Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 13:05
  #1
Medlem
Tjena!

Kommer inom en snar framtid förhoppningsvis dra in cirka 200.000 kr från annonsintäkter per år på mina hemsidor. För att slippa skatta bort alla pengar kan jag starta ett företag i t.ex. Cypern för att lagra pengarna där och investera i värdepapper med bolaget medans jag bor i Sverige? För att efter 5 år flytta ner till Cypern under 1-2 års tid och då ta ut alla pengar inom bolaget för att sen flytta hem till Sverige igen?
Citera
2018-08-14, 14:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsSkjul
Tjena!

Kommer inom en snar framtid förhoppningsvis dra in cirka 200.000 kr från annonsintäkter per år på mina hemsidor. För att slippa skatta bort alla pengar kan jag starta ett företag i t.ex. Cypern för att lagra pengarna där och investera i värdepapper med bolaget medans jag bor i Sverige? För att efter 5 år flytta ner till Cypern under 1-2 års tid och då ta ut alla pengar inom bolaget för att sen flytta hem till Sverige igen?

Utdelning kan du lagra så, dock om du jobbar med dina sidor ifrån Sverige kommer det räknas som fast driftställe i Sverige. Enda skulle vara om sidor mer eller mindre drar in pengar passivt utan massa jobb hävdar inget jobb utförs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback