Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-17, 10:30
  #37
Medlem
Om de får fast snubbarna så är det de som betalar för skadorna. Förmodligen blir de skuldsatta länge om inte pappa kan betala.

Får de inte fast snubbarna och du inte kan bevisa att det var någon annan än du som orsakat skadan, bortsett från upplopp bl.a. så får du stå för skadorna själv, d.v.s. betala självrisken om du nu hade försäkring. Annars får du stå för allt.
__________________
Senast redigerad av durmazbrorsa 2018-08-17 kl. 10:37.
Citera
2018-08-17, 11:52
  #38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Ja vi har ju alla sett bildena på killarna som sprätter runt på parkeringen och tänder eld på bilarna. Hur skulle du agera om det var din parkering? Lätt kanske att vara tuff när man sitter på flashback, men hur tror du ärligt att du skulle agera?
Jag hade ringt 112 och sedan gått runt och sett till att alla grannar i de hus som står vid parkeringen var vakna och visste att det fanns risk för deras hus att börja brinna.

Sen hade jag försökt hitta en plats som inte låg i rökens riktning och väntat....

Finns ju inte så mycket mer man kan göra liksom.
Citera
2018-08-17, 12:02
  #39
Medlem
Hur många svenskar har egentligen blivit drabbade, verkar som att dom helst eldar sina landsmäns bilar. Själv har jag tjänstebil, så det blir arbetsgivarens problem.
Citera
2018-08-17, 12:15
  #40
Medlem
Mulla Krekars avatar
Om jag hade haft kvar min Volvo 960, som jag sålde för 6 500 kr, så hade jag begärt ut pengar så att jag kan köpa en ny Volvo 960.

EDIT: Aaah... Du menar hur man skulle agera mot förövarna... Jag får ibland kortslutning om nån retar upp mig tillräckligt, som om nån skulle sätta eld på min bil. Hade jag sett det hade jag nog tagit min brandyxa o sprungit o försökt hugga ihjäl förövarna.

Jag har ett bra tålamod, men det där skulle vara över gränsen. Jag blir psykotisk o kan inte kontrollera mig. Förr fick jag sådana knäpp oftare o polisen kom o körde mig till psyket. Gick väl inte ut med yxor, men misshandlade folk o sånt.
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-08-17 kl. 12:19.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback