Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 10:10
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag vill hitta en ny stilren och snygg jacka som passar på både höst och våren(som alltså inte är jättetjock). Vad har ni för jacka? Behöver lite inspiration då jag inte hittat några snygga alls när man gått i affärer. Gillar som sagt stilrent!
Citera
2018-08-15, 10:14
  #2
Medlem
Barbour
Citera
2018-08-15, 10:59
  #3
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Barbour

Östermalm Stureplan? E du över 40?
Citera
2018-08-15, 11:05
  #4
Medlem
6ix9iines avatar
Dyrare bomberjacka nu när de vankas höst.
Citera
2018-08-15, 11:21
  #5
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hejsan!

Jag vill hitta en ny stilren och snygg jacka som passar på både höst och våren(som alltså inte är jättetjock). Vad har ni för jacka? Behöver lite inspiration då jag inte hittat några snygga alls när man gått i affärer. Gillar som sagt stilrent!
Baracuta Harrington kanske vore något? Jag använder inte jackor på våren/hösten utan kör på rockar. För tillfället bär jag en överrock från Hugo Boss. När vintern nalkas så drar jag på mig en Parka från Canada goose, givetvis med märket bortsprättat.
__________________
Senast redigerad av DiamantTjuven 2018-08-15 kl. 11:31.
Citera
2018-08-15, 21:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hejsan!

Jag vill hitta en ny stilren och snygg jacka som passar på både höst och våren(som alltså inte är jättetjock). Vad har ni för jacka? Behöver lite inspiration då jag inte hittat några snygga alls när man gått i affärer. Gillar som sagt stilrent!

Stone Island har en hel del schyssta jackor/rockar med dunjacka innanför den yttre jackan. Perfekt att bara ta av dunjackan/västen på hösten och sätta dit den när det blir lite kallare.
Citera
2018-08-20, 10:56
  #7
Medlem
Mina hösrjackor är numera kappor från hm och Nelly. Stilrent!
Citera
2018-08-23, 02:26
  #8
Medlem
Schnyggves avatar
Barbour Ashby i grönt....köpte den i höstas och jag älskar den redan! Funderar på att köpa en quiltad väst som kan antingen kan bygga ut jackan med (dragkedjor finns att fästa den i) eller ha separat...man kan även bygga ut med huva, eller ett varmare foder med hjälp av en typ värmeinsats på samma sätt som med västen, bara att denna är tjockare och fluffigare....

Skulle gärna vilja ha en snygg fieldjacket (gärna en olivgrön Aspesi) eller något annat kul, finns ju så mycket fint!
Citera
2018-08-23, 21:52
  #9
Medlem
Roxanas avatar
En trenchcoat, ullrock eller skepparkavaj är bra klassiska alternativ. En oljerock från Barbour är också ett evigt plagg, perfekt regn- och ruskjacka. Bara att vaxa om vid behov. Eller deras quiltade variant, Polarquilt med fleecefoder om du är frusen.

Satsa på naturmaterial och neutrala färger. Inte för slimmad passform om du är frusen och vill kunna köra lager på lager under.
Citera
2018-08-24, 05:26
  #10
Avstängd
Plaguetongues avatar
fleece alltid
Citera
2018-08-26, 19:39
  #11
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
En trenchcoat, ullrock eller skepparkavaj är bra klassiska alternativ. En oljerock från Barbour är också ett evigt plagg, perfekt regn- och ruskjacka. Bara att vaxa om vid behov. Eller deras quiltade variant, Polarquilt med fleecefoder om du är frusen.

Satsa på naturmaterial och neutrala färger. Inte för slimmad passform om du är frusen och vill kunna köra lager på lager under.

Drömtjej!
Citera
2018-09-02, 23:50
  #12
Medlem
Skinnjacka, allt annat är slöseri med pengar.

Köp en, om tio år så kommer det vara uppenbart varför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback