Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 22:27
  #1
Medlem
Tjena.


Jag en väldigt lätt nervsmärta, inte alls så farlig egentligen, känns mest som att nerven fortfarande är irreterad efter en tidigare infektion.


Jag undrar om det finns någon alternativ medicin (örter osv) som kan dämpa denna lilla nervsmärta?
Vill liksom bara ta udden av den.


Någon?


Mvh
Citera
2018-08-12, 03:12
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Jag tror många kommer att säga lyrica, alltså pregabalin. För mig hjälpte det inte ett skit. Det som hjälper däremot är alkohol och det är en helt annan form av skit. Som jag ser det finns det inte mycket till "hjälp". Nu lider jag iofs av svår nervsmärta, så allt är relativt, kanske hjälper det dig?

Redigerad:
Du kan ju prova, inget jag rekommenderar dock.
Citera
2018-08-12, 12:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror många kommer att säga lyrica, alltså pregabalin. För mig hjälpte det inte ett skit. Det som hjälper däremot är alkohol och det är en helt annan form av skit. Som jag ser det finns det inte mycket till "hjälp". Nu lider jag iofs av svår nervsmärta, så allt är relativt, kanske hjälper det dig?

Redigerad:
Du kan ju prova, inget jag rekommenderar dock.


Tack för tips men lyrica känns lite overkill, därav postandet av tråden i alternativ medicin.
Citera
2018-08-14, 03:57
  #4
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Varuartikelnamn: Saroten

Aktiv substans:
Amitriptylin


Detta läkemedel används för:

behandling av depression hos vuxna (egentlig depression)

behandling av neuropatisk smärta hos vuxna

förebyggande behandling av kronisk huvudvärk av spänningstyp hos vuxna

förebyggande behandling av migrän hos vuxna


Citat:
nattlig sängvätning hos barn från 6 år. Före behandling måste kroppsliga (anatomiska) orsaker till nattlig sängvätning som t.ex. spina bifida och relaterade sjukdomar ha uteslutits. All annan behandling, med och utan läkemedel, bland annat muskelavslappnande läkemedel och desmopressin, ska ha också ha varit utan effekt. Detta läkemedel ska endast ordineras av läkare med erfarenhet av behandling av patienter med ihållande sängvätning


Kan fungera. Tror man märker inom nån vecka om det är något för en. Lite mer tålamod kan behövas i fall läkaren vill upp på en lite högre dos

Personligen tar jag 3x25mg på kvällen då dåsighet kan vara en biverkning. För mig fungerar Sarotenet inte optimalt men jag känner folk den fungerar för. I mitt fall är det kohandel; "-Tar, du inte den här så skriver jag inte ut den här e.tc."

Min läkare är väldigt hård och går över gränser ibland. Han gör dock fler bra saker än dåliga.

Många som tar Saroten blir muntorra.
Citera
2018-08-26, 10:01
  #5
Medlem
Saroten är ofta effektiv, men knappast nån lätt alternativmedicin, mer väldigt tung Tca med massvis av otrevliga biverkningar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback