Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 21:25
  #1
Medlem
Tänkte först svara i någon befintlig tråd men hann läsa emerains modmeddelande i denna tråden: (FB) När trådar försvinner utan att gå till papperskorgen
Citat:
Har ni åsikter om att specifika trådar raderas eller agerande av moderator får ni ta upp det på rätt plats. Vilket inte är här i denna tråd.
/moderator

Jag bara undrar vad för regelbrott begicks i propeler-tråden som startades för en stund sedan och direkt hårdraderades? Jag hann inte se vilket delforum den låg i så kan inte fråga mod.
Citera
2018-08-15, 21:37
  #2
Medlem
Drama-Llamas avatar
PM:a någon av moderatorerna i aktuell forumdel. Invänta svar. Det verkar en smula onödigt att genast starta en ny tråd för en sådan här fråga.

Edit: Förlåt, jag läste slarvigt och ser nu att du inte vet vilken forumdel saken gäller. My bad.
Citera
2018-08-15, 22:19
  #3
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Tänkte först svara i någon befintlig tråd men hann läsa emerains modmeddelande i denna tråden: (FB) När trådar försvinner utan att gå till papperskorgen


Jag bara undrar vad för regelbrott begicks i propeler-tråden som startades för en stund sedan och direkt hårdraderades? Jag hann inte se vilket delforum den låg i så kan inte fråga mod.

Under natten till idag skapades det flera olika trådar om propellerflygplan, dessa låg i Fordon & trafik - Övriga fordon. Jag skulle tro att det är någon av dem du åsyftar. De som modererar där är mig veterligen Arne Anka, Carl Hamilton och Oddball, prova att kontakta någon av dem så kan de säkert hjälpa dig.
Citera
2018-08-16, 09:07
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Forumdelen som det troligen handlade om är Övriga fordon, där flera trådar om propellerflyg startats av samma person.

Hör med moderatorerna där, men en gissning är ju att de raderades på grund av korspostning. Varför de hårdraderats kan jag inte se.
__________________
Senast redigerad av SkepticalHippo 2018-08-16 kl. 09:15.
Citera
2018-08-16, 09:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Forumdelen som det troligen handlade om är Övriga fordon, där flera trådar om propellerflyg startats av samma person.

Hör med moderatorerna där, men en gissning är ju att de raderades på grund av korspostning. Varför de hårdraderats kan jag inte se.
Jag kollade TS övriga trådar i efterhand för att se någon ledtråd men icke. TS frågeställning skiljde sig från de övriga trådarna hen skapat genom en specifik fråga om propellern, inte plan eller flygning, utan hur man såg när man satt bakom den.

Jag har inte något personligt intresse av ämnet i sig men råkar vara vetgirig och vill förstå flashbacks regelsystem samt undvika onödiga varningar. Som jag har förstått det så raderas endast regelbrott, det händer också att ni delar ut varningar till folk som skrivit i dessa trådar. När nu en tråd jag skrivit i, som propeler-tråden, blir raderad för regelbrott så vill jag givetvis veta vad för regelbrott det är frågan om, säkerligen finns det även ett allmänintresse varför det vore bättre att klargöra i t ex denna tråden en hemlighålla genom pm.
Citera
2018-08-16, 10:20
  #6
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag kollade TS övriga trådar i efterhand för att se någon ledtråd men icke. TS frågeställning skiljde sig från de övriga trådarna hen skapat genom en specifik fråga om propellern, inte plan eller flygning, utan hur man såg när man satt bakom den.

Jag har inte något personligt intresse av ämnet i sig men råkar vara vetgirig och vill förstå flashbacks regelsystem samt undvika onödiga varningar. Som jag har förstått det så raderas endast regelbrott, det händer också att ni delar ut varningar till folk som skrivit i dessa trådar. När nu en tråd jag skrivit i, som propeler-tråden, blir raderad för regelbrott så vill jag givetvis veta vad för regelbrott det är frågan om, säkerligen finns det även ett allmänintresse varför det vore bättre att klargöra i t ex denna tråden en hemlighålla genom pm.

Eftersom jag inte är moderator i forumdelen och hanteringen kan skilja något mellan de olika delarna så kan jag inte svara för raderingen och där vill jag återigen hänvisa till moderatorerna i forumdelen.

Däremot kan jag förklara att om man har flera olika småfrågor om propellerflyg så är det brukligt att skapa en tråd med samtliga frågor eftersom de håller sig inom samma huvudämne. Det blir plottrigt och svårt att få en översikt om varje delfråga inom ett rätt smalt ämne får en egen tråd.

Användaren är nu avstängd så inom den närmaste framtiden kan h*n inte skapa en ny samlingstråd för frågorna. Om du är intresserad så finns det troligen inget hinder för att du skapar en egen tråd angående de delarna som intresserade dig. Jag sökte efter trådar om propellerflyg och kunde inte hitta några som verkar röra allmänna funderingar.
Citera
2018-08-16, 11:10
  #7
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Tänkte först svara i någon befintlig tråd men hann läsa emerains modmeddelande i denna tråden: (FB) När trådar försvinner utan att gå till papperskorgen


Jag bara undrar vad för regelbrott begicks i propeler-tråden som startades för en stund sedan och direkt hårdraderades? Jag hann inte se vilket delforum den låg i så kan inte fråga mod.
Jag vet inte om jag räknar rätt, men jag får det till att användaren ifråga inom kort tid startade upp nio olika trådar om samma flygplan när det gott hade räckt med en tråd. Detta är alltså ett brott mot regel 0.04 så jag mjukraderade (de syns för moderatorer, men inte medlemmar) en del av trådarna för att få slut på spammandet.
__________________
Senast redigerad av Carl Hamilton 2018-08-16 kl. 11:29.
Citera
2018-08-16, 18:42
  #8
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag vet inte om jag räknar rätt, men jag får det till att användaren ifråga inom kort tid startade upp nio olika trådar om samma flygplan när det gott hade räckt med en tråd. Detta är alltså ett brott mot regel 0.04 så jag mjukraderade (de syns för moderatorer, men inte medlemmar) en del av trådarna för att få slut på spammandet.


Du håller stilen och ditt arbete samt inställning till vad som är okej har oftast varit helt rättframt så go on, sträck på dig, du är och har alltid varit ett föredöme som vågar agera samt radera ognifant gällande spamkräk..
Citera
2018-08-16, 19:17
  #9
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Användaren är nu avstängd så inom den närmaste framtiden kan h*n inte skapa en ny samlingstråd för frågorna.

Att användaren blev avstängd för ett regelbrott (2.03) förklarar kanske det som TS ursprungligen frågade om, nämligen varför tråden blev hårdraderad och inte bara kastad i papperskorgen?
Citera
2018-08-16, 21:02
  #10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att användaren blev avstängd för ett regelbrott (2.03) förklarar kanske det som TS ursprungligen frågade om, nämligen varför tråden blev hårdraderad och inte bara kastad i papperskorgen?
Nja... Jag raderade dem för brott mot regel 0.04 samt att hon spammade med dem. Kunde förstås även papperskorgat trådarna också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback