Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-14, 20:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ingen aning, men jag blev själv förvånad häromdagen när jag var i Hässelby Gård och såg tre utbrända bilar på en gata där jag själv parkerat flera gånger! Bor i Västerort men hade inte hört något om att det varit bilbränder, inte ens i mer lokala medier. Men tydligen händer det så ofta att det inte är nyheter.

Kan säga att jag bor åt bromma hållet, på gränsen mot vällingby, och här har det varit flera bränder. Bla ett garage som helt bränndes ned.
Citera
2018-08-14, 21:45
  #14
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan

Om det verkligen är "normalt" med 10+ bilbränder per dygn, varför hör vi inget om det?


Förtydligande: 10+ bilbränder återkommande varje dygn avser bara inom Stockholm.

Globalisterna och vänstern, alltså De Goda, som helt kontrollerar stor-media som DN, SvD, Expressen, Aftonbladet, och statligt styrd public service som SR, P1, P3, P4, SVT, TV1, TV2, TV24, Kunskapskanalen och statliga Telia-ägda TV4, vet att all brotts-rapportering alltid riskerar gynna vad de ser som "fascism", "rasism" och "högerkrafter".

Därför skrivs ofta inget om vare sig dagliga bilbränder eller dagliga våldtäkter eller om vänsterns dagliga våld emot meningsmotståndare.

Detta har varit en mycket framgångsrik strategi för globalisterna och vänstern.

En majoritet svenskar tror till följd av medias effektiva hjärntvätt av svenskarna att "högerkrafterna" och "nazismen" är det allvarligaste hotet emot Sverige. Många svenskar, tror till och med att "högerkrafter" ligger bakom det senaste dygnets omfattande bilbränder i Väst-sverige.
Citera
2018-08-14, 22:06
  #15
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om de rapporterar att tre bilar brann i Hässelby Gård behöver de inte nämna några migranter.
Det är bara att skriva som de gör vid våldtäkter eller mord: Kvinna våldtagen, man mördad. Bilar brann.
Man brukar inte skriva så mycket om VEM som gör saker, bara om vad som hände. Därför förstår jag inte varför bilbränder får ske i tysthet.

Kanske för att bilbränderna är så kopplade till just dom där mahamudanerna??

Och om dessa bränder sker dagligen i varje stad så ger lokala vänster media onödigt mycket reklam till partiet Sd. Ja, vad vet jag😐
Citera
2018-08-14, 22:08
  #16
Medlem
Rufoss avatar
En vanlig natt? Så med andra ord brinner det bilar i Sverige varenda natt?

Jag har varit naiv. Jag har faktiskt trott att det är lugnt och fridfullt de nätter / veckor när det inte kommit några rapporter om brinnande bilar.

Men det brinner alltså hela tiden?
Citera
2018-08-14, 22:15
  #17
Medlem
Stefan Sauks analys
https://twitter.com/i/status/1029296256294809600
Citera
2018-08-14, 22:18
  #18
Medlem
Europes avatar
Jag vet inte exakt hur många bilar som brinner per natt i Stockholm och Uppsala län, men 13 låter helt normalt i mina öron. Jag läser ibland små notiser i lokalmedia om att det t.ex. har brunnit runt 75 bilar (och 7-9 byggnader) i Norsborg under några dagar, eller att det har brunnit ett stort antal bilar (och även byggnader) under en natt i förorter som t.ex. Östberga, så med tanke på att det kan brinna lika många bilar natt ut och natt in i enskilda förorter i Stockholms län, så borde det rimligtvis inte vara ovanligt sett till hela Stockholms och Uppsala län.

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
En vanlig natt? Så med andra ord brinner det bilar i Sverige varenda natt?

Jag har varit naiv. Jag har faktiskt trott att det är lugnt och fridfullt de nätter / veckor när det inte kommit några rapporter om brinnande bilar.

Men det brinner alltså hela tiden?

Det brinner ett stort antal anlagda bränder i Sverige varendaste dag. Sverige har t.ex. sedan långt tillbaka haft världsrekord i anlagda skolbränder, med 250-300 anlagda skolbränder varje år, så enbart de är nästan dagliga. I Tensta finns (eller åtminstone fanns) en utomhusbyggnad som fungerade som soprum som folk tände eld på i snitt var tredje dag.. I många fall rapporteras detta inte ens i lokalmedia och än mindre i nationell media, då det handlar om enorma mängder bränder. Inte ens omfattande upplopp med stora mängder bilbränder och attacker mot blåljuspersonal har många gånger fått minsta notis i svensk media (åtminstone inte under det påföljande dygnet).
Citera
2018-08-14, 22:23
  #19
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag vet inte exakt hur många bilar som brinner per natt i Stockholm och Uppsala län, men 13 låter helt normalt i mina öron. Jag läser ibland små notiser i lokalmedia om att det t.ex. har brunnit runt 75 bilar (och 7-9 byggnader) i Norsborg under några dagar, eller att det har brunnit ett stort antal bilar (och även byggnader) under en natt i förorter som t.ex. Östberga, så med tanke på att det kan brinna lika många bilar natt ut och natt in i enskilda förorter i Stockholms län, så borde det rimligtvis inte vara ovanligt sett till hela Stockholms och Uppsala län.



Det brinner ett stort antal anlagda bränder i Sverige varendaste dag. Sverige har t.ex. sedan långt tillbaka haft världsrekord i anlagda skolbränder, med 250-300 anlagda skolbränder varje år, så enbart de är nästan dagliga. I Tensta finns (eller åtminstone fanns) en utomhusbyggnad som fungerade som soprum som folk tände eld på i snitt var tredje dag.. I många fall rapporteras detta inte ens i lokalmedia och än mindre i nationell media, då det handlar om enorma mängder bränder. Inte ens omfattande upplopp med stora mängder bilbränder och attacker mot blåljuspersonal har många gånger fått minsta notis i svensk media (åtminstone inte under det påföljande dygnet).
Ja där ser man. Jag har alltid tyckt att jag är upplyst och klartänkt eftersom att jag läser alternativa medier och följer samhällsutvecklingen via Flashback. Men tydligen kan även jag vara en aning naiv.

Om jag är lite naiv, så hur fan ser det ut i skallen på folk som enbart läser Aftonbladet och tittar på SVT?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback