Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-14, 14:16
  #1
Avstängd
Hej!

Öppna ett nytt bank-konto(helst ny/ytterligare bank).
Beställ ett kreditkort som går att handla i Danmark med.

Sök upp någon person på internet från Danmark som känner sig villig att spendera några hundralappar var och varannan vecka med ditt kort.
(Borde vara hyffsat enkelt. Du kan även ställa krav att du inaktiverar kortet och avslutar sammarbetet om personen slarvar med att använda kortet regelbundet.)

Fyll på ditt kort med några hundralappar åt gången;
Inaktivera över-transaktion samt internet-betalning.

Det borde gå att hävda att man besöker Danmark regelbundet och röker.
Citera
2018-08-14, 14:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Hej!

Öppna ett nytt bank-konto(helst ny/ytterligare bank).
Beställ ett kreditkort som går att handla i Danmark med.

Sök upp någon person på internet från Danmark som känner sig villig att spendera några hundralappar var och varannan vecka med ditt kort.
(Borde vara hyffsat enkelt. Du kan även ställa krav att du inaktiverar kortet och avslutar sammarbetet om personen slarvar med att använda kortet regelbundet.)

Fyll på ditt kort med några hundralappar åt gången;
Inaktivera över-transaktion samt internet-betalning.

Det borde gå att hävda att man besöker Danmark regelbundet och röker.

Ja jo, men planen förutsätter att du aldrig blir tagen med något på dig eller har något hemma vid husrannsakan.. tyvärr inte verkligheten för de flesta rökare =))

Bortsett från det, så hade det kunnat funka.
Citera
2018-08-14, 14:21
  #3
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Hej!

Öppna ett nytt bank-konto(helst ny/ytterligare bank).
Beställ ett kreditkort som går att handla i Danmark med.

Sök upp någon person på internet från Danmark som känner sig villig att spendera några hundralappar var och varannan vecka med ditt kort.
(Borde vara hyffsat enkelt. Du kan även ställa krav att du inaktiverar kortet och avslutar sammarbetet om personen slarvar med att använda kortet regelbundet.)

Fyll på ditt kort med några hundralappar åt gången;
Inaktivera över-transaktion samt internet-betalning.

Det borde gå att hävda att man besöker Danmark regelbundet och röker.
Du sa ju lagligt, vad har köpa av en kran i danmark o knarka att göra med att sitta och punda med danmark knark vs köpa på gatan i sverige?
Citera
2018-08-14, 14:30
  #4
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox
Du sa ju lagligt, vad har köpa av en kran i danmark o knarka att göra med att sitta och punda med danmark knark vs köpa på gatan i sverige?

Måste ju vara smidigare att Adressändra till Christiania, sen om du blir taken för en holk hemma.. Ja då hävdar du att du endast hämtade flyttlådor!
Citera
2018-08-14, 14:32
  #5
Medlem
Drinkycrows avatar
Om du har nagot pa dig sa ar du ju kord iallafall. Blir ju inte lagligt om du blir tagen pa bar garning.

Jag ar sallan i sverige och nar jag halsar pa och polisen vill ta pissprov sa far de garna ta det och jag kan pissa positivt pa exakt allt och inget hander. Men har jag droger pa mig sa blir det ju en annan grej.

Men jo om du bara ar tagen med droger i systemet sa bor du alltid havda du tagit drogerna utomlands saklart.
Citera
2018-08-14, 14:36
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pårr
Ja jo, men planen förutsätter att du aldrig blir tagen med något på dig eller har något hemma vid husrannsakan.. tyvärr inte verkligheten för de flesta rökare =))

Bortsett från det, så hade det kunnat funka.

Om man skulle införa detta systemet kan man likaväl passa på att uppdatera sina säkerhetsrutiner.
Jag antar att målgruppen för denna metoden inte är typiska "pundare" som springer runt med spliffar överallt.

1. Aldrig/ vistas utomhus med mer narkotika, än vad som går att svälja.
2. Förvara narkotika och tillbehör för intag i en plastpåse på toaletten, redo att spolas ner.
Alternativt utomhus,

Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox
Du sa ju lagligt, vad har köpa av en kran i danmark o knarka att göra med att sitta och punda med danmark knark vs köpa på gatan i sverige?

Du får hävda att du rökte narkotikan i Danmark. Om du smidigt visar upp konto-historik redan på polisförhöret, bör du slippa vidare åtgärder så som rättegång, med mera. Vilket kan vara lite svettigare.

Det kan vara en god ide att ta lite bilder i Danmark, du kan t.ex. Använda samma tio bilder, och skifta runt datumen på dom - i samband med påfyllnad av kreditkortet.


{{ OBS, Jag röker inte Cannabis själv. }}
__________________
Senast redigerad av plong91 2018-08-14 kl. 14:43.
Citera
2018-08-14, 14:40
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Om du har nagot pa dig sa ar du ju kord iallafall. Blir ju inte lagligt om du blir tagen pa bar garning.

Jag ar sallan i sverige och nar jag halsar pa och polisen vill ta pissprov sa far de garna ta det och jag kan pissa positivt pa exakt allt och inget hander. Men har jag droger pa mig sa blir det ju en annan grej.

Men jo om du bara ar tagen med droger i systemet sa bor du alltid havda du tagit drogerna utomlands saklart.

Personligen blev jag tvingad till rättegång på grund utav enbart positivt pissprov.
Citera
2018-08-14, 14:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Hej!

Öppna ett nytt bank-konto(helst ny/ytterligare bank).
Beställ ett kreditkort som går att handla i Danmark med.

Sök upp någon person på internet från Danmark som känner sig villig att spendera några hundralappar var och varannan vecka med ditt kort.
(Borde vara hyffsat enkelt. Du kan även ställa krav att du inaktiverar kortet och avslutar sammarbetet om personen slarvar med att använda kortet regelbundet.)

Fyll på ditt kort med några hundralappar åt gången;
Inaktivera över-transaktion samt internet-betalning.

Det borde gå att hävda att man besöker Danmark regelbundet och röker.

Har för mig att de olagligt att ha de i blodet, oavsett var du befann dig när de hamna där. Så du får inte befinna dig inom Sveriges gränser med något sådant i blodet.
Citera
2018-08-14, 14:48
  #9
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Personligen blev jag tvingad till rättegång på grund utav enbart positivt pissprov.

Klar nackdel med att bo i Sverige. Ar man dar bara nagon vecka om aret sa ar det bara att forklara man tog alla drogerna utomlands och sa laggs forundersokningen ner. Jobbigt for dig.

Jag pissade positivt pa benzo, weed, mdma, kokain, tjack och mer och de kunde inte gora skit. Men det ar ju inte ett kryphal for jag hade faktiskt tagit de mesta av drogerna utomlands, de hittade till och med md och gras i bilen men jag havdade bara att andra haft tillgang till bilen.

Sa de trackade mig lite och tog mina godsaker men inga rattsliga konsekvenser.

Blev du domd? Tycker egentligen det ar skandal att nagon kan domas om de inte hittat nagon narkotika.
Citera
2018-08-14, 14:48
  #10
Avstängd
Obs, jag rekommenderar inte dessa säkerhetsrutiner om man är genuint väldigt oroligt och ängslig över att åka fast. Då borde man sluta röka. Räkna alltid med att du kommer/kan åka fast, om du gör ett brott.

Mvh
Citera
2018-08-14, 14:49
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Klar nackdel med att bo i Sverige. Ar man dar bara nagon vecka om aret sa ar det bara att forklara man tog alla drogerna utomlands och sa laggs forundersokningen ner. Jobbigt for dig.

Jag pissade positivt pa benzo, weed, mdma, kokain, tjack och mer och de kunde inte gora skit. Men det ar ju inte ett kryphal for jag hade faktiskt tagit de mesta av drogerna utomlands, de hittade till och med md och gras i bilen men jag havdade bara att andra haft tillgang till bilen.

Sa de trackade mig lite och tog mina godsaker men inga rattsliga konsekvenser.

Blev du domd? Tycker egentligen det ar skandal att nagon kan domas om de inte hittat nagon narkotika.

Jag blev dömt. Var 16 år vid det tillfället.
Fick lämna urin-prov i 6 månader. Fick även indraget lämp i tre år.
Ungefär 10.000:- i böter.

Galet.
Citera
2018-08-14, 15:57
  #12
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Om man skulle införa detta systemet kan man likaväl passa på att uppdatera sina säkerhetsrutiner.
Jag antar att målgruppen för denna metoden inte är typiska "pundare" som springer runt med spliffar överallt.

1. Aldrig/ vistas utomhus med mer narkotika, än vad som går att svälja.
2. Förvara narkotika och tillbehör för intag i en plastpåse på toaletten, redo att spolas ner.
Alternativt utomhus,



Du får hävda att du rökte narkotikan i Danmark. Om du smidigt visar upp konto-historik redan på polisförhöret, bör du slippa vidare åtgärder så som rättegång, med mera. Vilket kan vara lite svettigare.

Det kan vara en god ide att ta lite bilder i Danmark, du kan t.ex. Använda samma tio bilder, och skifta runt datumen på dom - i samband med påfyllnad av kreditkortet.


{{ OBS, Jag röker inte Cannabis själv. }}
lagen i sverige tillåter inte narkotika i kroppen alls oavsett var du röker så det funkar inte alls dom bryr sig inte om var du rökte, det är fortfarande samma ringa som vilken som helst, fin tanke dock
__________________
Senast redigerad av thenightfox 2018-08-14 kl. 16:05.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback