Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 19:00
  #1
Medlem
tjena hoppas de finns några erfarna utomhus odlare här på flashback då jag börjar få lite panik!

har nu 4st plantor av okänd strain, korsade en planta från greenseedhouse och en hane av weedfrö från dealern. ofem,inga auto

mitt problem är som så att de är snart i mitten av augusti och jag ser fortfarande inga buds.
satte dom vid fönstret redan i slutet av februari tror jag och ut i skogen i april så dom va fint veggade innan dom kom ut!

har odlat dessa frön inne och de har blivit bra tryck i dom och väldig len för halsen så därför jag ville testa dom första gången ute innan jag börjar köra auto!

dom är nu 1.90 långa, inga tecken på varken hona eller hane, fina friska grenar och blad (trots att 2 vällt ett par gånger)

finns de chans för nån skörd till hösten? eller är de kört för min del?
solen är inte nere på 12/12 så vet att de mest beror på de, men finns de chans att man kan ha dom ute till oktober?



mvh en liten smått oroad odlare
Citera
2018-08-12, 19:42
  #2
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Eftersom dom går efter antalet ljustimmar så spelar det ingen roll att du planterade dom i feb.
Det dom behöver för att gå i blom är 12/12 eller snarlikt.
Det du kan göra är att tvinga dom i blom med en ljustät sopsäck eller så, du måste alltså gå och trä på säcken på kvällen och ta av den på morgonen. Mycket slitigt.

Annars så är det nog extremt liten chans att dom överlever då kylan kommer innan dom blommat klart.

Köp ett gäng autoflower eller typ Thyphoon frön till nästa sommar och du kommer vara mycket gladare vid denna årstid
Eftersom Thyphoon frön är billig så köp många.

Jag torkar mina autos atm och kommer hugga mina earlys om 1 månad-ish.
Citera
2018-08-12, 19:49
  #3
Medlem
tack så mycket för svar!

ja jag har hittat super lemon haze auto jag skulle vilja sätta en 20-30 st av nästa sommar.

denna va bara (vi få se hur de går) men när dom är 2 meter så började man undra hehe

läst att värmen ska hålla september ut så borde man inte kunna köra lite in i oktober och kolla typ varje dag så inte mögel kommer? så sekunden kylan och fukten blir allvarlig så klipper man ner och hänger upp

kommer nog i alla fall testa att köra så länge som möjligt!
Citera
2018-08-12, 20:04
  #4
Medlem
Gissar att dom är rätt glesa så låt dom vara tills oktober,

Kommer inte vara npgra monsterbuds men med lite tur golfbollsstora
Citera
2018-08-12, 22:37
  #5
Medlem
blobben!!!s avatar
Helt körd, sorry.

Köp frön anpassade för klimatet eller kör inomhus. En "vanlig" planta kommer inte ruttna sönder i södra Sverige och frysa sönder i norra.
Citera
2018-08-13, 01:35
  #6
Medlem
Varför ta in dom om de inte ens börjat blomma? De kommer fortfarande krävas 9-12v ca att blomma. Kör nya plantor och vegga kort period så kommer du få bättre skörd med kanske 2-4v längre tid för veggen.
Citera
2018-08-18, 21:36
  #7
Medlem
nu menade jag ju att ta in dom när väll vädret skiter sig

har 2st 400w hps lampor som dom skulle kunna stå under

har nu köpt boosters som då ska tvinga/öka farten på blommen så får se hur detta går


att jag inte körde auto detta året va för att jag hade egna frön och ville se om man kunde få nånting alls, kört dom inne i källaren innan och fått väldigt potenta örter av dom så kändes dumt att slänga.
__________________
Senast redigerad av stolpen7.0 2018-08-18 kl. 21:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback