Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-08-15, 17:52
  #73
Medlem
Förr BYGGDES det bilar i Trollhättan. Nu bränns det bilar istället. Jävla avskum.
Citera
2018-08-15, 18:42
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det är väldigt enkelt med rätt resurser:
1. Grip gärningsmännen.
2. Döm ut samhällstjänst där man får arbeta igen varje krona insatsen kostat till priset 100 kr /timme.

Exempel: Man eldar upp en bil till ett värde av 60.000 kr och får då straffarbete motsvarande 600 timmar, eller ca 3,5 månader eftersom man i mitt system endast räknar tid där man arbetar. Övrig tid inlåsning.

Övrigt:
* Man ska inte kunna köpa sig fri genom att betala skadestånd.
* Straffarbetet skall vara psykiskt nedbrytande, meningslöst och fysiskt ansträngande.
* Alla som är med fysiskt på platsen kan dömas om det kan styrkas genom vittnen eller videoupptagning eller liknande. Detta oavsett om man varit delaktig i varje enskild incident.
Undantaget människor som råkar passera, har annan förklaring, press och räddningstjänst naturligtvis.

Detta skulle få bukt på problemet relativt snabbt. Problemet är att vi inte har resurser för att gripa gärningsmännen och ännu mindre att döma ut ovan straff.


Du har ett jättebra förslag, men tror du seriöst att dessa individer som bränner ner bilar skulle acceptera samhällstjänsten och jobba upp all den tid dem skulle få.

De hade aldrig dragit till tjänsten de blir utdelad att gå till och jobba. Om de i första han hade varit arbetartypen hade dem inte bränt ner bilar. Så utvisning hade nog varit ännu bättre.
Citera
2018-08-15, 21:27
  #75
Medlem
Skulle inte folk bara kunna armera sig med luftgevär?
Relativt nära till bostäderna borde det ju vara, tillräckligt för att folk ska få in ett par träffar.
Sen är det bara för vården att anmäla folk som har sökt vård?

Skulle nog kunna verka avskräckande samt ge lite tröst när Volvon brinner, lite vilda västern -style...
Citera
2018-08-15, 21:34
  #76
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_weed
Skulle inte folk bara kunna armera sig med luftgevär?
Relativt nära till bostäderna borde det ju vara, tillräckligt för att folk ska få in ett par träffar.
Sen är det bara för vården att anmäla folk som har sökt vård?

Skulle nog kunna verka avskräckande samt ge lite tröst när Volvon brinner, lite vilda västern -style...
Idén är mycket bra men tyvärr äker man dit mer är bilbrännar mupparna. Men som jag skrev, en mycket bra idé!
Citera
2018-08-15, 21:35
  #77
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Du har ett jättebra förslag, men tror du seriöst att dessa individer som bränner ner bilar skulle acceptera samhällstjänsten och jobba upp all den tid dem skulle få.

De hade aldrig dragit till tjänsten de blir utdelad att gå till och jobba. Om de i första han hade varit arbetartypen hade dem inte bränt ner bilar. Så utvisning hade nog varit ännu bättre.
Är brottets art tillräckligt för en utvisning?
Om det är så, så är det självklara en utvisningen efter man tagit straffet.
Citera
2018-08-15, 21:51
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Idén är mycket bra men tyvärr äker man dit mer är bilbrännar mupparna. Men som jag skrev, en mycket bra idé!


Det lär ju vara svårt att åka dit, vem skulle anmäla?
Snubben som säger att någon i någon lägenhet sköt honom i benet med lufgevär när han tände engångsgrillen mitt i natten, lite för nära bilarna?

Sålänge man inte siktar på huvudet så blir det väl inte ens klassat som försök till grov misshandel eller liknande?

Tror nog det är ganska lugnt, vill man få lite extra känsla så är Batman-dräkt och hustak riktigt vigilante!
Citera
2018-08-15, 22:57
  #79
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Du har ett jättebra förslag, men tror du seriöst att dessa individer som bränner ner bilar skulle acceptera samhällstjänsten och jobba upp all den tid dem skulle få.

De hade aldrig dragit till tjänsten de blir utdelad att gå till och jobba. Om de i första han hade varit arbetartypen hade dem inte bränt ner bilar. Så utvisning hade nog varit ännu bättre.

Jag tänker mig det som i amerikanska filmer. Randiga kläder, kedjor som håller ihop ett led av fångar som knackar sten till grus. Typ.
Citera
2018-09-02, 20:24
  #80
Medlem
bluka94s avatar
En fågel viskade i mitt öra idag att Ali-Khan familjen tackar alla som ställde upp då det behövdes en samordnad avledande manöver för att lura iväg polisen i samband med att de (Ali-Khan familjen) utförde leveranser av knark till respektive ställen i Västra Götaland.

Där har ni anledning till det stora kaoset runt om i Västra Götaland. Åtminstone för den här gången. Så förutom att ställa till med förödelsen, så lyckades de sprida sin skit.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback