Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-13, 14:50
  #25
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Bor i Majorna och känner till Kenzo och hans familj rätt väl. Däremot lägger jag mig inte i deras "verksamhet".

Kenzo har åkt dit för diverse saker. Allt från olovlig körning till grövre saker. Det är en familj med multum medlemar! Farsan Allan är en riktigt pampig herre som drar i en del trådar.

Med allt detta sagt, familjen är en zigenarfamilj som bor i Norge också, dem har haft en del hotbilder mot sig..

Ja det är dumt att lägga sig i eftersom det kan sluta med att man själv utsätts för både det ena och det andra. Låter i alla fall som att den familjen snart lär få flytta på sig.
Citera
2018-08-13, 16:47
  #26
Medlem
sibbanns avatar
Varenda gång jag åker förbi där får jag 2 känslor... den kortaste gatan jag varit på och den fulaste. Riktig öststatskänsla på huset som ligger rakt fram
Citera
2018-08-13, 17:00
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haltbb22
Gollonk*

* = A

är en golare ute på biskopsgården då han golat ner en bosnier vid namnet Irf*n

* = A

skedde 2010-11 tiden och bosniern fick sitta för det.

kan det vara hämnd från Irf*n /
biskopsgårdens sidan?

Såååå långsökt Herreeee miiin guuud
Citera
2018-08-13, 19:04
  #28
Medlem
Dr.Buses avatar
En gång hällde de jord utanför min dörr och satte dit en urna...
Citera
2018-08-13, 19:05
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Varenda gång jag åker förbi där får jag 2 känslor... den kortaste gatan jag varit på och den fulaste. Riktig öststatskänsla på huset som ligger rakt fram



Det beror på ändrad stadsplan på 1960talet när man började förstöra kvarterstrukturerna som utvecklats under lång tid. Bland annat gick Timmermansgatan vidare upp där dagens Chapmansgatan är. På andra sidan karl Johansgatan strax till höger låg timmermanplatsen med en fin. Torgbildning med ett tidigare sjukhus i vackert tegel. Vid rivning var det majornas fritidsgård. Då låg det strax österut slutna vackra kvarter vid Kustgatan och en betydligt trevligare miljö än betong dårarnas tid
Citera
2018-08-13, 19:21
  #30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Men det som gör mig fundersam är att AJT bor i en lägenhet som börjar på 16 och någon skrev att explosionen hade varit på andra våningen. Kan vi ha missat något där?
Något har detonerat utanför en dörr i trapphuset på 6:e våningen. Två personer sågs springa ifrån platsen.
Ingen person är gripen efter händelsen, som utreds som allmänfarlig ödeläggelse.

Enligt polisen så ska det inte finnas någon koppling till den sprängning som inträffade tidigare i veckan i ett lägenhetshus i Linnéområdet.

Källa: Polisen Region Väst, SVT Text.
Citera
2018-08-13, 19:42
  #31
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Något har detonerat utanför en dörr i trapphuset på 6:e våningen. Två personer sågs springa ifrån platsen.
Ingen person är gripen efter händelsen, som utreds som allmänfarlig ödeläggelse.

Enligt polisen så ska det inte finnas någon koppling till den sprängning som inträffade tidigare i veckan i ett lägenhetshus i Linnéområdet.

Källa: Polisen Region Väst, SVT Text.

Tackar, då var det klargjort!

Intressant vad som postades ovan, i intervju med de berörda; att det skulle vara en utdragen familjekonflikt som ligger till grund till explosionen och syfta till att skrämma dem från att vittna. Släkten är värst...
Citera
2018-08-13, 19:58
  #32
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tackar, då var det klargjort!

Intressant vad som postades ovan, i intervju med de berörda; att det skulle vara en utdragen familjekonflikt som ligger till grund till explosionen och syfta till att skrämma dem från att vittna. Släkten är värst...
Om det visar sig att det t.ex. finns kopplingar till Cable Guy bedrägeriet, och/eller att det finns någon familjekonflikt där någon använder sig av explosiva varor i ett flerlägenhetshus för att skrämma släktingar ifrån att vittna blir man ju galet förbannad. Vissa släkter är banne mig värst...
Citera
2018-08-13, 21:30
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Jag har blivit beskjuten, men nu är det på allvar, säger pappan.
cool gubbe ändå! att bli beskjuten är ju inget allvarligt alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Något har detonerat utanför en dörr i trapphuset på 6:e våningen. Två personer sågs springa ifrån platsen.
Ingen person är gripen efter händelsen, som utreds som allmänfarlig ödeläggelse.

Enligt polisen så ska det inte finnas någon koppling till den sprängning som inträffade tidigare i veckan i ett lägenhetshus i Linnéområdet.

Källa: Polisen Region Väst, SVT Text.
i tråden angående explosionen i Linné så spekulerades det mest om vad det var som smällt. finns det något uttalande om vad som orsakade explosionen? gasläcka? bombliknande föremål? smällare som ungar kastat? jag har inte läst någonting definitivt om detta.
Citera
2018-08-13, 21:38
  #34
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
i tråden angående explosionen i Linné så spekulerades det mest om vad det var som smällt. finns det något uttalande om vad som orsakade explosionen? gasläcka? bombliknande föremål? smällare som ungar kastat? jag har inte läst någonting definitivt om detta.
Jag känner tyvärr inte till några fakta om explosionen i Linné.
Jag la till den textdelen i mitt inlägg eftersom den ingick i informationen som lämnades av Polisen.
Citera
2018-08-13, 22:03
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag känner tyvärr inte till några fakta om explosionen i Linné.
Jag la till den textdelen i mitt inlägg eftersom den ingick i informationen som lämnades av Polisen.
jag kunde nog varit lite tydligare men jag riktade min fråga till allmänheten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback