Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-12, 17:32
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Aha, ja det skulle jag ju kunna prova att göra då. Men kan man ha både sina betyg och resultatet av högskoleprovet att komma in på? Vet du det? Eller är det antingen det ena eller andra? För jag menar, om betygen räcker till så är det ju bra.
Du söker på betygen och så söker du på HP och så kan du komma in på antingen det ena eller andra men du kan söka med båda samtidigt (om än att de båda räknas separat) såklart.
Citera
2018-08-12, 17:33
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Aha, ja det skulle jag ju kunna prova att göra då. Men kan man ha både sina betyg och resultatet av högskoleprovet att komma in på? Vet du det? Eller är det antingen det ena eller andra? För jag menar, om betygen räcker till så är det ju bra.

Ja, man kan söka med båda. Man hamnar i olika urvalsgrupper vilket i sig ökar chansen att bli antagen då man kan bli antagen i båda urvalsgrupperna. Alltså betyg och HP.
Citera
2018-08-12, 17:49
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saile1337
Ja, man kan söka med båda. Man hamnar i olika urvalsgrupper vilket i sig ökar chansen att bli antagen då man kan bli antagen i båda urvalsgrupperna. Alltså betyg och HP.
Där ser man, det var ju jättebra. Då är det ju bra att göra högskoleprovet med. Det hade jag inte ens tänkt på innan.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback