Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 23:24
  #13
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Asså, de led vett förstår väl att ett preventivmedel som används rätt och som det inte är något problem med är runt 97% säker. Då krävs det i kondomens fall att den inte har gått ut, att den inte har gått sönder på något sätt eller är för liten så att den åker av under samlaget.
Om kondomen är för liten, men man lyckas få på den, så borde den väl sitta ganska ordentligt, till skillnad från en som är för stor? Men ingen här på Flashback lär ha drabbats av för stor kondom...
Citera
2018-08-15, 23:25
  #14
Medlem
SYSTEMexes avatar
Har hänt 2 ggr för mig. Inte kul direkt, lite stelt att sätta på en ny

var f.ö i doggy båda gångerna
Citera
2018-08-15, 23:29
  #15
Medlem
Är man så nykter att minsann kan ha sex kan man sätta på en kondom ordentligt. Annars kan man faktiskt låta bli. Och då skyddar det mycket bra. Annars rekommenderar jag lite övning därhemma i pojkrummet.

Sen tycker jag det är rätt drygt att påstå att man hellre avstår från sex än att köra med kondom. Inge trovärdigt helt enkelt.
Citera
2018-08-15, 23:31
  #16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Kondomer minskar risken för graviditet/överföring av sexuellt överförbara infektioner med någonstans mellan 85% och 98 %. Vilket alternativ tycker du är bättre?
Avhållsamhet...
Citera
2018-08-15, 23:32
  #17
Medlem
Hände rätt ofta vill jag minnas för 30 år sedan att mina äventyr i sänghalmen med kondom slöt med att jag fick utlösning och när jag drog ut kuken att kådisen satt som en pubisring nere vid roten. och resten i slamsor. Resulterade aldrig i en graviditet som tur var.
Citera
2018-08-15, 23:50
  #18
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Hände rätt ofta vill jag minnas för 30 år sedan att mina äventyr i sänghalmen med kondom slöt med att jag fick utlösning och när jag drog ut kuken att kådisen satt som en pubisring nere vid roten. och resten i slamsor. Resulterade aldrig i en graviditet som tur var.
Hur funkar det egentligen om den spricker efter utlösningen. Utan kondom hade ju spermierna fått en flygande start mot målet, en sprickande kondom måste väl fungera som en sorts bromsskärm så att spermierna får gå hela vägen? Vilket, tycker jag, borde minska risken för graviditet något.
Citera
2018-08-16, 00:05
  #19
Medlem
Finns ju spermiedödande ämnen i kondomer. Visst, hon blev inte gravid med mig. Men kondomer ska sättas på och så ska de knullas med och sedan av. De ska inte sitta på om kuken går ner i stånd. Det är då de, när kuken ska knullas upp till fullt stånd de kan fallera. Friktion.
Citera
2018-08-16, 00:12
  #20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remkuken1
Den både hatade och älskade produkten, det vill säga kondomen. Man lär ut i skolan till ungdomarna att kondomen är näst intill 100% säker. Men så är ju inte fallet...

Hur många gånger har inte kondomen spruckit och gått sönder i stundens hetta?
Visst, kondomen kanske inte går sönder särkilt ofta om man har lite vaniljsex med sambon på Söndagsmorgonen. Men en fredagkväll på fyllan med någon okänd tvåbent från den lokala puben? Kör man lite hårdare så går dom ju sönder. Då riskerar man både en oönskad graviditet och vårtor på kuken.

Vad säger ni? Hur säker är kondomen?

Det finns ju även en mängd olika fabrikat vad det gäller gummi. Vissa går sönder lättare än andra.

Kondomer är inte helt "fail-safe", men detta beror helt på handhavandet. Använder du kondomer "på fyllan", är det inte alls knepigt att du får bekymmer med kondomhaverier.

Här är kanske lite nyttig läsning..

(Passande "nick" du har för ämnet förresten!)
Citera
2018-08-16, 13:01
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Om kondomen är för liten, men man lyckas få på den, så borde den väl sitta ganska ordentligt, till skillnad från en som är för stor? Men ingen här på Flashback lär ha drabbats av för stor kondom...
Jo det har jag faktiskt läst här att någon/några tappat sin kondom inne i kvinnan. Ha-Ha, ja det låter ju otroligt. Men de har nog varit mer eller mindre slakna. Kanske kört på en stund efter utlösning när de själv velat längre men kuken redan gett upp.

Tänker att de som kör sönder kondomen har säkert repat den med naglarna/tänderna!
Citera
2018-08-16, 13:53
  #22
Medlem
Har gjort sönder ganska många kondomer då de vanliga som säljs i affärer/apotek i stort sett bara finns i en storlek. Medel storlek. Skillnaden i omkrets på en vanlig kondom och en "stor" eller "grande" som den heter är bara några millimeter extra medans i verkligheten kan det skilja väldigt många centimetrar mellan en normal penis och en stor penis.

Även om kondomen klarar av att stretchas sjukt mycket så ökar risken att den spricker väldigt mycket av friktion om den är för liten. Har du en större kuk så blir det redan mer friktion under sex, lägger du då till att kondomen är extra uttöjd så har du 2 faktorer som i princip förstärker varandra och lätt förstör kondomen. Trots tjej som var väldigt våt så sprack 2 kondomer på en och samma kväll för oss några år tillbaka.

Men på sexshoppar, både fysika och online, kan man köpa mycket större kondomer. Önskar jag hade vetat det tidigare. Hade sparat mycket oro och pengar då akut piller kostar en del.
Citera
2018-08-16, 15:02
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Om kondomen är för liten, men man lyckas få på den, så borde den väl sitta ganska ordentligt, till skillnad från en som är för stor? Men ingen här på Flashback lär ha drabbats av för stor kondom...

Oj, skrev fel, menade så klart att om den är för stor och ramlar av.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback