Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 12:44
  #1
Medlem
Hej
Jag har tänkt på Internet som ett öppet slagfält där utländsk militär, t.ex. från Syrien-diktaturen, Iran, Saudiarabien, Ryssland och Nordkorea gör informationshämtning och skada. Det är ju många artiklar som tar upp detta ämne på sistonde. Skada sker genom DDOS attacker et.c. mot webb-servrar. Jag själv blev DDOS'ad flera gånger i rad och det enda jag hade gjort var att sätta upp en Pfsense router hemma tror jag. Så ifall man är så snäll och utbildar på Internet och det sitter en fientlig soldat och lär av dig, då är det som att spela ett kortspel (kanske Poker?) med öppna kort. Det är ju idioti att spela med öppna kort eftersom man då förlorar mycket lättare.

Borde Internet gå över till mer inrikes/utrikes system där man har en särskilt Internet för inrikes och ett annat för den internationella anslutningen där man beter sig annorlunda (p.g.a. hoten från främmande makt)?
Citera
2018-08-15, 13:12
  #2
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Du kanske blev DDOS:ad av Raffa från Gangland, då han tydligen är en jävel på sånt.
Citera
2018-08-15, 13:57
  #3
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Du kanske blev DDOS:ad av Raffa från Gangland, då han tydligen är en jävel på sånt.


Hahaha!
Internt FB-skämt
Citera
2018-08-15, 14:23
  #4
Medlem
Naivitet är skadligt och vem vet inte bättre än den som lärt sig en dyrköpt läxa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback