Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-09-06, 02:57
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Eftersom det är vår skyldighet som medmänniskor att värna om allas lika värde så ser jag det som en självklarhet att vi alla hjälps åt att stoppa nynazistiska partier som SD, AFS, NMR m f.l.

Ett bra sätt att stoppa dessa partier är att på ett positivt sätt uppmärksamma deras arbetsplatser på vad deras medarbetare ställer upp i för partier. Idag så utförde jag lite nätaktivism och stoppade på det sättet en av AFS riksdagskandidater. Han skulle stå för medmänsklighet men jag såg att det var lögn och spred detta till mina vänstervänner på Facebook och uppmanade folk att skriva till hans arbetsgivare, något jag också gjorde.

Hans arbetsgivare gjorde ett litet försök till att försvara hans rätt att ställa upp för det nynazistiska AFS men uppgav sedan att de inte delade hans värderingar och att personen nu gjort avbön från att ställa upp i riksdagsvalet (lite osäker på om han också har lämnat partiet?). Vad tycker ni om denna typ av nätaktivism?

Jag tror det är ett bra sätt att stoppa "olle i grind" som det heter och det finns givetvis fler personer vi borde kunna få att göra avbön genom att helt enkelt skicka förfrågningar till deras arbetsgivare eller annars be duktiga journalister att skriva om dem och deras arbetsplatser som står bakom dem (om de inte tar avstånd).

Kan en inte stå för sitt partis sjuka ideer när det väl blir storm så inser en nog själv att det inte är några bra värderingar och på så sätt stoppar vi fascism och nyliberalism på ett tidigare stadium (kan inte partiet få upp tillräckligt med kandidater så bekämpar vi partiet på ett effektivt sätt med).

Så, vad tycker ni om det här, var det ett bra sätt att stoppa afs från min sida och kommer ni också att göra något liknande inför valet?

Att angripa topparna inom SD kommer bli svårt men att t ex uppmärksamma lokala SD idioter och deras arbetsgivare (om de har någon) kan ju vara ett sätt att stoppa SD i kommunvalen med.

Det bästa för Sverige vore om du lämnade landet och låter oss svenskar vara ifred. Nordkorea och Venezuela, där styr dina systerpartier till råkommunistiska Vänsterpartiet, rena paradisen. Ta gärna Sjöstedt med dig också, frågan är om han vill flytta från Östermalm där han bor i en lyxvåning med sin diplomat fru.

Självklart skall vänstern bekämpas, bästa sättet är via frikårer. Kommunister förstår bara våld. Var mycket effektivt i Finland där finska bolsjeviker avrättades för sitt landsförräderi.
Citera
2018-09-13, 00:13
  #86
Medlem
trueforgoods avatar
Jag sympatiserar inte med något av de partier du radat upp, men att kontakta arbetsgivare för att en person sympatiserar med partier som har främlingsfientliga åsikter är inte att agera demokratiskt.

Detta angiverisystem är en typisk metod som utövades av Östtysklands säkerhetspolis (även känd Stasi) mellan 1950-1990. Det kommer att få motsatta effekter än dom du önskar och istället göra personen mer alienerad och hatisk. Om personen pga ditt angiveri dessutom förlorar sitt jobb, tror du att den här personen då ändrar sina åsikter och blir vad du kallar en god och empatisk människa?

Nej, detta får du faktiskt ta och lägga ner. Det är en avskyvärd härskarmetod som endast resulterar i motsatt effekt, påökar polariseringen i samhället och istället förstärker partier som du är emot.

Tänk om, tänk rätt.
Citera
2018-10-29, 15:39
  #87
Medlem
QwertySalms avatar
Det är bara NMR som är nazister av de tre partier du nämde
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback