Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 15:14
  #1
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...tt-tal-i-lulea


Stackars SD. Dom får sina vallokaler vandaliserade, valmedarbetare som blir attackerade och nu blir även Åkesson avbruten i sitt tal. Kan det vara NMR som ligger bakom detta?
Citera
2018-08-13, 15:26
  #2
Medlem
Schweinmunds avatar
Man kan också tänka sig att vanliga Lulebor inte vill lyssna på Åkesson och därav motar honom i grind.

Det är väl bra om folket säger ifrån mot populism
Citera
2018-08-13, 15:26
  #3
Medlem
Antidemokrater, vidrigt.
Citera
2018-08-13, 15:31
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det är lite som här på Flashback. Tokvänstern har inga argument kvar, så dom bara skriker.
Citera
2018-08-13, 15:34
  #5
Medlem
ReiseReises avatar
Alla studentstäder, Luleå, Uppsala, Lund osv är fortfarande infekterat av antidemokratiska värderingar. Man hade hoppats på att en akademisk utbildning stärker det kritiska tänkandet och värderande för yttrandefrihet, men det går istället mot raka motsatsen...
Citera
2018-08-13, 15:40
  #6
Medlem
RadioDDR1s avatar
"Kan polisen få tyst på de här gaphalsarna?" måste ju vara årets oneliner.
Citera
2018-08-13, 15:46
  #7
Medlem
fittslems avatar
Gaphalsarna är SDs bäste valarbetare. Grattis SD nu får ni ännu flera röster.
Citera
2018-08-13, 15:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Alla studentstäder, Luleå, Uppsala, Lund osv är fortfarande infekterat av antidemokratiska värderingar. Man hade hoppats på att en akademisk utbildning stärker det kritiska tänkandet och värderande för yttrandefrihet, men det går istället mot raka motsatsen...

Akademisk utbildning = hjärntvätt.
Skolor är till för att forma medborgare som följer strömmen.
Citera
2018-08-13, 15:54
  #9
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Akademisk utbildning = hjärntvätt.
Skolor är till för att forma medborgare som följer strömmen.
I mångt och mycket är det så, ja. Kunskap och utbildning är långtifrån alltid synonyma.
Citera
2018-08-13, 16:13
  #10
Medlem
Något klipp på det inträffade förutom dessa 30 sekunder på SVT Nyheter?
Citera
2018-08-13, 16:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...tt-tal-i-lulea


Stackars SD. Dom får sina vallokaler vandaliserade, valmedarbetare som blir attackerade och nu blir även Åkesson avbruten i sitt tal. Kan det vara NMR som ligger bakom detta?
Tycker du att detta är ok att vandalisera och bränna ner valstugor? Tycker du att det är ok att ställa till ett kaos när en tex en partiledare ska prata inför folk?
Citera
2018-08-13, 16:17
  #12
Medlem
”Jag delar inte dina åsikter, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem”

Också i riksdagen är den populär i olika tappningar. ”Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att med mitt liv försvara din rätt att säga det", sa folkpartisten Helena Bargholtz den 23 februari 2006.

"Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att få framföra dem", löd kristdemokraten Tuve Skånbergs version den 19 november 1992.

Och den 26 oktober 2007 sa folkpartisten Fredrik Malm: "Voltaire uttalade en gång: Jag tycker inte om din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att yttra den."

Ska bli intressant om ovanstående törs uttala sig om händelsen ur ett demokratiperspektiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback