Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 18:59
  #1
Medlem
Hej. Jag är 17 år och är handlöst förälskad i en 20 år äldre man. Saken är den att jag inte vet varför jag från första början fick känslor för honom. Han är barnslig, dryg, svarar segt på mina meddelanden och förstår sällan när jag vill berätta något för honom. Jag är mycket för att filosofera om allt mellan himmel och jord och det är något han inte riktigt förstår. Det är inte så att personen är dum i huvudet, visst har han kloka sidor också.
Det jag är så konfunderad över är varför. Varför i helvete kan jag inte sluta tänka på människan? Varför vill jag spendera varenda vaken minut i hans närhet? Han har visat intresse men bara en gång. Borde jag försöka gå vidare? Känns som vårt 'förhållande' är dömt att misslyckas men samtidigt vill jag inte lämmna det. Jag vill inte lämmna honom bakom mig för han får mig att känna på ett speciellt sätt.
Citera
2018-08-15, 19:01
  #2
Avstängd
Knullbartuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Li-Skoog
Hej. Jag är 17 år och är handlöst förälskad i en 20 år äldre man. Saken är den att jag inte vet varför jag från första början fick känslor för honom. Han är barnslig, dryg, svarar segt på mina meddelanden och förstår sällan när jag vill berätta något för honom. Jag är mycket för att filosofera om allt mellan himmel och jord och det är något han inte riktigt förstår. Det är inte så att personen är dum i huvudet, visst har han kloka sidor också.
Det jag är så konfunderad över är varför. Varför i helvete kan jag inte sluta tänka på människan? Varför vill jag spendera varenda vaken minut i hans närhet? Han har visat intresse men bara en gång. Borde jag försöka gå vidare? Känns som vårt 'förhållande' är dömt att misslyckas men samtidigt vill jag inte lämmna det. Jag vill inte lämmna honom bakom mig för han får mig att känna på ett speciellt sätt.


Äldre män kan vara nog så vackra. Säger de.

Tror du inte att det är för att han har status och i allmänhet hhar saker som du INTE har? Att det är det som lockar dig?
Citera
2018-08-15, 19:10
  #3
Medlem
AnnaChiaras avatar
Det där låter bara negativt. Han låter inte som någon fin människa. Vad ska du med honom till? Man behöver faktiskt inte följa varje impuls man får. Lär dig att inte klänga på någon som inte vill ha dig tillbaka.
Citera
2018-08-15, 19:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
Äldre män kan vara nog så vackra. Säger de.

Tror du inte att det är för att han har status och i allmänhet hhar saker som du INTE har? Att det är det som lockar dig?

På något sätt vill jag att det han redan har inte ska vara lika viktigt som mig. Förstår att det låter otroligt egoistiskt men men... Tänker vara ärlig.
Citera
2018-08-15, 19:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det där låter bara negativt. Han låter inte som någon fin människa. Vad ska du med honom till? Man behöver faktiskt inte följa varje impuls man får. Lär dig att inte klänga på någon som inte vill ha dig tillbaka.

Nu är jag en jävel på att vara impulsiv. Får sällan starka känslor för människor och när de händer blir jag som en blodigel. Och fin... Det är han på många sett men samtidigt har han de negativa sidorna.
Citera
2018-08-15, 19:17
  #6
Avstängd
Knullbartuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Li-Skoog
På något sätt vill jag att det han redan har inte ska vara lika viktigt som mig. Förstår att det låter otroligt egoistiskt men men... Tänker vara ärlig.

Du är bara människa. Nu tänder jag inte själv på äldre män men om någon kommer och viftar med diverse framför näsan på mig kommer jag förmodligen att följa.

Du får lite makt av att han ger upp allt annat för lilla dig.

Men som sagt var beredd på att han kan se dig som en knulldocka!
Citera
2018-08-15, 19:27
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu är du 17 och det är väl så att den åldern pendlar känslorna lite "all over the place". Du är 17 också så du kommer snart bli bannad från forumet. Men är det det en person som är barnslig, dryg, svarar segt så är förmodligen den personen inte intresserad av dig. Möjligt med tanke på att detta är en vettig person som tycker det är etiskt fel att ragga på en såpass yngre och är obekväm kring det hela. Så ta det som det är en läroperiod bara och du kommer bli handlöst förälskad många gånger mer i livet.
Citera
2018-08-15, 23:12
  #8
Medlem
Jessigirlies avatar
18 årsgränsen..?😮
Citera
2018-08-15, 23:13
  #9
Avstängd
Knullbartuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
18 årsgränsen..?😮



KAAAN du inte läsa under användarnamn?
Citera
2018-08-15, 23:22
  #10
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
KAAAN du inte läsa under användarnamn?
JOOOO, men varför skulle jag bara sådär..?
Citera
2018-08-15, 23:27
  #11
Avstängd
Knullbartuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
JOOOO, men varför skulle jag bara sådär..?

Du påminner mig om en hästtjej jag träffade en gång. Hon var helt sjuk i huvudet, slog saker i huvudet oå sin pojkvän - han lämnade och inte ens hästen ville vara kvar, hoppas det går så för dig också!
Citera
2018-08-16, 03:03
  #12
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
Du påminner mig om en hästtjej jag träffade en gång. Hon var helt sjuk i huvudet, slog saker i huvudet oå sin pojkvän - han lämnade och inte ens hästen ville vara kvar, hoppas det går så för dig också!
Knappast troligt. Hoppas du lyckas bättre med killar än tjejer, du verkar ju ha svårt att inse dina fel o brister lilla bubben........puss o sussanatta sött nu...😂🐎
Stackare.................
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback