Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 21:24
  #1
Medlem
HeligaKors avatar
Fick höra något relativt nyss. Flyttningarna av enheter fram och tillbaka mellan FMV och försvaret lär ha kostat 600 miljoner. Om det är sant är det verkligen pengar i sjön.
Någon som vet något? Om Peter Hultqvist tittar in på flashback vore det vettigt om han kommenterade också, tänk om det är "fake news".
Citera
2018-08-15, 21:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaKor
Fick höra något relativt nyss. Flyttningarna av enheter fram och tillbaka mellan FMV och försvaret lär ha kostat 600 miljoner. Om det är sant är det verkligen pengar i sjön.
Någon som vet något? Om Peter Hultqvist tittar in på flashback vore det vettigt om han kommenterade också, tänk om det är "fake news".

Flera ministrar i nuvarande regering är uttalade målvakter. De har inte som uppdrag att leverera något utan bara hålla nere kritiken mot deras område.

Samma gäller vissa tjänstemän under dessa. Jag tänker främst på både Polisen och försvaret.
Citera
2018-08-15, 21:46
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Vilka flyttar? Hur vet du att det är pengar upp i sjön? Känner du till motiven? Och är det verkligen lämpligt att försvarsministern loggar in och kommenterar försvarsstrategier som rör rikets säkerhet via ett Flashbackkonto på begäran av en anonym Flashbackanvändare?

Jag måste ifrågasätta eftersom inga som helst belägg och motiv presenteras i TS.

Och ja, tänk om det är fake news? Låter som att du inte har särskilt mycket kött på benen?
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-08-15 kl. 21:50.
Citera
2018-08-15, 23:58
  #4
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2018-08-16, 20:51
  #5
Medlem
HeligaKors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vilka flyttar? Hur vet du att det är pengar upp i sjön? Känner du till motiven? Och är det verkligen lämpligt att försvarsministern loggar in och kommenterar försvarsstrategier som rör rikets säkerhet via ett Flashbackkonto på begäran av en anonym Flashbackanvändare?

Jag måste ifrågasätta eftersom inga som helst belägg och motiv presenteras i TS.

Och ja, tänk om det är fake news? Låter som att du inte har särskilt mycket kött på benen?

Helt klart att jag inte har mycket kött på benen, något som jag hörde. Flashback är väl till för att man skall kunna ställa en fråga och se om det är någon som vet mer?
Det här är inte "försvarsstrategier och rikets säkerhet", det är fredsadministration. Alla handlingar i ärendet borde vara offentliga och fritt tillgängliga för dem som orkar leta reda på dem, och den energin har inte jag.

Flyttarna tycker jag mig i och för sig ha hört talas om, men detaljerna har undgått mig. Tacksam om någon kan berätta om dem och eventuella motiv, för mig verkar det bara vara politik som har gått snett.
Citera
2018-08-16, 20:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaKor
Fick höra något relativt nyss. Flyttningarna av enheter fram och tillbaka mellan FMV och försvaret lär ha kostat 600 miljoner. Om det är sant är det verkligen pengar i sjön.
Någon som vet något? Om Peter Hultqvist tittar in på flashback vore det vettigt om han kommenterade också, tänk om det är "fake news".

600 millar är kaffepengar för en minister. Maud Olofsson brände
80 miljarder i Nuonaffären och betraktas ändå som en riktigt duglig f.d. Politiker!
Citera
2018-08-18, 12:59
  #7
Medlem
HeligaKors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
600 millar är kaffepengar för en minister. Maud Olofsson brände
80 miljarder i Nuonaffären och betraktas ändå som en riktigt duglig f.d. Politiker!

80 miljarder! En statsbudget brukar vara cirka 1 000 miljarder. En regering sitter i fyra år, vilket betyder att regeringen under sin mandatperiod disponerar 4 000 miljarder, nästan en hel svensk BNP för ett år. Undrar hur mycket av dessa pengar som inte gör någon verklig nytta.
Citera
2018-08-19, 18:17
  #8
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaKor
Undrar hur mycket av dessa pengar som inte gör någon verklig nytta.

Mycket mera än du någonsin skulle kunna tänka dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback