Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-08-14, 09:42
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag hör vad du säger men jag tycker inte vi kan likställa hot, tvång och pengar. Som jag ser det är att välja att ha sex med någon mot pengar är att vilja ha sex med denne. Ungefär på samma sätt som att utföra ett trist jobb mot pengar är att vilja jobba. Givetvis förutsätter detta total valfrihet och det är oklart för hur stor andel av sexsäljare detta gäller, det finns säkerligen de som väljer sin sysselsättning för att de vill och det finns säkert de som väljer den för att det är det enda alternativ de har, eller för att de blir tvingade. Jag tycker vi kan bekämpa de två sista varianterna på andra sätt än genom sexköpslagen.

Det är bara sexsäljaren som VET vad dennes sexualitet vill i denna sak, eller hur?
Ingen varken du eller jag kan sitta här och hävda antingen det ena eller andra kring andras sexualitet.

Men! återigen det är inte sexsäljaren vi är intresserade av här utan sexköparen, denne oftast helt anonyme person som vi så länge bara helt ignorerat, precis som om hans beteende bara är ett måste i samhället.

Jag säger det igen, nej! vi behöver inte alls göra det lagligt ha sex med andra människor av andra skäl än att denne vill ha sex tillbaka på lika villkor.

Hota, tvinga, våldta, tjata, köpa ska inte vara accepterat beteende.
Vill man ha sex så ha det då med en samtyckande part, och att dessa verkligen är detta garanteras via att inte hota, tvinga, våldta, tjata, köpa etc.
Citera
2018-08-14, 09:51
  #86
Medlem
brianmolkos avatar
Varför ska de ha rätt och sälja sin kropp, när man som man inte har rätt att starta eget ?
och män man ska inte knulla vem som helst. Att ni legat random tjej räknas inte.
Citera
2018-08-14, 10:05
  #87
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, finns inget som hindrar sexsäljaren, det kanske blir mer problematiskt jobba, men! om de nu är så frivilligt och de kan sluta när som helst, så kan de ju bara sluta om det inte längre funkar på arbetsplatsen, byt jobb helt enkelt.

Så du skulle inte tycka att ett förbud mot att köpa konst skulle vara ett hinder för konstnärer? Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men? du skulle "gilla" en stat där män tar för givet att man kan köpa andra för sex?
Att sex är ok, bara man betalar?
Vet du jag tycker som sagt det är EXAKT dilemmat vi dras med i våra samhällen med män som tror att andras sexualitet inte spelar någon roll.

Det är väl varken min, din eller statens uppgift att avgöra vem som ska få ha sex med Stina och på vilka premisser? Det beslutet bör vara Stinas eget att fatta och vi andra bör respektera hennes beslut.

Att sexköp är lagligt innebär väl inte att jag kan ta för givet att jag kan köpa sex av Stina? Det förutsätter självfallet hennes samtycke. Vad det däremot inte borde förutsätta är ditt, eller statens samtycke. Är inte det här precis det du skriker dig hes över i andra trådar? Att någon annan kliver in i bilden och anser sig ha tolkningsföreträde över den enskilda kvinnans sexuella val, för ”hennes egen skull”? Låt vuxna människor fatta sina egna sexuella beslut sjäva och lägg i stället din energi på att bekämpa de som utsätts för saker mot sin vilja.
Citera
2018-08-14, 10:30
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Så du skulle inte tycka att ett förbud mot att köpa konst skulle vara ett hinder för konstnärer? Intressant.

Jag tycker likneslen är idiotisk,
Sex är något mer eller mindre alla vill ha frivilligt, helt gratis, där finns redan en "marknad" man byter sex mot sex het naturligt

du kan ite jämföra detta med konst Nog för att mäniskor även byter konst/ konstnärliga upplevelser med varandra, men går itne jämföra




Citat:
Det är väl varken min, din eller statens uppgift att avgöra vem som ska få ha sex med Stina och på vilka premisser? Det beslutet bör vara Stinas eget att fatta och vi andra bör respektera hennes beslut.

Att sexköp är lagligt innebär väl inte att jag kan ta för givet att jag kan köpa sex av Stina? Det förutsätter självfallet hennes samtycke. Vad det däremot inte borde förutsätta är ditt, eller statens samtycke. Är inte det här precis det du skriker dig hes över i andra trådar? Att någon annan kliver in i bilden och anser sig ha tolkningsföreträde över den enskilda kvinnans sexuella val, för ”hennes egen skull”? Låt vuxna människor fatta sina egna sexuella beslut sjäva och lägg i stället din energi på att bekämpa de som utsätts för saker mot sin vilja.

Det ÄR Stinas beslut redan, ingen lägger sig i detta
Det vi lägger oss i är Stures val att ex köpa, tvinga, hota våldta etc etc

En gång till Det är SEXKÖPARENS VAL vi diskuterar och som sexköpslagen gäller.
och skälet till att vi lägger oss i hans val är att dessa val gör andra illa.
Citera
2018-08-14, 10:50
  #89
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag tycker likneslen är idiotisk,
Sex är något mer eller mindre alla vill ha frivilligt, helt gratis, där finns redan en "marknad" man byter sex mot sex het naturligt

du kan ite jämföra detta med konst Nog för att mäniskor även byter konst/ konstnärliga upplevelser med varandra, men går itne jämföra

Poängen är inte att konst och sex är samma sak. Poängen är att när du förbjuder någon att köpa något så begränsar du friheten hos den som vill sälja. Du låtsas inte om det eftersom du vill tro att det bara är säljaren som drabbas. Poängen är att lagen påverkar både köpare och säljare.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det ÄR Stinas beslut redan, ingen lägger sig i detta

Det är klart att du lägger dig i detta. Stina kommer överens med Sture om att sälja sex. Hon är helt med på detta. Sedan kommer du och staten in med pekpinnarna och lägger er i deras frivilliga transaktion och frivilliga sexuella handlingar. För ”hennes egen skull”. Vad är det för feministiskt med det? Det är samma syn på kvinnor som oförmögna att hantera sin sexuella frihet som i de normer du spyr galla över i andra trådar.

Behandla vuxna kvinnor som vuxna människor och lägg din energi på att hjälpa de som behandlas illa på riktigt i stället.
Citera
2018-08-14, 11:05
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Poängen är inte att konst och sex är samma sak. Poängen är att när du förbjuder någon att köpa något så begränsar du friheten hos den som vill sälja. Du låtsas inte om det eftersom du vill tro att det bara är säljaren som drabbas. Poängen är att lagen påverkar både köpare och säljare.

Fast! jag tycker nu inte att sälja sex ska vara en rättighet värt kämpa för, ursäkta men nej.
I vart fall inte när detta nu har så extremt mycket skit som medföljer.
Sexsäljare kan vara solidariska med alla dessa miljoner av traffickingoffer i världen ex. och offa lite av sin bekvämlighet sälja sex.

Du kan få sex via att bara ha det med andra frivilliga utan pengar byter plats.
Gillar du nån speciell roll i detta så kan du hitta någon som gillar samma och köra rollspel.
Pengar går att tjäna på andra saker än detta.
och! om det nu prompt är din grej här i livet, som du inte kan leva utan, så kan du alltså sälja sex trots! sexköpslag.

Att man ska ha rätt köpa konst är liksom helt annan sak.


Citat:
Det är klart att du lägger dig i detta. Stina kommer överens med Sture om att sälja sex. Hon är helt med på detta. Sedan kommer du och staten in med pekpinnarna och lägger er i deras frivilliga transaktion och frivilliga sexuella handlingar. För ”hennes egen skull”. Vad är det för feministiskt med det? Det är samma syn på kvinnor som oförmögna att hantera sin sexuella frihet som i de normer du spyr galla över i andra trådar.

Behandla vuxna kvinnor som vuxna människor och lägg din energi på att hjälpa de som behandlas illa på riktigt i stället.

Vi lägger oss bara i Stures del i affären.

Säg mig?

Vi har trafikregler, ingen får köra fortare än 110 på en 110, väg, varför? jo för att där finns data som visar att över den gränsen så ökar risken för trafikolyckor med si och så många %
Du har självklart grupper av förare bland trafikanter som kan hantera detta, ex. professionella rallyförare, de kan säkert köra 130 lika säkert som de kan köra 110.
Kräver vi att dessa ska offra sin "rätt" köra 130 för allas skull, eller gör vi inte?

Där har du en bättre liknelse.

Vi kräver av män att de ska ha sex bara med fullt frivilliga människor utan pengar, utan hot, utan frivilligt våld etc etc
Detta för att risken med betalsex är si och så många % större att du har sex med någon som är ett traffickingoffer och/ eller som far väldigt illa av detta och nej, du kan omöjligt vara 100% säker på att så inte är fallet. och bevisligen! så är det många män där ute om helt skiter i vem de köper sex av.
och bevisligen så minskar efterfrågan som styr hela traffickinindustrin om du gör det olagligt.

Varför ska vi acceptera detta? när han fasen kan ha sex som alla andra? eller med sig själv.
Citera
2018-08-14, 11:15
  #91
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast! jag tycker nu inte att sälja sex ska vara en rättighet värt kämpa för, ursäkta men nej.
Rättigheten du borde kämpa för är rätten att bestämma själv över sin egen kropp.
Jag menar att du inte skulle acceptera att din rätt att ha ihjäl ofödda barn togs ifrån dig.
Sen att du ser "mycket skit" verkar inte alls bekomma dig när den vanligaste "varan" råkar vara en pojke och som varenda bög kan vittna om, ofta en som är under 15 som introduceras av en medelålders man eler kvinna.
Något vi i flickors fall automatisk också hade kallat för våldtäkt medan pojkar i stället har en stadsfinansierad parad för att hylla...
Citera
2018-08-14, 11:59
  #92
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast! jag tycker nu inte att sälja sex ska vara en rättighet värt kämpa för, ursäkta men nej.

Rättigheten du bör kämpa för är rätten att själv bestämma med vem och på vilka premisser du ska ha sex. Den rätten saknar du när den du valt att ha sex med hindras av staten.

Återigen; ska inte kvinnor själva äga rätten att avgöra med vem och varför de har sex? Varför har någon annan med det att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi lägger oss bara i Stures del i affären.

Ett samlag är en handling mellan två individer. Det går inte att enbart lägga sig i den enes del i affären. Hindrar du Sture hindrar du även Stina.


Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi har trafikregler, ingen får köra fortare än 110 på en 110, väg, varför? jo för att där finns data som visar att över den gränsen så ökar risken för trafikolyckor med si och så många %
Du har självklart grupper av förare bland trafikanter som kan hantera detta, ex. professionella rallyförare, de kan säkert köra 130 lika säkert som de kan köra 110.
Kräver vi att dessa ska offra sin "rätt" köra 130 för allas skull, eller gör vi inte?

Där har du en bättre liknelse.

Om vi för ett ögonblick bortser från det märkliga i faktumet att du tycker att det är helt ok att begränsa kvinnors sexuella handlingar för samhällets bästa (trots att du utger dig för att vara feminist), så finns det väl hur många andra exempel som helst där man med ditt resonemang skulle kunna införa sexreglering för ”hennes egen skull”. Varför inte förbjuda otrohet? Det skadar långt fler personer än sexköp - och dessutom drabbar det helt oskyldiga personer. Varför inte förbjuda sex utan kondom i utomäktenskapliga relationer? Det skulle både minska oönskade graviditeter och spridningen va könssjukdomar.

Sex är en riskfylld aktivitet. I någon mening tar man både fysiska och psykiska risker när man väljer att ligga med någon. Vill man så kan man hitta mängder av argument för att kriminalisera sexhandlingar som tredje man finner motbjudande, givetvis av ren omtanke om de involverade. Homosexuella sexhandlingar är fortfarande kriminaliserade i vissa delar av världen. Att överlåta regelverket för när, var, med vem och på vilka premisser en individ har sex till just den enskilda individen är det mest rimliga sättet att hantera det dilemmat.
Citera
2018-08-14, 15:24
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Rättigheten du bör kämpa för är rätten att själv bestämma med vem och på vilka premisser du ska ha sex. Den rätten saknar du när den du valt att ha sex med hindras av staten.

Inte alls, är fritt fram ha sex, bara du inte betalar för det

Citat:
Återigen; ska inte kvinnor själva äga rätten att avgöra med vem och varför de har sex? Varför har någon annan med det att göra?

återigen! ingen säger ett skit med vem, vad, hur, när du som man eller kvinna har sex
Du får inte köpa sex thats it


Citat:
Ett samlag är en handling mellan två individer. Det går inte att enbart lägga sig i den enes del i affären. Hindrar du Sture hindrar du även Stina.

Nej Stina kan ha sex med Sture, om hon vi det, inga problem.
Hon kan tom ta betat för det, den som åker dit fö det ä enbart Sture


Citat:
Om vi för ett ögonblick bortser från det märkliga i faktumet att du tycker att det är helt ok att begränsa kvinnors sexuella handlingar för samhällets bästa (trots att du utger dig för att vara feminist), så finns det väl hur många andra exempel som helst där man med ditt resonemang skulle kunna införa sexreglering för ”hennes egen skull”. Varför inte förbjuda otrohet? Det skadar långt fler personer än sexköp - och dessutom drabbar det helt oskyldiga personer. Varför inte förbjuda sex utan kondom i utomäktenskapliga relationer? Det skulle både minska oönskade graviditeter och spridningen va könssjukdomar.

Sex är en riskfylld aktivitet. I någon mening tar man både fysiska och psykiska risker när man väljer att ligga med någon. Vill man så kan man hitta mängder av argument för att kriminalisera sexhandlingar som tredje man finner motbjudande, givetvis av ren omtanke om de involverade. Homosexuella sexhandlingar är fortfarande kriminaliserade i vissa delar av världen. Att överlåta regelverket för när, var, med vem och på vilka premisser en individ har sex till just den enskilda individen är det mest rimliga sättet att hantera det dilemmat.

Jag går inte med på att jag eller sexköpslagen begränsar just kvinnors sexliv
jag skulle möjligen kunna gå med på att den kan begränsa vissa mäns sexliv, om! man nu går med på definitionen av att "ha sex" när man ex betalar någon för att suga av en, är det att " ha sex" med någon? eller är det att betala för att någon ska utföra en fysisk tjänst av sorten, sug här, tack? etc tills jag har kommit, ligg still tills jag har kommit, vet inte, men i min värd så räknar jag inte det som att "ha sex med någon"
Jag tror inte otrohet är lika skadligt som ex sextrafficking i värden, inte ens i närheten.

Ingen lägger sig i ett skit hur, när, med vem etc du har sex
Försök greppa detta
Citera
2018-08-17, 11:31
  #94
Avstängd
Paris24s avatar
"Så kvinnor har rätt till sin kropp och kan utföra abort- men inte sälja sin kropp ?"

Det går aldrig att ge något logiskt svar på detta. Andra exempel på vad kvinnor absolut inte får göra att att ta betalt för att bära någon annans barn. Det är en exakt parallell till "abort" fast motsatsen. Men där är feminist-vänstern EMOT.

Vänstern är inte alls för "kvinnan bestämmer över sin kropp". Vänstern är alltid emot "pengar". Det är där det kniper med prostitution och att föda någon annans barn. Jag tror inte ens vänster-feministerna tänkt på detta sammanhang, all deras svada dränker deras logiska tänkande.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback