Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 01:18
  #1
Medlem
...vi inte har förstått och klarat av det här steget som kallas för jordelivet. Du kan bevisa det för dig själv här och nu, om du har ett behov att besvara denna tråd med att förnedra mig på något sätt, i så fall så har din resa bara börjat.

Jag har kommit ganska långt på vägen, tjänat miljoner, förlorat miljoner, älskat och förlorat, ändå är alla mina vägar tillbaka fortfarande öppna, det är vad som gör en religiös...
Citera
2018-08-14, 01:25
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Det är snarare vi själva som står i vägen.
Citera
2018-08-14, 01:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är snarare vi själva som står i vägen.

Det är precis vad jag sa.
Citera
2018-08-14, 01:34
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Prestige
Det är precis vad jag sa.

Ja fast nej. Gud hindrar dig inte från att vara lycklig pga dina val. Dina val hindrar dig. Men det är lycka att välja Gud.
Citera
2018-08-14, 02:08
  #5
Medlem
Bartman777s avatar
Jag tror också på det Trollfeeder säger, att det är våra (felaktiga) val som gör oss olyckliga.
Ofta väljer vi saker/vägar som inte är Guds vilja, och då går det åt helvete också.
Citera
2018-08-14, 07:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Prestige
...vi inte har förstått och klarat av det här steget som kallas för jordelivet. Du kan bevisa det för dig själv här och nu, om du har ett behov att besvara denna tråd med att förnedra mig på något sätt, i så fall så har din resa bara börjat.

Jag har kommit ganska långt på vägen, tjänat miljoner, förlorat miljoner, älskat och förlorat, ändå är alla mina vägar tillbaka fortfarande öppna, det är vad som gör en religiös...
Vilken gud? Och ja frågan är relevant.
Citera
2018-08-14, 13:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Prestige
...vi inte har förstått och klarat av det här steget som kallas för jordelivet. Du kan bevisa det för dig själv här och nu, om du har ett behov att besvara denna tråd med att förnedra mig på något sätt, i så fall så har din resa bara börjat.

Jag har kommit ganska långt på vägen, tjänat miljoner, förlorat miljoner, älskat och förlorat, ändå är alla mina vägar tillbaka fortfarande öppna, det är vad som gör en religiös...


Tänk om vi redan är i himmelen, men vi lyckades sabba den och gud lämnade oss?
Citera
2018-08-15, 11:07
  #8
Medlem
proconsuls avatar
Vad ska diskuteras ?
Citera
2018-08-15, 17:16
  #9
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Tänk om vi redan är i himmelen, men vi lyckades sabba den och gud lämnade oss?
Ungefär så är det, men inte bokstavligt talat utan mer metaforiskt. (Alla religioner pratar i metaforer).

Hur kommer man till "himlen"? Genom andlig upplysning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback