Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-14, 17:06
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.breakit.se/pressreleaser...flashback-tema

"Den nya ungdomspolitiska medieplattform Frihet! släpper under måndagen en ny podcast där ministrar och andra makthavare ställs till svars för frågor som florerar på internetforumet Flashback."

"13 aug 2018 12:02

Först ut i podcasten Flashback Frågar är finansminister Magdalena Andersson som bland annat diskuterar Sveriges statsfinanser och om hon kommit i kontakt med internationella ekonomiska klubbar som styrs av rymdödlor.

– Flashback är, trots sitt rykte, Sveriges roligaste forum. Man behöver inte gräva särskilt länge för att hitta helt naturliga frågor och funderingar, men det kan bli ett problem när diskussionerna fastnar i forumets filterbubbla. Därför vill vi lyfta ut tankar, höga som låga, till verkliga makthavare och experter och höra vad de har att säga, säger Frihets chefredaktör tillika podcastens programledare Lotta Ilona Häyrynen."

"Flashback Frågar hittas där podcastar finns samt på www.frihet.se. Fram till valdagen kommer Flashback Frågar publicera två avsnitt i veckan. Inbokade gäster är bland annat försvarsminister Peter Hultqvist, civilminister Ardalan Shekarabi, arbetsmarknads- och etableringsminister Ylva Johansson och LO:s ordförande Karl-Petter Thorvaldsson."

Frihet ägs av SSU.
Citera
2018-08-14, 17:53
  #2
Medlem
SSU är ett gäng mycket intelligenta människor som tror de kan tillskansa sig makt utan att säga vad de står för.

Så SSU vill ha invandring och ersätta den svenska befolkningen med den arabiska?
Citera
2018-08-14, 18:03
  #3
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag tycker verkligen inte om att man använder Flashbacks namn till något dylikt, särskilt inte att ett politiskt parti gör det. Vissa icke insatta människor kanske kommer att få för sig att Flashback stödjer ett politiskt parti, vilket självklart är felaktigt. Det här är ju socialdemokrater som frågar ut socialdemokrater - det vill säga ren politisk propaganda.

Det här är inte första gången som SSU håller på med Flashback. 2012 planerade de att genomföra en aktion där medlemmarna ombads skaffa konton här för att "bemöta rasismen". Det var helt enkelt en raid mot yttrandefrihet, i mitt tycke, där man organiserar skulle hoppa på enskilda medlemmar och deras åsikter. Det misslyckades grovt då motivationen verkade tryta bland medlemmarna, men själva minnet gör att jag blir ännu mer irriterad över detta tilltag än om det hade handlat om ett annat parti.
__________________
Senast redigerad av SkepticalHippo 2018-08-14 kl. 18:11.
Citera
2018-08-14, 18:14
  #4
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag tycker verkligen inte om att man använder Flashbacks namn till något dylikt, särskilt inte att ett politiskt parti gör det. Vissa icke insatta människor kanske kommer att få för sig att Flashback stödjer ett politiskt parti, vilket självklart är felaktigt.

Det här är inte första gången som SSU håller på med Flashback. 2012 planerade de att genomföra en aktion där medlemmarna ombads skaffa konton här för att "bemöta rasismen". Det var helt enkelt en raid mot yttrandefrihet, i mitt tycke, där man organiserar skulle hoppa på enskilda medlemmar och deras åsikter. Det misslyckades grovt då motivationen verkade tryta bland medlemmarna, men själva minnet gör att jag blir ännu mer irriterad över detta tilltag än om det hade handlat om ett annat parti.

För mig skadar det inte om forumet blir utsatt för lite sosseri, för som du säger stöder inte forumet ett visst parti. Visst är SD superöverrepresenterat men om det inte är forumets parti så måste även folk som stöder socialdemokrater vara ok. Ditt inlägg är lite ologiskt på den punkten.
Citera
2018-08-14, 19:40
  #5
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
För mig skadar det inte om forumet blir utsatt för lite sosseri, för som du säger stöder inte forumet ett visst parti. Visst är SD superöverrepresenterat men om det inte är forumets parti så måste även folk som stöder socialdemokrater vara ok. Ditt inlägg är lite ologiskt på den punkten.

Vadå ologiskt? Förstår du ens det ordet? Det här är inte ett exempel på att forumet utsätts för "lite sosseri". Här tar man, under Flashbacks namn, ut frågor ur diskussioner här för att starta en monolog från ett regeringspartis håll, mitt under brinnande valrörelse.

SD har, mig veterligen, aldrig planerat raider mot Flashback eller startat en podd i Flashbacks namn. Det är för övrigt till och med förbjudet med raidtrådar här för att Flashback står för yttrandefrihet och att man ej ska organisera kampanjer för att tysta andra.

Jag hade varit lika irriterad oavsett vilket parti detta gällde. Socialdemokrater, sverigedemokrater, liberaler, feministiskt initiativare, moderater och allehanda politiska anhängare är välkomna hit för att debattera. Det är när man från partihåll försöker använda Flashback i diverse kampanjer som jag tappar humöret.
Citera
2018-08-14, 19:42
  #6
Moderator
najass avatar
Skitkul ju, att nått politiskt parti utgår från vad Flashbackare diskuterat. De lär ju bli bra fart i diskussionerna i respektive tråd efter att kreti och pleti bland sossarna svarat i deras pod.
Citera
2018-08-14, 20:05
  #7
Medlem
b0gfettos avatar
Första avsnittet: https://www.frihet.se/magdalena-ande...te-en-rymdodla
Citera
2018-08-14, 20:21
  #8
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vadå ologiskt? Förstår du ens det ordet? Det här är inte ett exempel på att forumet utsätts för "lite sosseri". Här tar man, under Flashbacks namn, ut frågor ur diskussioner här för att starta en monolog från ett regeringspartis håll, mitt under brinnande valrörelse.

SD har, mig veterligen, aldrig planerat raider mot Flashback eller startat en podd i Flashbacks namn. Det är för övrigt till och med förbjudet med raidtrådar här för att Flashback står för yttrandefrihet och att man ej ska organisera kampanjer för att tysta andra.

Jag hade varit lika irriterad oavsett vilket parti detta gällde. Socialdemokrater, sverigedemokrater, liberaler, feministiskt initiativare, moderater och allehanda politiska anhängare är välkomna hit för att debattera. Det är när man från partihåll försöker använda Flashback i diverse kampanjer som jag tappar humöret.

Hur menar du att kampanjen 'tystar andra'? I mitt öra låter det som att det är du som vill tysta.
Citera
2018-08-14, 21:00
  #9
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.breakit.se/pressreleaser...flashback-tema

"Den nya ungdomspolitiska medieplattform Frihet! släpper under måndagen en ny podcast där ministrar och andra makthavare ställs till svars för frågor som florerar på internetforumet Flashback."

"13 aug 2018 12:02

Först ut i podcasten Flashback Frågar är finansminister Magdalena Andersson som bland annat diskuterar Sveriges statsfinanser och om hon kommit i kontakt med internationella ekonomiska klubbar som styrs av rymdödlor.

– Flashback är, trots sitt rykte, Sveriges roligaste forum. Man behöver inte gräva särskilt länge för att hitta helt naturliga frågor och funderingar, men det kan bli ett problem när diskussionerna fastnar i forumets filterbubbla. Därför vill vi lyfta ut tankar, höga som låga, till verkliga makthavare och experter och höra vad de har att säga, säger Frihets chefredaktör tillika podcastens programledare Lotta Ilona Häyrynen."

"Flashback Frågar hittas där podcastar finns samt på www.frihet.se. Fram till valdagen kommer Flashback Frågar publicera två avsnitt i veckan. Inbokade gäster är bland annat försvarsminister Peter Hultqvist, civilminister Ardalan Shekarabi, arbetsmarknads- och etableringsminister Ylva Johansson och LO:s ordförande Karl-Petter Thorvaldsson."

Frihet ägs av SSU.

Detta är vad jag tror ett initiativ för att driva fler Socialdemokrater till Flashback för att förstöra diskussionstrådar här med sin verklighetsfrånvända stil och trollbeteende.
Citera
2018-08-14, 21:10
  #10
Medlem
ChristianXs avatar
En trevlig lösning för att markera det nya samarbetet kan ju vara att byta namn på "Integration och invandring" till "Socialdemokratiska Ungdomsförbundet".
Citera
2018-08-14, 21:27
  #11
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det blir ett minus direkt med det där "Frihet". Jag vet inte vad det är med vänstermuppar som ständigt ska ta namn och kalla sig saker som är raka motsatsen för vad dom står för.
Citera
2018-08-14, 23:13
  #12
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Först ut i podcasten Flashback Frågar är finansminister Magdalena Andersson som bland annat diskuterar Sveriges statsfinanser och om hon kommit i kontakt med internationella ekonomiska klubbar som styrs av rymdödlor.

Just frågor om "internationella ekonomiska klubbar som styrs av rymdödlor", vad fan tror de hon kommer svara på det? Visst kan man säkert finna någon fullständig galning som skrivit något sådant om man letar. Det finns absolut några riktiga galningar här, andra som skriver sådant har nog bara en lite udda humor. Men att välja ut just den frågan av alla tusentals är ju bara ett obehagligt sätt att förlöjliga hela forumet och alla dess kritiker som skriver här genom att associera dem med rena psykfall. Att dessutom driva med just dessa få psykfall är ju inte heller så trevligt och rimmar dessutom väldigt illa med sossarnas argument om att de värnar samhällets svagaste individer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback