Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 11:57
  #1
Medlem
Jag har en TP-Link Archer C7 och av någon anledning har jag helt plötsligt fått stora problem med uppkopplingen via WiFi. Inget externt har hänt, den är ej flyttad, uppgraderad eller liknande.

När jag kör bredbandstest på iPhone får jag 5-7mbit, på en 250 mbit-lina. Netflix har så stora problem så den tror inte ens jag är uppkopplad osv. Kör jag 4G eller internetdelning via annan telefon funkar allt bra. Har testat att starta om routern men ingen effekt. Täckningen är fortfarande lika bra och hastigheten blir ej bättre av att stå precis vid routern.

Vad kan behöva göras egentligen?
Citera
2018-08-12, 12:04
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Vad får du via kabel då?
Citera
2018-08-12, 14:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claxx
Jag har en TP-Link Archer C7 och av någon anledning har jag helt plötsligt fått stora problem med uppkopplingen via WiFi. Inget externt har hänt, den är ej flyttad, uppgraderad eller liknande.

När jag kör bredbandstest på iPhone får jag 5-7mbit, på en 250 mbit-lina. Netflix har så stora problem så den tror inte ens jag är uppkopplad osv. Kör jag 4G eller internetdelning via annan telefon funkar allt bra. Har testat att starta om routern men ingen effekt. Täckningen är fortfarande lika bra och hastigheten blir ej bättre av att stå precis vid routern.

Vad kan behöva göras egentligen?



kan det inte vara så att ditt wifi blivit hackat???? det är väldigt lätt att hacka någons wifi
Citera
2018-08-12, 15:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
kan det inte vara så att ditt wifi blivit hackat???? det är väldigt lätt att hacka någons wifi

Ja, undersök den saken lite närmre. Det är tyvärr mycket lättare att bli hackad än man tror.
Citera
2018-08-14, 10:09
  #5
Medlem
https://www.snbforums.com/threads/gu...-issues.12825/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback