Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-18, 15:45
  #25
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Nu har jag ändå ett relativt aktivt liv, men så fort man ser facebook feeden eller på instagram, allt som bekanta/vänner/släkt postar så ser det nästan ut som att dom alla lever ett jävla drömliv jämfört med en själv.

Man vaknar, går till skolan, umgås lite, tränar, går hem, repeat till helgen.

Men ser man social media, då ska folk gifta sig, bilder på barn, nya bilar, nya hus, coola semestrar, allt möjligt.

Jag vet att det är "löjligt", men det påverkar ju mig fortfarande .. Utan tvekan. Är det liknande för någon av er?

Nej. Skiter i andra människors giftermål, barn, bilar, semesterbilder. Saknar all form av avundsjuka och vet att allt det där måste de ändå arbeta hårt för eller belåna sig hårt för att få/göra.
Citera
2018-09-18, 16:04
  #26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
För alla utan sjukdom. Det normala är att bli arg och avundsjuk på alla som har något som inte man själv har.
Citera
2018-11-05, 00:49
  #27
Medlem
IntroInfjs avatar
Ja, men det är mest när jag ser att någon fått barn. Då gör det ont i hjärtat (har inga barn).
Citera
2019-10-18, 09:44
  #28
Avstängd
Mertillens avatar
Man snokar på den man inte kan få. Det gör ont. Man snokar för att man är nyfiken och inte har något roligare att ta sig till.

Det är både patetiskt och deprimerande. Har hållit mig borta någon vecka fast inte har jag vunnit något på det.
Citera
2019-10-18, 12:00
  #29
Medlem
Jag mår dåligt när jag följer olika sociala medier. Men jag mår ju försej dåligt hela tiden. Har knappt varit avundsjuk förut, konstigt kanske, inte normalt egentligen.
Jag tog ett felaktigt beslut och övertalades att kontakta psykiatrin. Jag visste att det var fel egentligen men gick dit ändå. Så nu är jag här med svåra skador och känner att livet är orättvist.
Jag är trött på livet utan att kunna vara trött.
Citera
2019-10-18, 17:18
  #30
Medlem
Arsenikarsles avatar
Ja, men jag har börjat kurera innehållet efter vad jag vill se.
Just nu är jag inne i en låg period och då blir det väldigt mycket gulliga djur och roliga historier osv som dyker upp.
Det är ditt flöde, vad skulle du vilja se? Möjligheterna är oändliga. (Och man kan nog avfölja folk i smyg och sen säga "oj" om de påpekar att man avföljt)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback