Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-08-26, 00:08
  #73
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag delar upp ditt evighetstramsande så kanske vi kan rensa bort några delar allteftersom..

Märkligt då att du själv tagit upp det som bevis och för diskussion så många gånger.
som här:

trams

trams

trams

Sen är det förstås bara ren idioti att påstå att det skulle vara irrelevant - självklart är det högst relevant för att se huruvida brokollapser är vanliga eller ej, huruvida terrordåd är vanliga eller ej samt för att se huruvida false slags är vanliga eller ej - tre högst intressanta fakta för att bedöma trådens påståenden.
Redo att backa från detta trams?

Du har redan fått svar på det. Svara ärligt på mitt senaste inlägg till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har maffian med den här olyckan att göra - menar du att det finns någon relevant maffiaboss eller maffia fiende bland de omkomna?
Har maffian någonsin ens varit i närheten av att utföra något en liknande denna olycka, och vad har maffian med false slags att göra (tråden handlar ju ändå om false flags - inte om maffian..)

Du har fått svar på det. I att maffians förehavanden var terror mot befolkningen för att de riskerade att vara i "skottlinjen". Det är relevant för tråden.
__________________
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-08-26 kl. 00:11.
Citera
2018-08-26, 00:09
  #74
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Du har redan fått svar på det. Svara ärligt på mitt senaste inlägg till dig.

Klassar du dina egna inlägg som trams alltså - intressant att vi är flera..
Sen vad du menar att jag ska ha fått svar på vet jag inte - men jag håller precis på och svarar på din wall of text allteftersom - och jag lovar att jag är ärlig.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-26 kl. 00:12.
Citera
2018-08-26, 00:17
  #75
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Absolut! Maffian och dess historiska förehavanden ska inte ignoreras i sammanhanget. Om det ligger till på det viset så är det inte heller en olycka eftersom byggnormer åsidosatts redan på 60-talet och att detta har gjorts cyniskt och för att öka intäkter. Det fanns en tid då betong var en mycket eftertraktad vara och det rådde brist på den. Speciellt i Östeuropa men även i övriga Europa och speciellt i söder.
ok, bra att du håller med om att bron kan ha varit undermålig. En undermålig konstruktion kan givetvis orsaka en kollaps.

Citat:
Jag vet inte vad de vill säga med klippet. Jag var säker på att det fanns mer. Men du hävdade att det inte fanns och att det kunde ha att göra med de italienska kameralagarna (som du själv ändå inte känner till). Men eftersom de släppte det klippet så frågade jag om din åsikt.
Nej det har jag verkligen aldrig hävdat - sluta ljug. Jag skrev att det KUNDE vara så att det inte fanns fler klipp och att det t.ex. kunde bero på lagstiftning.
Citat:
Erkänn åtminstone att du hade fel.
Ja snälla - gör det!

Citat:
Om klippet är släppt för att bevisa att en stor utredning är på gång och att man vill vinna över människors förtroende så borde de väl kanske visa bättre klipp på hur bropelaren rasar (vad som rasar först) och inte en massa betong som faller ned på vägen nedan. Eller hur? Transparens.
Menar du att man släppt klippet för att minska transparensen - eller vad svamlar du om? Och hur vet du att det finns "bättre" klipp att släppa?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-26 kl. 00:46.
Citera
2018-08-26, 00:23
  #76
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Människotätheten är endast relevant i den här tråden om vi pratar om false flags och/eller terrordåd. Resten är irrelevant. Givetvis är människor mer ihoppackade på flyg, tåg, båtar, i publik av olika slag. Det ska man givetvis ha i åtanke. Men det är inte det som dödar människor. De är farten, höjden och över ett visst djup som objekten håller, som antingen har människor ombord, eller som träffar en större skara som är det som tar liv.
Men då är ju broolyckorna med få omkomna också relevanta trots att det var låg "människotäthet" - de visar ju att broar kan kollapsa precis som här..

Citat:
Och? Om ingen omkommer vid en krasch under en motorsportstävling så faller det garanterat inte under något i den här tråden.
Åter är det alltså ditt privilegium att selektivt plocka statistik som främjar dina åsikter.. Förstår du inte själv hur sjukt det är att du ska sitta och cherrypicka varenda påstående så det stöder dina idéer?
Citera
2018-08-26, 13:09
  #77
Moderator
OT raderat, Tonkinincidenten är inte ämnet för tråden.

/Moderator
Citera
2019-08-15, 15:45
  #78
Medlem
I-van-Toers avatar
Igår, den 14 augusti, var det ett år sedan Morandibron "kollapsade" och där 43 människor omkom. Än idag är det ingen som sagt vad som verkligen skedde. Ingen vet, ingen vill uttala sig officiellt. Detta är typiskt för Italien. T ex i fallet Ayrton Senna och hans dödskrasch (absolut ingen konspiration) på Imola 1994 så tog det över ett årtionde att utreda ifall stallet Williams på något sätt var skyldigt. Det är både bra och dåligt att det tar tid med Morandibron. Bra, för att man vänder på varje sten och låter skiten komma upp till ytan via tid. Dåligt, för att människor tappar förtroende för institutioner.

Så här såg det iallafall ut när man demolerade resten av bron i slutet av juni i år. Där försvann alla bevis som kan ha funnits. Precis som med WTC. En ny bro ska börjas byggas 2020.

Spectacular demolition of Genoa's Morandi Bridge
https://www.youtube.com/watch?v=c3_OtJEFU54

Min personliga övertygelse är att det är någon maffia som ligger bakom "kollapsen" förra året. Sen om det gått som de tänkt sig, det vet jag inte. Men det var ingen olycka. De klassiska lokala maffiorna behöver inte alls se likadana ut i dag. Det kan vara helt andra konstellationer. Den italienska TV-serien "La Piovra" visar mycket bra hur allt spreds vind för våg på 1990-talet.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback