Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-14, 23:52
  #13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Ja det har jag, inte mycket men i längden vet jag att det kommer bli problematiskt.

Vill fortfarande inte att hon dör i förtid för något onödigt.
Men det är ganska många rökare som lever långt upp i åldrarna, du behöver nog inte oroa dig så mycket...
Citera
2018-08-15, 00:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Men det är ganska många rökare som lever långt upp i åldrarna, du behöver nog inte oroa dig så mycket...

Och många som inte gör det eller får kroniska problem med t.ex. andning.
Citera
2018-08-15, 09:36
  #15
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02

Psykisk hälsa---->Barn & Familj

/Mod.
Citera
2018-08-18, 05:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
När familjen reste så försökte hon passa in med sina kompisar så hon rökte med dem. Nu är vi här tillbaka sedan ett tag och jag ser en cigarett packet i väskan och tändare. Jag frågade henne under resan varför hon höll på att röka och sa att det bara förstör hälsan men hon blev förbannad, hon började bete sig som en tonårig och säga att jag inte får kommentera hennes beslut.

Ska jag bara låta henne? Kanske inte gött att få lungcancer eller KOL. Hon har aldrig varit en rökare enligt mitt minne, bara nu efter resan som jag insett det. Insåg det idag.

Båda mina föräldrar röker också...... Det finns inte mycket man kan göra åt saken......
Ska du stoppa henne helt får du väl kedja fast dig i henne och bevaka varje steg hon tar..... ohållbart i längden.....
Citera
2018-08-18, 12:30
  #17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
När familjen reste så försökte hon passa in med sina kompisar så hon rökte med dem. Nu är vi här tillbaka sedan ett tag och jag ser en cigarett packet i väskan och tändare. Jag frågade henne under resan varför hon höll på att röka och sa att det bara förstör hälsan men hon blev förbannad, hon började bete sig som en tonårig och säga att jag inte får kommentera hennes beslut.

Ska jag bara låta henne? Kanske inte gött att få lungcancer eller KOL. Hon har aldrig varit en rökare enligt mitt minne, bara nu efter resan som jag insett det. Insåg det idag.
Enl din registrering här så bör du vara 21 år gammal. Är din morsa en typisk WT-morsa så är hon förhoppningsvis 40 år gammal.
Vem fan är du som tror att du har mandat att tvinga din medelålders morsa till saker i hennes liv?
Citera
2018-08-18, 12:40
  #18
Medlem
godboys avatar
TS, din morsa bestämmer ju självklart själv över sitt liv. Självklart kan du försöka prata med henne om olämpligheten med att röka, men till syvende och sist så kan du inte gör ett förbannat dugg åt det.

Självklart är det ju ur ett hälsoperspektiv korkat att röka, men det är det ju att dricka med, men folk bestämmer ju själva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback