Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 07:44
  #1
Avstängd
https://minfil.com/z0y2Rdf6b3/Screen...5-07-39-23.jpg

Den här ungjäveln sågs i Borlänge på första maj. Han går runt med en skylt där det står "Jag längtar efter mamma när hon är på jobbet".

A.) Varför står det "mamma" och inte "pappa"?
B.) Tillhör detta barn extremhögern som ett "poster-child" för att visa att kvoterad föräldraförsäkring är efterblivet?
C.) Hur lång tid dröjer det innan denna unge blir totalt sönderslagen av invandrare för att han är svensk?
Citera
2018-08-15, 08:08
  #2
Medlem
Pripps3.5s avatar
Tjejen som tittar på har nog en skylt med: Jag längtar efter pappa när han är på jobbet.
Så det jämnar nog ut sig.
Citera
2018-08-15, 08:17
  #3
Medlem
Fotbollspucks avatar
Är det bara när mamman är på jobbet som han längtar tror ni, eller längtar han när hon är och handlar, är hos frissan, när hon gymmar / ute och springer, när hon badar och duschar, när hon är på AW, när hon sent på efterfesten svinfull sjunger Karaoke med sin närmsta chef Thomas... ?

Det kan bli ett jävla längtande här känner jag och många skyltar?
Citera
2018-08-15, 08:18
  #4
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotfittan
https://minfil.com/z0y2Rdf6b3/Screen...5-07-39-23.jpg

Den här ungjäveln sågs i Borlänge på första maj. Han går runt med en skylt där det står "Jag längtar efter mamma när hon är på jobbet".

A.) Varför står det "mamma" och inte "pappa"?
B.) Tillhör detta barn extremhögern som ett "poster-child" för att visa att kvoterad föräldraförsäkring är efterblivet?
C.) Hur lång tid dröjer det innan denna unge blir totalt sönderslagen av invandrare för att han är svensk?
Det kallas anknytning och är en av de viktigaste predikatorerna för om det går bra eller dåligt för ungen i ungens fortsatta liv.

Se Maslows behovspyramid och Hertzbergs tvåfaktorteori.

Enligt en hyggligt enig banrpsykologisk teori är det sedan pappans roll att visa barnet resten av världen och få barnet att mogna för att till slut möta den på egen hand. De som saknar en sån pappa blir troligen vänsterpack och feminister. (Min egen teori)
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-08-15 kl. 08:20.
Citera
2018-08-15, 12:30
  #5
Medlem
LiftingDevils avatar
Får ungjävlar inte sakna sina föräldrar längre eller?
Citera
2018-08-15, 13:27
  #6
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiftingDevil
Får ungjävlar inte sakna sina föräldrar längre eller?

Idag gäller det att sakna "rätt" förälder. Inte fel förälder.
Citera
2018-08-15, 13:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiotfittan
https://minfil.com/z0y2Rdf6b3/Screen...5-07-39-23.jpg

Den här ungjäveln sågs i Borlänge på första maj. Han går runt med en skylt där det står "Jag längtar efter mamma när hon är på jobbet".

A.) Varför står det "mamma" och inte "pappa"?
B.) Tillhör detta barn extremhögern som ett "poster-child" för att visa att kvoterad föräldraförsäkring är efterblivet?
C.) Hur lång tid dröjer det innan denna unge blir totalt sönderslagen av invandrare för att han är svensk?

I nästa hörn står en förbannad man med ett plakat som vill uppmärksamma att mammor/kvinnor är ekonomiska utsugare eftersom de betalar in mycket mindre skatt under sin levnadstid till välfärden än män.

Den där karln kan gå fram till barnet och förklara att båda föräldrarna behöver jobba och bidra till välfärden. Inte bara männen. Så pojken får fortsätta träffa mamma och pappa efter jobbet.
Citera
2018-08-17, 12:12
  #8
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Den där karln kan gå fram till barnet och förklara att båda föräldrarna behöver jobba och bidra till välfärden. Inte bara männen. Så pojken får fortsätta träffa mamma och pappa efter jobbet.
Eller så kan vi gemensamt komma fram till att det är ett viktigt och bra arbete att vara hemma med sina barn. Bra mycket viktigare än att åka till ett arbete där man anses vara en utbytbar tegelsten. Medans barnen minns resten av sitt liv vem de var hemma med.

F.ö. är jag säker på att nästan alla barn hellre är hemma med pappan. Förutsatt att han tränat litegrann att vara med barn, och kan släppa tankarna på arbetet. Det är aldrig lugnare och trevligare kring ett stort McDonalds-bord med många småbarn än när det bara sitter pappor med.

Jag var hemma med alla mina 5 barn. De sista 3 krävde jag att få vara hemma 50% av tiden med. Mitt jobb skötte jag på kvällen, barnen var prio.
Citera
2018-08-17, 14:46
  #9
Medlem
Själviska ungar tänker inte ett dugg på att mamman vill jobba heltid och tjäna pengar när hon är gammal.
Citera
2018-08-18, 09:41
  #10
Medlem
Är det inte sorgligt att han inte längtar efter pappa när han är på jobbet? Det gjorde jag med min, i alla fall. Har han ingen kontakt med sin pappa, tro? Han kanske är död. Då längtar han säkert efter honom hela tiden, det gjorde jag med min i alla fall.

Längtan ingår i livet. Vi blir lämnade och lämnar själva. Det är jobbigt, men när den vi längtar efter kommer tillbaka så är det å andra sidan underbart och så småningom lär vi oss att vara trygga i förvissningen att de kommer.

Är tanken att barn aldrig ska behöva få den livserfarenheten eller vad handlar det här om?
Citera
2018-08-20, 16:41
  #11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotfittan
https://minfil.com/z0y2Rdf6b3/Screen...5-07-39-23.jpg

Den här ungjäveln sågs i Borlänge på första maj. Han går runt med en skylt där det står "Jag längtar efter mamma när hon är på jobbet".

A.) Varför står det "mamma" och inte "pappa"?
Därför att barnet längtar efter sin mamma när hon är på jobbet.
Citat:
B.) Tillhör detta barn extremhögern som ett "poster-child" för att visa att kvoterad föräldraförsäkring är efterblivet?
Nej.
Citat:
C.) Hur lång tid dröjer det innan denna unge blir totalt sönderslagen av invandrare för att han är svensk?
Rent statistiskt sett kommer det antagligen inte att ske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback