Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-10, 07:27
  #145
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Bra fråga, jag tycker att Strive har blivit riktigt bra på sistone. Trist att skithögen C More tar över. Mer går att läsa här:

https://www.strivesport.com/se/cmore

Slutsatsen? Det blir dyrt att kolla på fotboll lagligt igen.

199 kr/mån är inte mycket för all den fotboll, sport, serier och film man får.
Tror ni att saker är gratis? Dessutom med ert streamande, gör ni att priserna stiger för oss andra.
Citera
2019-08-11, 02:11
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
199 kr/mån är inte mycket för all den fotboll, sport, serier och film man får.
Tror ni att saker är gratis? Dessutom med ert streamande, gör ni att priserna stiger för oss andra.

Synd med Strive, men 199 kr/mån är helt ok för "C more mycket sport". Kan man teckna abonnemang direkt hos C More och streama till TV via Apple tv?

Jag har Telenor som leverantör av TV men har svårt att se på deras hemsida vad motsvarande abonnemang skulle kosta.
Citera
2019-09-10, 21:01
  #147
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clevinger
Synd med Strive, men 199 kr/mån är helt ok för "C more mycket sport". Kan man teckna abonnemang direkt hos C More och streama till TV via Apple tv?

Jag har Telenor som leverantör av TV men har svårt att se på deras hemsida vad motsvarande abonnemang skulle kosta.

Jag skulle tro det. Det finns ju en Cmore app för IOS men mer vet jag inte. Don't quote me on it. Bäst vore väl att kontakta Cmore för mer information.

Tur att Cmore har sänkt priset på sport paketet iaf, förut var man ju tvungen att betala 399 som billigast om man ville se lite fotboll. Då blev men dessutom pålurad massa barnkanaler och skit man inte ville ha. Däremot så är det då inte alls mycket sport man får för "Cmore mycket sport". Jag tycker det är lite för lite för 199. Skulle gissa för att man blir tvungen att ta det stora paketet om man vill se de bra matcherna ändå.

Synd med nedgången av Strive, verkar som att Cmore köpt upp skiten för att det kom upp konkurrens. 50 kr för lite fotboll var ju väldigt nice erbjudande.

De finns ju de som faktist BARA vill se fotboll. Alltid blir det en massa annan golf och bilsport och serier och skit man är tvungen att betala för. Med Strive fanns det ju möjlighet för lite konkurrens, synd att de lade sig så enkelt. Det fanns potential där även om det var mycket klagomål i början.

RIP Strive, du kunde ha blivit något intressant. Tror jag ska kika på utländska tjänster istället, som BBVA eller vad det heter. Tråkigt att det inte finns en stor tjänst för endast fotboll. Hade lätt betalat 400 eller 500 i månaden för mycket mer fotboll istället, och chans att se de flesta ligor och matcher.

Nåväl. Kanske i framtiden, om inte småbolag viker undan för arslen som Viasat och Cmore.
__________________
Senast redigerad av snoamer 2019-09-10 kl. 21:06.
Citera
2019-09-10, 21:09
  #148
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
199 kr/mån är inte mycket för all den fotboll, sport, serier och film man får.
Tror ni att saker är gratis? Dessutom med ert streamande, gör ni att priserna stiger för oss andra.

Kan hålla med dig lite hur du tänker här, men faktum är ju att man inte får mycket kvalitetsfotboll med det kanalpaketet. Vill man se liknande innehåll som Strive erbjöd, får man ta "Cmore all sport" paketet för 349. Problemet har ju alltid varit med dessa Cmore och Viasat att man blir påtvingad saker endel inte ens vill ha. Där var Strive bättre för de som endast ville ha fotboll.

Saker är inte gratis, men det finns ju inte direkt mycket alternativ. Det är lite synd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback