Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 11:47
  #1
Medlem
Tjena!

Har åka snowboard i 8 år och kör mestadels pist i höga farter. Men blir också endel puder och några vänder i parken. Jag har tagit fram några modeller som jag tror skulle passa mig, men skulle behöva lite utomstående feedback!

Är 182 cm med storlek runt 41-42 på skor.

Snowboards:
Lib Tech T. Rice HP Pro C2 2018
JONES FLAGSHIP 17/18
Burton Costum camber 2018
Capita Defenders Of Awesome 2018/2019
Flow Blackout 2018

Alla tips och råd uppskattas!
Citera
2018-08-12, 12:11
  #2
Medlem
Omöjligt att säga hur du åker, men skulle gått för Burton, pris och kvalitesmässigt.
Kör en nu som man kan åka "överallt" med.

Men Skulle ändå säga Capita Defenders Of Awesome 2018/2019

Enbart eftersom Den var sjukt Awesome och har inte sett mycket av den i Norden.
Citera
2018-08-12, 17:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Omöjligt att säga hur du åker, men skulle gått för Burton, pris och kvalitesmässigt.
Kör en nu som man kan åka "överallt" med.

Men Skulle ändå säga Capita Defenders Of Awesome 2018/2019

Enbart eftersom Den var sjukt Awesome och har inte sett mycket av den i Norden.
Har du någon erfarenhet av Capita? Vad tror du om Lib Tech brädan?
Citera
2018-08-12, 20:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Har du någon erfarenhet av Capita? Vad tror du om Lib Tech brädan?


Nej egentligen inte, åker twin tip men också snowboard, och mono ski.

Just i din snabba beskrivning, så kan jag känna igen mig med dig. Jag gör mina 540 i parken, hoppar rail ar lite och smååker i backen.

Min kropp klarar inte längre det hårda åkandet, och jag är ganska trött på att bryta ben, armar, och revben.

Jag kan inte något om dessa brädor, men min Burton 2017 är det bästa jag åkt på någonsin.

Eftersom jag inte åker hårt längre, därför säger jag att du bör köpa en lätt och behändig bräda som du kan varva med igenom hela backen.
Citera
2018-08-13, 13:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Nej egentligen inte, åker twin tip men också snowboard, och mono ski.

Just i din snabba beskrivning, så kan jag känna igen mig med dig. Jag gör mina 540 i parken, hoppar rail ar lite och smååker i backen.

Min kropp klarar inte längre det hårda åkandet, och jag är ganska trött på att bryta ben, armar, och revben.

Jag kan inte något om dessa brädor, men min Burton 2017 är det bästa jag åkt på någonsin.

Eftersom jag inte åker hårt längre, därför säger jag att du bör köpa en lätt och behändig bräda som du kan varva med igenom hela backen.

Haha är exakt i samma sits.
Kanske sträcker mig till en 540 som bäst nu för tiden. Blir mest lama 180 bredvid pisten.
Drar mer och mer till höga farter i pisten istället och en hel del puder när det bjuds.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback