folk som dig, har du ett "stensäkert" knep kan jag lova att tullarna har sett det åtminstone hundra gånger tidigare.

Väggren i vattnet?ok ok jens då vet vi
Citera
2018-08-16, 14:09
  #8
Medlem
AX64s avatar
För att avgöra hur "enkelt" det är att åka fast och därmed hur "dumma" smugglarna måste vara så måste man inte bara veta hur mycket insmugglat gods som stoppas utan också hur mycket som inte stoppas, och där saknas nog underlag. Jag tror att smugglarna överlag gör ett mycket bra jobb med att komma undan.
Citera
2018-08-16, 14:43
  #9
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Väggren i vattnet?ok ok jens då vet vi
Jag missuppfattade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback