Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 18:00
  #1
Medlem
Jag får avslag efter avslag,det känns hopplöst.Jag förstår nu att jag valt fel utbildning men just nu hade jag velat jobba med vad som helst,men får helt enkelt aldrig något jobb.vad göra? hur får man jobb? har inga kontakter heller
Citera
2018-08-13, 18:02
  #2
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Svårt att svara på utan någon som helst information om dig eller din utbildning.
Citera
2018-08-13, 18:03
  #3
Medlem
321js avatar
Var bor du? Vilken utbildning har du?

Vilka jobb vill du ha?
Citera
2018-08-13, 18:03
  #4
Medlem
Du kanske blir åsiktsdiskriminerad? Jag har skrivit om åsiktsdiskriminering vid anställningar här: (FB) Förbjuda åsiktsdiskriminering vid anställning?
Citera
2018-08-13, 18:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Var bor du? Vilken utbildning har du?

Vilka jobb vill du ha?

bor i Skåne,och har pluggat "mänskliga rättigheter" .förstår nu att det inte var rätt utbildning men vill jobba inom vad som helst just nu,typ administratör,butik
Citera
2018-08-13, 18:12
  #6
Medlem
321js avatar
Fortsätt studera, gå till biblioteket eller köp denna bok:

https://www.bokus.com/bok/9789163928...obbsokarguide/

En praktisk jobbsökarguide
Citera
2018-08-13, 18:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Du kanske blir åsiktsdiskriminerad? Jag har skrivit om åsiktsdiskriminering vid anställningar här: (FB) Förbjuda åsiktsdiskriminering vid anställning?

nä tror inte det..har aldrig sagt något kontroversiellt
Citera
2018-08-13, 18:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
bor i Skåne,och har pluggat "mänskliga rättigheter" .förstår nu att det inte var rätt utbildning men vill jobba inom vad som helst just nu,typ administratör,butik
På högskola? Studera vidare men något vettigare den här gången.
Hur kom du fram till "mänskliga rättigheter"? Ville du bli en trädkramare?
Citera
2018-08-13, 18:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
nä tror inte det..har aldrig sagt något kontroversiellt

Du kanske har sagt något som egentligen inte anses extremt i sig men som har klassats som extremt "bakvägen" genom att de vanliga statistiska skräpstudierna har påstått att dina åsikter statistiskt "hör ihop med extremism på populationsnivå"?

Det är väldigt lätt att bli stämplad på det sättet.
Citera
2018-08-13, 18:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
På högskola? Studera vidare men något vettigare den här gången.
Hur kom du fram till "mänskliga rättigheter"? Ville du bli en trädkramare?

tja var ung och naiv,trodde man ska välja det man tycker är intressant.

vad ska man studera för att nästan säkrt få jobb?
Citera
2018-08-13, 18:31
  #11
Medlem
Keonels avatar
Hm.

Tips 1: Hoppa på max två år långt KY-program inom programmering. Svettas lite under dessa två år och ligg i, mycket talar för att du fixar jobb på praktiken innan du ens är klar med skolan.

Tips 2: finns det möjlighet att gå in på din kommuns hemsida och sätta upp sig som vikarie på skolor eller äldreomsorgen etc? Dom ringde mig i min kommun dagen efter och hade vad jag minns knappt laddat upp ett CV

Tips 3: orkar du plugga lite längre och har möjlighet m.a.p ekonomi etc så läs till sjukskötare eller annat inom vården. Där löser du också garanterat jobb

Hoppas du och alla andra tar lärdom från att sådana utbildningar du läst leder till donken. Så jävla synd att så många investerar tid och pengar på utbildningarna som inte borde få finnas ens
Citera
2018-08-13, 18:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
tja var ung och naiv,trodde man ska välja det man tycker är intressant.

vad ska man studera för att nästan säkrt få jobb?
Helt klart! Att studera något som man tycker är intressant är nyttigt, men det ska ju också kunna ge dig något tillbaka (t.ex inkomst).
Vad är du intresserad av? Säkra jobb nuförtiden är inom IT, om du går en 3-årig högskoleingenjörsutbildning så får du nog definitivt jobb under tiden eller efter examen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback