Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 11:24
  #1
Medlem
Lyckades krossa framskärmen på min honor 8 idag men som tur är fungerar telefonen så inge bråttom med att byta skärmen.

Går ju att lämna in på ställen för cirka 900:- men då är det säkert inte originaldelar. Går även att köpa reservdelarna för 450:- men det såg väldigt krångligt ut att byta skärmen på en honor 8 när jag kollade upp det på youtube.

Någon som har erfarenhet och kan ge tips?
Citera
2018-08-14, 11:35
  #2
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Lyckades krossa framskärmen på min honor 8 idag men som tur är fungerar telefonen så inge bråttom med att byta skärmen.

Går ju att lämna in på ställen för cirka 900:- men då är det säkert inte originaldelar. Går även att köpa reservdelarna för 450:- men det såg väldigt krångligt ut att byta skärmen på en honor 8 när jag kollade upp det på youtube.

Någon som har erfarenhet och kan ge tips?

Lämna in. Hade samma problem i våras och provade att byta skärm själv, efter en massa krångel med bytet så slutade wifi och blåtand att fungera när jag var klar.
Citera
2018-08-14, 11:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Lämna in. Hade samma problem i våras och provade att byta skärm själv, efter en massa krångel med bytet så slutade wifi och blåtand att fungera när jag var klar.
Lämnade du in den till Huwaei eller en vanlig butik som reparerar skador? Att lämna in till huwaei är för dyrt enligt mig. Hur fungerar din mobil nu?
Citera
2018-08-14, 12:38
  #4
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Lämnade du in den till Huwaei eller en vanlig butik som reparerar skador? Att lämna in till huwaei är för dyrt enligt mig. Hur fungerar din mobil nu?

Jag lämnade in den till en lokal reparatör i Umeå. Den fungerar alldeles utmärkt, har inte märkt av någon skillnad efter bytet.
Citera
2018-08-14, 12:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Jag lämnade in den till en lokal reparatör i Umeå. Den fungerar alldeles utmärkt, har inte märkt av någon skillnad efter bytet.
Fint, blir att göra detsamma! Tack
Citera
2018-08-14, 15:23
  #6
Medlem
zixls avatar
Denna ser ut till att inte vara så svår.

https://www.youtube.com/watch?v=fk8-YAPHUa0

Jag har bytt på en Xaomi med liknande procedur, det gick bra när man fick häng på värmen.
Citera
2018-08-14, 15:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Denna ser ut till att inte vara så svår.

https://www.youtube.com/watch?v=fk8-YAPHUa0

Jag har bytt på en Xaomi med liknande procedur, det gick bra när man fick häng på värmen.
Det var den jag tittade på. Har inga verktyg för att hålla på med pysslet så jag får punga ut för lagning :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback