Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 17:39
  #1
Medlem
Ztrifes avatar
Hej!

Nyligen blev en bekant utsatt för något väldigt obehagligt i samband med en bilaffär.
Personen hade lagt ut sin bil för runt 70-000. Han stämmer träff med en köpare hemma hos sig själv.
Det dyker upp ett gäng utlänningar som testkör bilen och bestämmer sig för att köpa den, dock
för 29 000 istället eftersom det var massa "fel" på den. Stämningen blev väldigt hotfull, det pratades
på andra språk i telefoner, dom började sparka på däcken och klanka ner på alla "felen" bilen hade.

Han säljer bilen till dessa för 29 000. Någon timme efteråt får han ett sms där dom säger att bilen var i värre skick än dom trott, nu vill de att han ska swisha 9000 till dem annars blir det problem.

Vad kan polisen göra vid såna här situationer, hur hade ni gjort?
Citera
2018-08-15, 17:46
  #2
Medlem
Foruejsonlys avatar
Hade definitivt inte swishat 9000 till dom, att han skrev över bilen till dem för den summan går nog inte att göra ogjort.

Om man backar händelserna, så skall man helt enkelt inte sälja bil till svartmusk!
Citera
2018-08-15, 18:23
  #3
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Hej!

Nyligen blev en bekant utsatt för något väldigt obehagligt i samband med en bilaffär.
Personen hade lagt ut sin bil för runt 70-000. Han stämmer träff med en köpare hemma hos sig själv.
Det dyker upp ett gäng utlänningar som testkör bilen och bestämmer sig för att köpa den, dock
för 29 000 istället eftersom det var massa "fel" på den. Stämningen blev väldigt hotfull, det pratades
på andra språk i telefoner, dom började sparka på däcken och klanka ner på alla "felen" bilen hade.

Han säljer bilen till dessa för 29 000. Någon timme efteråt får han ett sms där dom säger att bilen var i värre skick än dom trott, nu vill de att han ska swisha 9000 till dem annars blir det problem.

Vad kan polisen göra vid såna här situationer, hur hade ni gjort?

Sålde han bilen till dem för 40.000 billigare än annonsen för att de pratade i telefon och sparkade på däcket?

Nästa gång han ska sälja något kan du väll skickar mig ett PM.

*host*Idiot*host*

Ont: skicka helt klart 9000kr.
Citera
2018-08-15, 18:28
  #4
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Sålde han bilen till dem för 40.000 billigare än annonsen för att de pratade i telefon och sparkade på däcket?

Nästa gång han ska sälja något kan du väll skickar mig ett PM.

*host*Idiot*host*

Ont: skicka helt klart 9000kr.

Stämningen blev hotfull. Varför lämnade ute den lilla detaljen i ditt svar?
Citera
2018-08-15, 18:42
  #5
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Stämningen blev hotfull. Varför lämnade ute den lilla detaljen i ditt svar?

Så så gav han dem 40.000kr?

Jag hade vänt på klacken med bilnycklarna och gått in i lägenheten/huset.

Min idiotstämpel står kvar.
Citera
2018-08-15, 18:49
  #6
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Så så gav han dem 40.000kr?

Jag hade vänt på klacken med bilnycklarna och gått in i lägenheten/huset.

Min idiotstämpel står kvar.

Min poäng var att du medvetet bortsåg en avgörande detalj, allt för att ditt inlägg skulle få lite genomslagskraft.

Eller har jag dragit felslutsats här? Du kanske inte läste eller glömde vad det stod i TS?
Citera
2018-08-15, 18:57
  #7
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Min poäng var att du medvetet bortsåg en avgörande detalj, allt för att ditt inlägg skulle få lite genomslagskraft.

Eller har jag dragit felslutsats här? Du kanske inte läste eller glömde vad det stod i TS?

Om vi ska vara så.

Det framgick inte om det hände något ytterligare, eller om din idiot till kompis (alla vet att du förmodligen pratar om dig själv) tyckte att det var läskigt just att de pratade ett främmande språk och sparkade på däcket.

Det kanske var just de två händelserna som var ”hotfullt”.

Detta framgick inte i ditt inlägg.
Din kompis(du) är idioter som föder dessa kräk.
Nu kommer de göra likadant med någon mer eftersom det fungerade så bra med DIG.
Citera
2018-08-15, 19:01
  #8
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Om vi ska vara så.

Det framgick inte om det hände något ytterligare, eller om din idiot till kompis (alla vet att du förmodligen pratar om dig själv) tyckte att det var läskigt just att de pratade ett främmande språk och sparkade på däcket.

Det kanske var just de två händelserna som var ”hotfullt”.

Detta framgick inte i ditt inlägg.
Din kompis(du) är idioter som föder dessa kräk.
Nu kommer de göra likadant med någon mer eftersom det fungerade så bra med DIG.

Jag är inte trådskaparen.
Citera
2018-08-15, 19:13
  #9
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Om vi ska vara så.

Det framgick inte om det hände något ytterligare, eller om din idiot till kompis (alla vet att du förmodligen pratar om dig själv) tyckte att det var läskigt just att de pratade ett främmande språk och sparkade på däcket.

Det kanske var just de två händelserna som var ”hotfullt”.

Detta framgick inte i ditt inlägg.
Din kompis(du) är idioter som föder dessa kräk.
Nu kommer de göra likadant med någon mer eftersom det fungerade så bra med DIG.

Ursäkta den eventuella otydligheten, men tror du på allvar att man SKÄNKER bort 40 000 mot fri vilja eller?
Stämningen blev HOTFULL som sagt!
Citera
2018-08-15, 19:17
  #10
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Ursäkta den eventuella otydligheten, men tror du på allvar att man SKÄNKER bort 40 000 mot fri vilja eller?
Stämningen blev HOTFULL som sagt!

Ta nycklarna, gå därifrån. blev han/du hotad eller misshandlad så har du redan gjort en anmälan för detta där du även meddelar polisen om hotet som gjorts i efterhand.

Blev du inte hotad eller misshandlad ser jag inte poängen med att ge afrikanerna 40.000kr.

Idiotiskt 🤷‍♂️😂
Citera
2018-08-15, 19:17
  #11
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Jag är inte trådskaparen.

Sorry, fel av mig. Men du skyddade ynkryggen 🙄🤷‍♂️
Citera
2018-08-15, 19:22
  #12
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Sorry, fel av mig. Men du skyddade ynkryggen 🙄🤷‍♂️

Brottsoffret menar du? Retard.

Och NEJ, jag skyddade inte någon. Jag kritiserade ditt inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback