Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 20:41
  #121
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Hon är en sån som argumenterar emot?
Snarare för dum för sitt eget bästa.
Citera
2018-08-24, 20:42
  #122
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Snarare för dum för sitt eget bästa.

Hehe.. Och du behöver mycket stöd?
Citera
2018-08-24, 20:45
  #123
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Hehe.. Och du behöver mycket stöd?
Nej, behöver inget fast man som familj borde kunna anförtro sig ömsesidigt. Om man nu ska vara familj, i detta fall är det som sagt inte möjligt. Varför ska man tolerera en bitter människa som tror att alla ska tänka och ha värderingar som hon själv?
Citera
2018-08-24, 20:52
  #124
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Nej, behöver inget fast man som familj borde kunna anförtro sig ömsesidigt. Om man nu ska vara familj, i detta fall är det som sagt inte möjligt. Varför ska man tolerera en bitter människa som tror att alla ska tänka och ha värderingar som hon själv?

Det är klart att det underlättar om man kan det.. Inget kul att sitta och bli dömd av den man borde kunna lita på mest.

Varför är hon bitter?
Citera
2018-08-24, 20:54
  #125
Medlem
Gäsp!!!
Citera
2018-08-24, 20:55
  #126
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Varför är hon bitter?
Det är en lång historia som inte har med ts att göra.
Citera
2018-08-24, 20:59
  #127
Medlem
Om man/du vore sann skulle du strunta i familjen pga kärlek. Men det verkar som du bara är ute efter en tråd av bråk och tjafs din stackare.. Känner du att du behöver vänner eller bara behöver "prata" skriv det då.
Citera
2018-08-24, 21:02
  #128
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoozee
Om man/du vore sann skulle du strunta i familjen pga kärlek. Men det verkar som du bara är ute efter en tråd av bråk och tjafs din stackare.. Känner du att du behöver vänner eller bara behöver "prata" skriv det då.
Fan vet du om varför jag skriver.
Söker du kontakt, sök det hos någon annan ditt jävla fucktard.

Det kommer att bli så att jag flyttar och hon hamnar i chock.
Citera
2018-08-24, 22:38
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Jag är i en synnerligen unik situation i livet och vet inte riktigt hur jag ska svara på familjens ointresse, antipati eller ignorans vad det gäller min egen framtid, familj och lycka.

Ointresset har alltid funnits där, men denna gång kommer mina val att ändra familjebilden för gott. Jag har påtalat detta under en tid vilket endast slagits ifrån lika snart som det nämnts, att jag kommer att flytta utomlands, gifta mig för att aldrig mer återvända. Det kommer att vara ett definitivt beslut utan rimlig möjlighet att separera från speciellt en man pga. hans yrke och ställning.



Han har god yrkesutbildning, eget företag och tryggt socialt nätverk. Hans arbete kan innefatta sekretess som oviss tid utlandstjänst med begränsade möjligheter till kontakt. Detta har medfört att han känner sig till freds med en älskare i relationen och skiljer sig således från flertalet relationer och kan väcka anstöt.

Det har funnits tid att tala och reflektera med familjen, men hörsammas av döva öron.
Trots det kommer jag om än sent i livet att välja en annan väg, bilda familj och bygga ett nytt liv, långt borta från det som en gång var den familj vi var.

Likgiltigheten för förändringarna i mitt liv är fullkomlig och saknar insikt och förståelse kring att mitt liv inte blev och kan bli normalt i landet efter rådande omständigheter.

Hur kan jag på bästa vis undvika att de blir en chock för familjen, det lilla som finns kvar?
Hur får jag främst min mor att förstå att det jag säger är riktigt för att livets nyck inte ska leda till allt för stora omsvängningar som det kom att heta när man inte lyssnade?

Men jisses vad du väver in texten i poesi i stället för att berätta vem denne mystiske marockan är. Ska du ingå i en sexsex? Vilka andra relationer måsta han avsluta? Ska du ingå i hans lilla harem? Är dumedveten om att ham tromigen spelar kortlek med turister på dagarna och lurar dem på pengar. Han är säkert arbetslös. Ta dig i kragen och visa dina föräldrar lite respekt. Gör som de säger. Släpp ut håret, träffa en svensk man, börja visa respekt och sluta leta efter drömmarnas anden i flaskan. Vakna upp och se att ditt mest intressanta lov kommer att finnas här och inte bakom en sten. Vill du ha en dominant kille som håller dig i koppel hela dagen lång så kan jag fixa det lätt. /väl mött
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback