Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-16, 10:43
  #25
Medlem
Livshacks avatar
Jag har trippat ensam två gånger. En gång på 3 gram svamp och en gång på 2 lappar LSD. Svamp vet jag inte om jag hade pallat ta med folk om det inte var en lågdos. Ville mest ligga ner i sängen hela den trippen faktiskt.

När jag tog LSD ensam blev jag sällskapssjuk ett tag så ringde och snapchattade massa polare tills det blev för skumt att samtala med nyktra personer. Kollade på film och serier samt utforskade lägenheten och njöt av alla coola visuals. Efter peaken hade jag fortfarande en del energi, så jag drog till gymmet och körde hårt i ca. 2 timmar. Jävlar vad uthållig man blir på syra! Avslutade det hela med att röka en fet vid en utsiktsplats och lyssna på skön musik.

Jag kan absolut tänka mig att trippa ensam flera gånger, det är underskattat!
Citera
2019-01-11, 00:43
  #26
Medlem
twigulzs avatar
Trippar nästan alltid själv, gör inget motstånd bara och låt hallucinogenen göra sin grej. Det kommer bli en fantastisk upplevelse och du kommer att vara en starkare person efteråt. Inget att behöva oroa sig över.
__________________
Senast redigerad av twigulz 2019-01-11 kl. 00:46.
Citera
2019-01-19, 01:39
  #27
Medlem
Preppa för ett dygn med glädje och njut av alla insikter och nya sätt att se på saker. Börja med en halv till en fjärdedel, beroende på styrka, pröva och vänta några timmar. Minst två. Efter det späd på om du vill ha mer intensitet i njutningen. Lite lättdrucken alkohol som släcker törsten, såsom sangria, lite ladd, Blaze och xanor för när du vill däcka eller tona ner trippen. Då har du alla verktyg för att styra din tripp helt. Men man måste älska att utforska sitt psyke annars kämpar man emot alla sanningar om hur gött livet är. Bara go with the flow. ☔️🚀👁
Citera
2019-01-19, 13:27
  #28
Medlem
LaCokaNostr4s avatar
Jag föredrar att trippa själv, speciellt om jag vill få ut något av trippen, det leder till en mer intensiv "inre resa" för mig. Om jag ska trippa med andra så ska det vara någon som jag känner väl som är erfaren och som jag känner att jag kan säga nästan vad som helst till. När jag trippar med andra så blir det vanligtvis en mer rekreationell tripp. Jag skulle inte rekommendera ladd eller xanor som föregående talare. Det är dock bra att ha nån sort benzo till hands ifall du skulle snea men det ska tas som en sista utväg enligt mig. Det är oftast bättre att jobba sig igenom trippen och tackla demonerna head on.
Citera
2019-01-19, 18:36
  #29
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCokaNostr4
Jag föredrar att trippa själv, speciellt om jag vill få ut något av trippen, det leder till en mer intensiv "inre resa" för mig. Om jag ska trippa med andra så ska det vara någon som jag känner väl som är erfaren och som jag känner att jag kan säga nästan vad som helst till. När jag trippar med andra så blir det vanligtvis en mer rekreationell tripp. Jag skulle inte rekommendera ladd eller xanor som föregående talare. Det är dock bra att ha nån sort benzo till hands ifall du skulle snea men det ska tas som en sista utväg enligt mig. Det är oftast bättre att jobba sig igenom trippen och tackla demonerna head on.

Håller med, däremot kan alkoholen hjälpa till om TS är lite nojig. Jag tycker inte att det dödar trippen på samma sätt som benzo gör, och lite lättare att dosera "lagom". Dvs någon shot eller två under come-upen kan inbringa lite trygghet lagom till peaken.
Citera
2019-01-19, 18:40
  #30
Medlem
TonyBergmans avatar
Jag skulle inte trippa själv om du bara gjort det 4a gånger, men det är jag.
Men om du måste så börja med lägre dos, kanske kan meddela en gammal polare att du ska "köra ikväll" så kan hen "ha lite koll" dra ett telefon samtal eller så.
Men det är bra mycket roligare med polare
Citera
2019-01-22, 17:51
  #31
Medlem
tjackknugens avatar
Har trippat säkerligen över 120 gånger på diverse substanser och kanske 7-10gånger med polare.

Föredrar att köra solo, blir helt annan upplevelse då och tar in mycket mer utav trippen samt får ut mer av den än om jag trippade med någon annan.

Tycker det är lättare att kontrollera en snetripp ensam med, eller trippen i överlag men alla är vi olika. Känn efter hur du mår å så sen tar du det därifrån, du kan ju alltid testa.
Citera
2019-01-23, 18:48
  #32
Medlem
grovalarks avatar
Jag älskar att trippa ensam, skönt att bara kunna fokusera på sig själv

Känner du för det så go for it, jag har aldrig sneat ur totalt när jag har varit ensam. Däremot har jag sneat fullständigt med folk.
Citera
2019-02-28, 18:44
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
Jag älskar att trippa ensam, skönt att bara kunna fokusera på sig själv

Känner du för det så go for it, jag har aldrig sneat ur totalt när jag har varit ensam. Däremot har jag sneat fullständigt med folk.

Instämmer! Jag trippar i 99/100 själv. Föredrar dock att dra det mesta själv, rök, ladd, E etc.
Om man trippar med någon som har en lugn energi och uppskattar att filosofera, så kan det däremot bli hur fett som helst. Jag skulle dock aldrig trippa i grupp, eller med folk som var högljudda och uppe i varv.

Det finns ju en del "verktyg" som kan vara bra att ha till hands vid självteippande:
• Röka, om man uppskattar det, är ett trevligt sätt att påverka ruset. Less is more och man får pröva sig fram.
• Musik som kan ge olika stämningar.
• Vatten!
• Benzo (avstängningsknappen)
• Eventuellt lite god alkohol att varva ner med.

OBS!
En trip kan bli väldigt intensiv, och lyfta fram minnen, tankar och känslor som du förträngt eller är stressad över i vardagen. Många trippar innehåller en stund av allvarliga och djupa tankar; kom ihåg att det inte är en snedtripp! Le och tacka trippen för alla nya synvinklar på tillvaron du får, och nästa sekund är grubbleriet borta och du fascineras över något annat underhållande. Den positiva känslan av att ha bearbetat dina jobbiga tankar hänger kvar länge efter trippen!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback