Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 19:20
  #1
Medlem
Hej, nyss fått ozascand utskrivet.

Mår för jävla dåligt just nu och har truckit i mig 10x 10mg och druckit 2 starköl. Finns det någon risk att något "illa" händer??
Citera
2018-08-11, 19:23
  #2
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Det är lugnt.
Citera
2018-08-11, 19:24
  #3
Medlem
Största risken är att du tar mer/gör något dumt du ångrar imorgon.
Spy upp skiten om du är orolig, känn efter hur du mår eller ring 1177 ev 112 om du får svårt att andas eller mår för dåligt på något annat vis.
Hoppas du inte tar okontrollerade mängder i framtiden och kan leva ett liv utan medciner.
Citera
2018-08-11, 19:40
  #4
Avstängd
Det är lugnt, men du kanske ska fokusera på att sova nu om du mår dåligt. Risken är trots allt att du dricker mer, tar nån till tablett och sätter igång korkade saker du får skämmas för i orgon.
Citera
2018-08-11, 19:42
  #5
Medlem
Tack för era svar
Citera
2018-08-11, 19:43
  #6
Medlem
Hur mycket tabletter respektive alkohol kan man dricka tror ni innann det blir illla?
Citera
2018-08-11, 20:39
  #7
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orankad
Hur mycket tabletter respektive alkohol kan man dricka tror ni innann det blir illla?

Väldigt svårt att svara på då alla människor är olika. Du borde inte ta mer alls om du vill vakna upp imorgon utan ångest.
Citera
2018-08-12, 02:54
  #8
Medlem
Flusons avatar
Cool lugnt
Citera
2018-08-12, 03:01
  #9
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orankad
Hur mycket tabletter respektive alkohol kan man dricka tror ni innann det blir illla?

Jag tror inte du har så många tabletter. Typ 5st 10mg oxascand motsvarar en vanlig benso (xanor, ikto) så jag skulle lätt våga dra i mig 100st utan att vara orolig. Det värsta som kan hända är att du somnar och får ont i huvudet av ölen i morgon.
Citera
2018-08-12, 03:02
  #10
Medlem
The-Overminds avatar
Du kan mycket väl få blackout o göra en väldig massa konstigt men du behöver inte oroa dig för OD. Mitt råd är dock att inte dricka mer!

Mvh
Citera
2018-08-12, 15:46
  #11
Medlem
Gick bra, somnade någon timme efter en trådstarten och vakande upp helt kallsvettig, skakig och en enorm ångest. Var tvungen att köra i mig 5st oxa igen.
Citera
2018-08-13, 00:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orankad
Gick bra, somnade någon timme efter en trådstarten och vakande upp helt kallsvettig, skakig och en enorm ångest. Var tvungen att köra i mig 5st oxa igen.

Om du fått Oxascand utskrivet betyder det att du har ångestproblematik, har jag rätt?

Har du ångestproblematik som du inte kan hantera så borde du verkligen inte dricka alkohol, eller någon annan drog för den delen. Lägg bärsen på hyllan och försök med en förändring i livet. Gör nåt du alltid velat men aldrig vågat (Intresse/Hobby såklart).

Alkohol och Oxascand binder till samma typ av receptorer, att blanda det med alkohol gör dig i princip dubbelt så hjändöd än av bara alkohol, och vet man inte sina gränser med den blandningen slutar det i 9 av 10 fall åt helvete. Inte för att blandningen är jättefarlig i sig, utan att man blir dum i huvudet och hittar på saker som du kommer ha glömt och kommer att ångra.

Att du vaknade upp och sänkte 5 st låter redan som ett missbruk i mina öron...

Ta hand om dig, tänk på vad du gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback