Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 16:50
  #1
Medlem
Vad finns det för alternativ för en fattig student?
Citera
2018-08-15, 18:14
  #2
Avstängd
ihatemes avatar
Hur tar man reda på vad sin dator heter? Jag försöker inte vara löjlig, men: Jag köpte spontant en dator som jag tänkte använda till streaming och programmering. Jag gick in på Elgiganten och tog första bästa som hade en full hd-skärm, bra storlek, skönt tangentbord samt som självklart såg snygg ut!

Det här är vad jag kan ge dig...
* HP Pavilion

Den är 1920x1080

Troligtvis 14"

Batteritiden räcker lätt hela dagen om man inte har full ljusstyrka. Jag föredrar dessutom att ha ganska låg ljusstyrka (ca 20%) så det är win/win för mig. Ljudet är dessutom fantastiskt! Jag går in på Elgiganten nu direkt och försöker hitta den åt dig. Jag har för mig att prislappen var runt 4000.

Edit: https://www.elgiganten.se/product/da...r-dator-silver

Förlåt, den var dyrare än jag mindes!! Men grym dator. Har dock inte testat den för gaming men jag kan tänka mig att den är fullständigt värdelös på den fronten.
__________________
Senast redigerad av ihateme 2018-08-15 kl. 18:21.
Citera
2018-08-17, 13:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Hur tar man reda på vad sin dator heter? Jag försöker inte vara löjlig, men: Jag köpte spontant en dator som jag tänkte använda till streaming och programmering. Jag gick in på Elgiganten och tog första bästa som hade en full hd-skärm, bra storlek, skönt tangentbord samt som självklart såg snygg ut!

Det här är vad jag kan ge dig...
* HP Pavilion

Den är 1920x1080

Troligtvis 14"

Batteritiden räcker lätt hela dagen om man inte har full ljusstyrka. Jag föredrar dessutom att ha ganska låg ljusstyrka (ca 20%) så det är win/win för mig. Ljudet är dessutom fantastiskt! Jag går in på Elgiganten nu direkt och försöker hitta den åt dig. Jag har för mig att prislappen var runt 4000.

Edit: https://www.elgiganten.se/product/da...r-dator-silver

Förlåt, den var dyrare än jag mindes!! Men grym dator. Har dock inte testat den för gaming men jag kan tänka mig att den är fullständigt värdelös på den fronten.

Den var tyvärr lite för dyr, men tack ändå för tipset!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback