Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 15:38
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men det gör du, menar du?
Min åsikt är att man inte måste ha en exakt represenation i media motsvarande befolkningen. Den baserar sig på att jag förespråkar rekryteringar baserat på kompetens istället för på kvotering. Jag tror att man får ett bättre resultat om man har mer kompetenta anställda än sådana som helt motsvarar befolkningens sammansättning.
Citera
2018-10-28, 15:48
  #314
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men det gör du, menar du?

Att du är en sionist och Israelkramare av rang har framgått i tidigare. Läser du mitt inlägg om varför jag är innerligt trött på hycklande mediajudar som använder dubbla måttstockar när de ska saluföra sina svenskfientliga jävla artiklar, och samtidigt spelar på sin utsatthet och ynkedom när det ska gnällas om antisemitism så förstår du min ståndpunkt. Att du inte delar den för att du är en Israelkramare är en annan sak.

Svensk media är en nästan totalt inomjudisk angelägenhet, och det är ett problem.

Problemet är betydligt större än endast de svenska medierna. Hela västerlandet har förvandlats till ett samhällssystem som närmast skulle kunna beskrivas som judeokrati.

Hela västerlandets moralsystem är byggt på att judarnas offerkofta är större och mycket mer betydelsefull än alla andras offerkoftor. Och till skillnad mot andras offerkoftor så får inte judarnas offerkoftor kritiseras eller ifrågasättas (i vissa länder får man till och med fängelsestraff om man så gör).

Samtidigt som det är "antisemitism" och "konspirationsteorier" att ifrågasätta judiska offerkoftor så är det också "konspirationsteorier" att hävda vita människors offerkoftor i Sydafrika. Märkligt, eller hur?

Förutom att detta hjärntvättat "sverigevänner" till att tycka att det största problemet med muslimsk invandring är att muslimer inte gillar judar så har har antisemitstämpeln förvandlats till ett kärnvapen i det svenska debattklimatet. Ett nyligt exempel är när Centerns dumskalleliberale Ola Spännar tokdrevades för att vara antisemit för att typ ha nämnt familjen Bonnier i en tweet.
Citera
2018-11-01, 10:56
  #315
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Adam Berg (AfS) på FB:
Citat:
Fick precis detta meddelandet av en godhetsriddare. Verkar vara en riktigt trevlig och sympatisk kille.
https://www.facebook.com/BergAdam90/
Dessa sjuka hatiska i generationer ständigt krigiska folk, bör inte tillåtas komma hit och här i princip fortsätta sina krig.
Citat:
När man med hänvisning till demokrati vill förbjuda andra organisationer eller partier, då kan man väl ändå inte vara helt frisk?

Att acceptera att någon har en annan åsikt än man själv, oavsett vad det må vara för åsikt, det är att anamma demokratiska principer. Att skrika efter förbud och censur är det inte.

https://www.svd.se/eu-parlamentet-vi...ppa-nynazister
Hear hear - Avskaffa den av judarna skapade maktmissbrukade gummilagen HMF.
Citera
2018-11-18, 13:41
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Förutom att detta hjärntvättat "sverigevänner" till att tycka att det största problemet med muslimsk invandring är att muslimer inte gillar judar så har har antisemitstämpeln förvandlats till ett kärnvapen i det svenska debattklimatet. Ett nyligt exempel är när Centerns dumskalleliberale Ola Spännar tokdrevades för att vara antisemit för att typ ha nämnt familjen Bonnier i en tweet.

Faktumet att familjen Bonnier sitter och konspirerar vid middagsbordet med syfte att få in SD i regeringen är faktiskt en legitim fråga som inte bör tystas ned omgående. Nu uttryckte sig centerpartisten lite klumpigt.

Kan Hagwall vara den som kan ta upp Bonniers SD-agenda? Kanske med ett klistermärke?
Citera
2019-03-26, 18:52
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Min åsikt är att man inte måste ha en exakt represenation i media motsvarande befolkningen. Den baserar sig på att jag förespråkar rekryteringar baserat på kompetens istället för på kvotering. Jag tror att man får ett bättre resultat om man har mer kompetenta anställda än sådana som helt motsvarar befolkningens sammansättning.
Det är en skillnad på meritokrati, vilket du förespråkar där, och att en liten liten andel av befolkningen, som inte är en del av in-gruppen eller företräder deras intressen, sitter och konstituerar den enorma mediekoncentration som idag i Sverige existerar, där denna lilla klick sitter och avgör vilka frågor, agendor, nyheter och "sanningar" som ska lyftas fram. Det samhällsskick Sverige befinner sig i idag, med det repressiva debattklimat som råder, till följd av medias agenda kan inte benämnas som något annat än förstadiet till en diktatur.
Om något är det medieskick som idag existerar, det som kvoterar folk. Vi ser idag att journalist efter journalist anställd hos en Bonnierägd-tidning, vars anställning inte grundar sig i kompetensen journalisten besitter, utan vilken lojalitet och världsuppfattning denna har. En hårt arbetande journalist, fast med samhällskritiska åsikter hade aldrig fått arbeta hos Expressen. De företräder inte folket.
Svensk media ska givetvis styras av meriterade svenskar, likaså ska den svenska regeringen utgöras av meriterade svenskar.
Principerna du torgför hade inneburit att det inte skulle funnits någon motsättning hos dig ifall muslimer styrde samtliga tidningar i Israel.
__________________
Senast redigerad av KIXSA 2019-03-26 kl. 18:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback