Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 09:18
  #1
Medlem
Som jag förstått det finns det listor (matrikel) på frimurarnas medlemmar. Måste deras medlemmar vara med där? Finns det personer som är aktiva inom Svenska Frimurarorden utan att det kommer fram /går att hitta info om dom som utomstående?
Citera
2018-08-12, 10:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-
Som jag förstått det finns det listor (matrikel) på frimurarnas medlemmar. Måste deras medlemmar vara med där? Finns det personer som är aktiva inom Svenska Frimurarorden utan att det kommer fram /går att hitta info om dom som utomstående?

Det är väl bara föreningar som har verksamhetsbidrag som måste redovisa sina medlemmar? Antar att inte frimurare hör till dem.
Citera
2018-08-13, 00:22
  #3
Medlem
Vem som helst kan beställa ordens matrikel för 2017 här: https://www.frimurarorden.se/organis...bestallningar/ Har även sett den på biblioteket. Vad jag förstår står alla frimurare med i den.

Förstår inte riktigt varför någon skulle vilja stryka sig. De murare jag känner är mycket angelägna om att folk ska veta att de är med ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback