Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 04:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Som jag sa tidigare så visste inte chefen, itne kollegor heller hehe.. Men antar att det är olka på olka ställen då

Vet inte din chef om du får ha andra byxor? De ju för fan han som bestämmer de så fall... Men om han inte vet så är de ju fritt fram, ta vilka byxor du vill. Reglerna inom lager säger bara skor med stålhätta, resten bestämmer företaget (eller i detta fallet) du själv.
Citera
2018-08-15, 05:47
  #14
Medlem
Phil.Hs avatar
Jag köpte egna byxor som matchade med resten av klädseln (tröja, jacka osv). En kollega köpte ett par i avvikande färg som han sen fick skippa.
Citera
2018-08-15, 07:21
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Som rubriken säger. precis börjat jobba som lagerarbetare men tycker att byxorna ma får är obekväma, de är för tjocka.

Undrar eftersom min chef eller kollegor visste om dettga så vände jag mig hit.
Vill ha bra byxer med fickor som är slimfit, tips går också bra!

tack

Har ni krav på varselkläder, skulle gissa att klass 2.
Citera
2018-08-15, 19:40
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Som rubriken säger. precis börjat jobba som lagerarbetare men tycker att byxorna ma får är obekväma, de är för tjocka.

Undrar eftersom min chef eller kollegor visste om dettga så vände jag mig hit.
Vill ha bra byxer med fickor som är slimfit, tips går också bra!

tack

Om arbetsgivaren tillhandahåller arbetskläder på denna nivå så är det nog så att det finns skäl till det. Toligtvis är det så att dina obekväma byxor är från Blåkläder och är robusta, slitstarka och framför allt; varselmärkta. Troligtvis jobbar du på ett laget med truckar och då krävs det varselklädsel på lagret.
Citera
2018-08-15, 19:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Mjukis kan du glömma.
När jag extraknäckte vid sidan av studierna så klädde folk lite hursomhelst. Mjukis bland annat så länge du hade väst så var det ok.
Citera
2018-08-15, 21:27
  #18
Medlem
HarryManbacks avatar
Beror väl på storleken på verksamheten samt om ni tar emot kunder eller inte.

Större verksamheter brukar vara mer uppstyrda kring kläder o.s.v.
Tar man emot kunder bör man se hyfsad ut.

Men om inte ens chefen vet så köp ett par brallor från Jula, ClasOhlson eller liknande.
Runt 3-400 för ett par brallor som håller ett eller ett par år. Förslagsvis i neutral färg typ svart eller grå.
Citera
2018-08-15, 21:46
  #19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Som rubriken säger. precis börjat jobba som lagerarbetare men tycker att byxorna ma får är obekväma, de är för tjocka.

Undrar eftersom min chef eller kollegor visste om dettga så vände jag mig hit.
Vill ha bra byxer med fickor som är slimfit, tips går också bra!

tack
Du kan börja med att fråga din chef om det är skyddskläder du har. Fråga även om det är dresscode.
Är svaret nej så kan du köra i kjol om du vill
Citera
2018-08-16, 00:33
  #20
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Har ni krav på varselkläder, skulle gissa att klass 2.

endast varselväst är de nogranna med iaf
Citera
2018-08-16, 07:36
  #21
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
H&M har ett par 199 krs svarta sköna byxor att jobba i. Finns i slimfitta och regular fitt.


Slimfitta e skönt
Citera
2018-08-16, 22:46
  #22
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
När jag extraknäckte vid sidan av studierna så klädde folk lite hursomhelst. Mjukis bland annat så länge du hade väst så var det ok.
På ett lager? När kör truck? Glöm det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback